Blogs
Home/science/Estonski minister chce by UE wprowadzia podatek od zeglugi na Batyku. "Opata ubezpieczeniowa"

science

Estonski minister chce by UE wprowadzia podatek od zeglugi na Batyku. "Opata ubezpieczeniowa"

Kraje UE mogyby naozyc podatek na firmy zeglugowe za korzystanie z Morza Batyckiego w celu pokrycia wysokich kosztow ochrony kabli podmorskich zaproponowa estonski minister obrony Hanno Pevkur cytowany przez Agencje Reutera. Wedug niego taki podatek byby "w istocie opata ubezpieczeniowa za ewentualne uszkodzenia" infrastruktury na dnie morskim. Jako przykad poda lotniska ktore pobieraja od pasazerow opate za ladowanie wliczona w cene biletu.

Estoński minister chce, by UE wprowadziła podatek od żeglugi na Bałtyku. "Opłata ubezpieczeniowa"
January 29, 2025 | science

W ciągu ostatnich miesięcy doszło do kilku incydentów związanych z zerwaniem kabli na Morzu Bałtyckim . Z tego powodu flota NATO zwiększyła liczbę patroli w tym regionie. Rozważane są również inne środki ochrony podwodnej infrastruktury, takie jak instalacja czujników wykrywających kotwice, które ciągną się po dnie oraz budowa konstrukcji ochronnych wokół kabli, zauważył estoński minister. NATO nie ma środków, by chronić kręgosłup globalnej gospodarki przed Rosją Zwrócił uwagę, że wszystkie te środki są kosztowne i ostatecznie konsumenci będą musieli zapłacić więcej poprzez wyższe podatki lub koszty mediów. Jego zdaniem podatek od żeglugi na Bałtyku mógłby pomóc tego uniknąć . — Kraje UE będą musiały wkrótce podjąć decyzję w tej sprawie — podsumował Pevkur. Infrastruktura podmorska Bałtyku szczególnie narażona Według Międzynarodowego Komitetu Ochrony Kabli w Wielkiej Brytanii każdego roku na całym świecie uszkadzanych jest około 150 obiektów podmorskich . Jednak na Morzu Bałtyckim kable telekomunikacyjne, linie energetyczne i rury gazowe są szczególnie narażone ze względu na stosunkowo niewielką głębokość i duży ruch żeglugowy. Według niektórych szacunków każdego dnia przez Morze Bałtyckie przepływa do 4000 statków. Rosja posiada dwa porty na Bałtyku — Primorsk i Ust-Ługa. Odpowiadają one za – w zależności od okresu – od jednej trzeciej do połowy eksportu ropy naftowej drogą morską. "Flota cieni" może mieć problemy przez dwa państwa Ameryki Środkowej Estoński minister obrony zwrócił uwagę, że ostatnie przypadki zerwania kabli na Morzu Bałtyckim wskazują na skoordynowaną kampanię prowadzoną przy pomocy statków z rosyjskiej "floty cieni" . Statki te przewożą ropę po cenie przekraczającej pułap 60 dol. (ok. 240 zł) za baryłkę ustalony przez kraje zachodnie. Kreml stwierdził, że oskarżanie Moskwy o jakikolwiek sabotaż jest "zupełnym absurdem, bez żadnych podstaw".

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS