Home/business/Biedronka Lidl i Zabka mowia jak pomagaja powodzianom

business

Biedronka Lidl i Zabka mowia jak pomagaja powodzianom

Dwie kluczowe sieci handlowe zaangazoway sie w pomoc powodziowa. Lidl Polska ogasza ze we wszystkich sklepach zostay uruchomione zbiorki artykuow dla mieszkancow terenow dotknietych powodzia. Biedronka z kolei uruchomia zbiorke na kasach. Zabka natomiast rusza z akcja wymiany zappsow na cegieki charytatywne.

September 17, 2024 | business

"W weekend zorganizowaliśmy pomoc dla mieszkańców Jeleniej Góry, Głuchołaz oraz gminy Kłodzko, a także strażaków w Prudniku i Legnicy. Teraz, w ramach kolejnego etapu naszych działań, zachęcamy klientów, by w każdym z ponad 900 sklepów włączyli się do zbiórki produktów na rzecz poszkodowanych" – przekazuje Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska. Biedronka przekazała, że jej klienci mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie zakupów. Środki ze zbiórki zostaną przeznaczone na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego. W 280 sklepach Biedronki na zagrożonych terenach sieć obniżyła ceny na produkty pierwszej potrzeby, które weszły w skład tzw. "Koszyka Bezpieczeństwa". Na liście zawierającej 20 produktów, znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, artykuły suche z długim terminem ważności, czy papier toaletowy. Wcześniej do mieszkańców Jeleniej Góry, Głuchołaz oraz gminy Kłodzko skierowano tiry Lidla z paletami żywności, wody pitnej oraz środkami higienicznymi. Wśród przekazywanych artykułów znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, kabanosy, kasza, ryż, makarony oraz słodycze dla dzieci. Kontynuowane jest także wsparcie strażaków w Prudniku i Legnicy. Lidl Polska monitoruje też na bieżąco sytuację powodziową i jest w stałym kontakcie z przedstawicielami władz samorządowych. Żabka ogłasza akcję pomocową Sieć Żabka we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, uruchomiła specjalną akcję wsparcia dla powodzian. Użytkownicy Żappki mają możliwość wymiany zbieranych przez siebie podczas zakupów punktów lojalnościowych tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne. Osoby korzystające z aplikacji Żappka mogą zdecydować się na wymianę żappsów na cegiełki o różnych wartościach: 300 żappsów to równowartość 1 zł, 600 żappsów – odpowiada wartości 2 zł, wykorzystując 1 tys. żappsów przekazują 5 zł. Każdy może przekazać maksymalnie 3 cegiełki – po jednej w ramach każdego z nominałów. "Zebrana w trakcie zbiórki kwota zostanie w całości przekazana na działania pomocowe dla osób poszkodowanych przez powódź, koordynowane przez Polski Czerwony Krzyż" — przekazuje firma. Poczta Polska z kolei organizuje specjalne punkty

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS