Blogs
Home/entertainment/Zapasc branzy gier wideo Te statystyki sa nieubagane

entertainment

Zapasc branzy gier wideo Te statystyki sa nieubagane

Od wielu miesiecy gamingowy sektor znajduje sie w sporym potrzasku. Co rusz dochodza do nas medialne doniesienia o kolejnych zwolnieniach pracowniczych czy nawet zamykajacych sie studiach. Najnowszy raport sporzadzony przez GDC zdradza w tym temacie nieco wiecej szczegoow.

Zapaść branży gier wideo? Te statystyki są nieubłagane
January 22, 2025 | entertainment

W badaniu wzięło udział przeszło 3000 twórców zatrudnionych w szeroko pojętym gamedevie zarówno w dużych studiach AAA, jak i w niezależnych zespołach producenckich. Blisko 11 % respondentów przyznało, że w minionym roku przynajmniej raz zostali zwolnieni z pracy. Względem analiz z roku poprzedzającego to wzrost aż o 4%. Ciekawie prezentują się dane odnoszące się do odczuwalnych skutków zwolnień. . W raporcie GDC z 2024 roku w tej kategorii odsetek wyniósł mniej, bowiem 35%. Prawie co trzeci pytany stwierdził natomiast, że w ost. roku pracę tracili ich koledzy po fachu, również zatrudnieni w gamedevie. . Z czego natomiast wynika mają wynikać nawarstwiające się problemy branży? Tutaj respondenci wskazują przede wszystkim na restrukturyzację firmy (22%), spadek przychodów (18%) i w mniejszym stopniu (15%) zmiany rynków i trendów. Ten pierwszy czynnik silnie skorelowany jest oczywiście ze wszelkiej maści wycofywaniem, zamrażaniem czy całkowitym kasowaniem projektów gamingowych. Ostatnio w branży szerokim echem odbiły się wieści o wycofaniu dwóch niezapowiedzianych gier ze strony Sony. Produkcje miały być realizowane przez zespoły z i . Na szczęście w tym przypadku ma nie dojść do żadnych zwolnień pracowniczych. Rok 2024 dał bardzo mocno w kość deweloperom. Z branży gier zwolnionych zostało ponad 14,5 tys. pracowników. Przykra sytuacja dotknęła mniejsze, jak i największe podmioty z sektora. Rok wcześniej w branży miało dojść do zwolnień blisko 10,5 tys. osób. W obecnym roku redukcje etatów dotknęły też kilka sporych zespołów producenckich, pomimo tego, że nie skończył się jeszcze pierwszy miesiąc w roku.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS