tourism
Kolej w Bieszczady zmienia sie dla podroznych
Prace na kolejnych odcinkach trasy Stroze - Kroscienko podniosa bezpieczenstwo ruchu kolejowego oraz zapewnia sprawne podroze. Roboty realizowane sa miedzy Tarnowcem i Sanokiem oraz Uhercami a Kroscienkiem. W biezacym tygodniu konczy sie remont toru i obiektow inzynieryjnych na odcinku Jaso - Biecz. Na zadania przeznaczono acznie 26 mln z ze srodkow wasnych PKP Polskich Linii Kolejowych.The post Kolej w Bieszczady zmienia sie dla podroznych appeared first on Super Nowosci - wiadomosci z Rzeszowa i Podkarpacia.
Prace na kolejnych odcinkach trasy Stróże – Krościenko podniosą bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz zapewnią sprawne podróże. Roboty realizowane są między Tarnowcem i Sanokiem oraz Uhercami a Krościenkiem. W bieżącym tygodniu kończy się remont toru i obiektów inżynieryjnych na odcinku Jasło – Biecz. Na zadania przeznaczono łącznie 26 mln zł ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych. Naprawa toru, która jest wykonywana na odcinku Tarnowiec – Sanok oraz remont dwóch przepustów poprawi stan techniczny linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko. Dzięki pracom odwołane zostaną ograniczenia prędkości w ośmiu lokalizacjach, co przyczyni się do usprawnienia ruchu kolejowego i zwiększenia bezpieczeństwa. Zakończenie robót przewidziano do końca listopada. W zakresie tego zadania, które planuje się zrealizować do 10 grudnia, jest również naprawa toru na odcinku Uherce – Krościenko. Poprawione zostaną parametry techniczne linii kolejowej, m.in. poprzez zwiększenie nacisku osi na tor ze 140 do 157 kN, co zwiększy możliwości i ułatwi przewoźnikom realizację przewozów pasażerskich. – Konsekwentnie realizujemy zadania na linii Stróże – Krościenko, by zapewnić sprawne i bezpieczne podróże koleją m.in. w Bieszczady – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – W bieżącym miesiącu kończymy również remont na początkowym fragmencie trasy między Jasłem a Bieczem. Prace obejmujące tor, dwa mosty i dziewięć przepustów zwiększą przepustowość i zapewnią bezpieczny ruch pociągów – dodaje.
PREV NEWSKolejka gondolowa w Solinie znowu bedzie wozic turystow. Juz od soboty
NEXT NEWSMaciej Nykiel Nekera ma piec lat i jest juz touroperatorem kompleksowym
Budzet panstwa podpisany. Turystyka bez 50 milionow zotych
Tegoroczny budzet panstwa przewiduje wzrost wydatkow na promocje turystyki polskiej o 74 procent. To jednak pozorne zwiekszenie. W innym miejscu rzad zredukowa bowiem fundusze na ten cel o 50 milionow zotych.
By Filip FrydrykiewiczTragiczny wypadek w Dominikanie. Utoneo troje turystow z Polski
Mimo ze na plazy w miejscowosci Bavaro w Dominikanie podniesiona bya czerwona flaga kilku turystow w tym troje Polakow weszo do wody. Wyjatkowo silne prady i wysokie fale porway kapiacych sie co zakonczyo sie smiercia turystow.
By Marzena GermanGorale o kierowcach w Zakopanem. "To sa nieze jaja"
- Patrzac na to co turysci zima wyprawiaja na drogach mozna by nakrecic serial komediowy "Trudne wyjazdy" mowi pan Marian z Koscieliska. To sa nieze jaja szczegolnie jak probuja na letnich oponach podjechac pod gorke. To gownie przez nieprzygotowanych do zimowej jazdy kierowcow Zakopane stoi w korkach dodaje.
Bezpieczne i niebezpieczne kraje swiata. W Polsce zwiekszone ryzyko
Firmy Safeture i Riskline opublikoway Mape ryzyka 2025 ktora pokazuje najbezpieczniejsze i najniebezpieczniejsze kraje swiata. Do panstw ktore zanotoway zwiekszone ryzyko autorzy analizy zaliczyli miedzy innymi Polske.
By Nelly KamińskaNajbezpieczniejsze i najniebezpieczniejsze kraje swiata. W Polsce zwiekszone ryzyko
Firmy Safeture i Riskline opublikoway Mape ryzyka 2025 ktora pokazuje najbezpieczniejsze i najniebezpieczniejsze kraje swiata. Do panstw ktore zanotoway zwiekszone ryzyko autorzy analizy zaliczyli miedzy innymi Polske.
By Nelly KamińskaJeden z najdziwniejszych budynkow w Polsce. Mimo kontrowersji sta sie symbolem Karkonoszy
Sniezka najwyzszy szczyt Karkonoszy i Sudetow zachwyca nie tylko malowniczymi krajobrazami ale rowniez nietypowa architektura. Wysokogorskie Obserwatorium Meteorologiczne nalezace do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej juz od momentu powstania budzio wiele emocji. Krytykowano je przede wszystkim za brak odniesien do tradycyjnej architektury gorskiej i sudeckiej. Bez wzgledu na opinie budynek ten sta sie jednym z najbardziej rozpoznawalnych obiektow w Polsce.