Blogs
Home/business/Piec trendow w AI waznych dla firm

business

Piec trendow w AI waznych dla firm

Wciaz popularna bedzie GenAI w tym ChatGPT. Rownoczesnie wzrosnie znaczenie agentow od sztucznej inteligencji. W jaki jeszcze sposob przedsiebiorcy beda z niej korzystali

Pięć trendów w AI ważnych dla firm
January 22, 2025 | business

Rośnie znaczenie nowych technologii wspierających biznes. Wśród nich prym wiedzie sztuczna inteligencja. Przedsiębiorcy w nadchodzących miesiącach będą beneficjentami jej dynamicznego rozwoju. Jeszcze w tym roku według szacunków znacznie zwiększy się odsetek firm, które zdecydują się wdrożyć rozwiązania oparte na AI. Będą w nich upatrywać szansy na wzrost potencjału biznesowego swoich firm. Jeśli przedsiębiorcy chcą w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji, powinni śledzić rynkowe trendy. Które z nich będą najważniejsze? Generatywna sztuczna inteligencja jest obecnie najbardziej rozpowszechnioną technologią związaną z AI. Opiera się na tworzeniu treści (tekstowych, wideo i zdjęć) oraz różnego rodzaju danych. Jej najpopularniejszą firmą jest ChatGPT. Głównymi, ale nie jedynymi zaletami stosowania tego rozwiązania dla firm, są zwiększenie produktywności oraz poprawa doświadczeń klientów. - Oczywiście każda branża widzi w wykorzystaniu GenAI inne korzyści. Na przykład dla sektora bankowości, produkcji, dóbr konsumenckich i usług inwestycyjnych priorytetem są efektywność i redukcja kosztów operacyjnych. Z kolei w motoryzacji oraz ochronie zdrowia kluczowe są wartości niematerialne, takie jak poprawa bezpieczeństwa pacjentów czy innowacje produktowe, które wpływają na jakość życia i wizerunek firmy – mówi Aneta Bartnicka, dyrektor zarządzająca w NTT Data w Polsce. Jakie jeszcze tendencje związane z AI można zaobserwować w firmach? Wzrośnie popularność automatyzacji procesów biznesowych. Dzięki sztucznej inteligencji przedsiębiorcy będą poprawiali efektywność działań oraz odciążali pracowników, zabierając im rutynowe obowiązki, które z powodzeniem mogą wykonać narzędzia oparte na AI. Przykładem takich rozwiązań są wdrażane od jakiegoś czasu czatboty, które z powodzeniem sprawdzają się w obsłudze klienta. W nadchodzących miesiącach wzrośnie również znaczenie agentów AI, czyli autonomicznych systemów działających w czasie rzeczywistym na rzecz konkretnych celów biznesowych. Z czego wynika ich popularność? - W odróżnieniu od czatbotów i systemów generatywnych agenci AI są wyspecjalizowanymi technologiami, które podejmują decyzje i realizują zadania w złożonych środowiskach. Przykładowo przewidują awarie maszyn i redukują koszty. Poza tym agenci AI, podejmując autonomiczne decyzje, wpływają bezpośrednio na wyniki operacyjne firm. Rola człowieka ewoluuje w kierunku nadzoru i optymalizacji pracy agentów, a to pozwoli na strategiczne wykorzystanie zasobów ludzkich – uważa Mikołaj Garbarek, dyrektor działu systemy dla logistyki w PSI Polska. Co jeszcze może zmienić się w tym roku? Będziemy świadkami rozwoju kolejnych modeli text-to-video, umożliwiających konwersję tekstu na format wideo i grafikę przy użyciu narzędzi AI. - Sora od OpenAI już jest dostępna dla użytkowników ChatGPT Pro i Plus – niestety nie w Europie. Pod koniec roku Meta zaprezentowała możliwości modelu Movie Gen, a po piętach depcze mu Google Veo 2. Narzędzia tego typu umożliwią nie tylko generowanie wideo za pomocą tekstowych poleceń, ale także ich edycję, tworzenie filmów na podstawie zdjęć czy generowanie efektów i ścieżek dźwiękowych przy użyciu promptów. Takie rozwiązania mogą zrewolucjonizować przyszłość tworzenia wideo – uważa Anna Kołodziej-Muszyńska, content marketing menedżer w serwisie sprawny.marketing. Zdaniem ekspertów jakość generowanych przez sztuczną inteligencję treści wideo i zdjęć znacznie się poprawi. Zwiększy się również popularność szkoleń i kursów ułatwiających stosowanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Korzystać z nich będą nie tylko pracownicy działów IT, ale również innych obszarów działalności firm. - Aż 77 proc. respondentów badania „Power of AI" uważa, że sztuczna inteligencja ma istotny wpływ na rozwój ich biznesu. To oznacza, że AI jest już nie tylko trendem technologicznym, ale codziennym narzędziem wszystkich pracowników. Respondenci wskazują także, że to brak szkoleń stanowi dużą barierę przed wdrożeniem rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji – mówi Radosław Mechło, konsultant ds. AI w BUZZcenter.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS