Home/science/Europejskie smigowce sieja postrach na Kremlu. Nowa technologia moze byc gwozdziem do trumny Putina

science

Europejskie smigowce sieja postrach na Kremlu. Nowa technologia moze byc gwozdziem do trumny Putina

Wojna w Ukrainie pokazaa ze w miejsce starego sprzetu wojskowego wkraczaja drony i nowa technologia ktora decyduje o ostatecznym wyniku wojny. Panstwa stale rywalizuja o najlepsze technologie do prowadzenia wojny powietrznej. Europa pod tym wzgledem wyprzedzia Stany Zjednoczone i wkracza na rynek z czyms zupenie nowym.

September 24, 2024 | science

Wojsko amerykańskie wstrzymuje ważny projekt dotyczący helikopterów wojskowych. Niemcy również planują wycofanie śmigłowca szturmowego Tiger. Kryje się za tym zupełnie nowa strategia prowadzenia wojny powietrznej. Niemiecki strateg kreśli czarny scenariusz dla Europy. "Rosja przewyższa nas w skali 10:1. Putin zaatakuje, jeśli tylko będzie mógł" [WYWIAD] Według amerykańskiego producenta helikopter Bell 360 Invictus jest "atakującym samolotem rozpoznawczym przyszłości". Razem z modelem Sikorsky Raider-X zakwalifikował się do projektu FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft), w którym nowe koncepcje śmigłowców miały zastąpić stary model OH-58. Niedawno wojsko amerykańskie poinformowało o anulowaniu projektu. Przyczyną są nowe ustalenia związane z wojną w Ukrainie i szerokim wykorzystaniem dronów na froncie. Reorganizacja przemysłu zbrojeniowego To cios poniżej pasa dla amerykańskich producentów. Jednak dowodzi to także tego, że stare koncepcje uzbrojenia nie mają już takiego zastosowania jak wcześniej, a przemysł zbrojeniowy przechodzi całkowitą rewolucję. Ciężkie czołgi bojowe nie są już niezniszczalne, a następca Leoparda ma być lżejszy, bardziej mobilny i rozmieszczony na platformach załogowych i bezzałogowych. Niemieckie ministerstwo obrony podjęło decyzję o wycofaniu śmigłowca szturmowego Tiger do 2032 r. Na jego miejsce zostaną zamówione mniejsze, lżejsze modele Airbus H145M jako rozwiązanie tymczasowe. Pierwszy lot przyszłego modelu Airbus Racer ma odbyć się na południu Francji w ciągu najbliższych kilku tygodni. Oczekuje się, że helikopter Formuły 1 opracowany w ramach europejskiej współpracy będzie osiągał prędkość nawet do 400 km na godz. To dwa razy szybciej niż w przypadku konwencjonalnych modeli. Śmigłowiec przyszłości Europejski model miał pierwotnie wystartować pod koniec 2020 r. Potem jednak nastąpiły opóźnienia z powodu pandemii koronawirusa. Śmigłowiec został zaprojektowany tak, aby był też przyjazny dla środowiska. Jednocześnie w celu zminimalizowania hałasu, jeden z dwóch silników można wyłączyć podczas lotu. Niesamowity powrót Airbusa A380 Do tej pory Racer był prezentowany jako śmigłowiec w misjach cywilnych, a nie bojowych. Jednak stratedzy Airbusa badają, czy technologia Racer może być również wykorzystywana w helikopterach wojskowych. Istnieje duża szansa, że europejski śmigłowiec zwiadowczy i bojowy nowej generacji będzie w stanie podbić rynek. Stratedzy wojskowi i producenci rozważają, jaki element jest kluczowy dla prowadzenia działań wojskowych w przyszłości: prędkość, zasięg, kamuflaż radarowy z bronią ukrytą w kadłubie czy latające stacje bojowe kontrolujące drony. Nawet jeśli armia amerykańska anulowała projekt FARA i tym samym uniemożliwiła wprowadzenie innowacyjnych śmigłowców Bell i Sikorsky, nowe koncepcje sprzętu wykorzystywanego w lotnictwie prawdopodobnie przetrwają w takiej czy innej formie. Eksperci zgadzają się z decyzją amerykańskiego wojska o wstrzymaniu projektu. Stany Zjednoczone potrzebują śmigłowców o większym zasięgu, niż przewidywał projekt FARA. Wojna w Ukrainie pokazała, jak bezbronne są śmigłowce na współczesnym polu bitwy. Pocisk ziemia-powietrze będzie zawsze szybszy niż śmigłowiec, dlatego systemy bezzałogowe to przyszłość. Jeszcze ważniejsze od dużych prędkości śmigłowców są drony, które działają jako zagłuszacze i monitorują terytorium. Panika na Kremlu. Nowa broń Kijowa sieje spustoszenie. "Znacząco zmniejszy zdolności obronne rosyjskiej armii" Po anulowaniu projektu FARA, Stany Zjednoczone pracują nad nową generacją śmigłowców wojskowych FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft). Koncentrują się na nowym śmigłowcu przechylno-obrotowym Bell V-280 Valor. To nieco cięższy i większy model, zaprojektowany tak, by latał szybko, miał duży zasięg, mógł być tankowany w powietrzu, a także wykorzystywany do misji zwiadowczych i bojowych.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS