Home/business/Amazon wprowadza nowego asystenta AI dla sprzedawcow

business

Amazon wprowadza nowego asystenta AI dla sprzedawcow

Amazon wprowadza nowego asystenta opartego na sztucznej inteligencji ktory ma na celu wspieranie sprzedawcow internetowych w zarzadzaniu ich biznesem podaje agencja Bloomberg.

September 19, 2024 | business

Nowe narzędzie, nazwane Projekt Amelia, będzie odpowiadać na różnorodne pytania, od przygotowań do sezonu świątecznego po sugestie dotyczące najlepszych sformułowań w opisach produktów. Amazon ogłosił to w czwartek podczas corocznej konferencji Accelerate, skierowanej do sprzedawców. Amazon intensywnie wprowadza różne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby sprostać rosnącej konkurencji ze strony Microsoftu, Google i OpenAI. Jednym z tych narzędzi jest chatbot Amazon Q, który wspiera klientów korporacyjnych w wyszukiwaniu informacji, pisaniu kodu i analizowaniu wskaźników biznesowych. Inne narzędzie, Rufus, pozwala konsumentom porównywać produkty i badać je na stronie internetowej Amazon. Amazon, z myślą o sprzedawcach, którzy generują większość sprzedaży na jego platformach, wprowadził oprogramowanie, które pomaga optymalizować oferty produktowe oraz tworzyć i edytować zdjęcia. W czwartek firma ogłosiła również, że udostępni sprzedawcom narzędzia do tworzenia filmów promujących produkty. Amelia jest obecnie dostępna w wersji beta dla ograniczonej grupy sprzedawców, ale w ciągu najbliższego miesiąca będzie udostępniona wszystkim sprzedawcom w USA – poinformował Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazon ds. usług dla sprzedawców, w wywiadzie. Amazon planuje również wprowadzenie Amelii w innych krajach oraz udostępnienie jej w dodatkowych językach jeszcze w tym roku. Asystent działa na platformie Bedrock, która umożliwia łatwy dostęp zarówno do modeli językowych innych firm, jak i do tych opracowanych przez Amazon. Mehta wyjaśnił, że podczas rozwoju Amelia korzystała z różnych modeli, ale nie określił, które z nich są obecnie używane. W trakcie prezentacji wideo na konferencji Mehta pokazał, jak Amelia potrafi wygenerować kluczowe informacje o produktach sprzedawcy i udzielić rekomendacji. Dodał, że z czasem Amelia będzie oferować bardziej spersonalizowane doświadczenia i skuteczniej przewidywać potrzeby sprzedawców. W przyszłości będzie również mogła podejmować działania w ich imieniu. Amazon od dawna automatyzuje różne aspekty współpracy z milionami zewnętrznych sprzedawców, z których niektórzy skarżą się, że są uzależnieni od algorytmów, które czasem niesłusznie zawieszają ich konta.

SOURCE : pb

LATEST INSIGHTS