business
Wzrosy oferowane stawki dla pracownikow kluczowych w marketingu i PR
W 2024 roku odnotowano wyzsze stawki dla pracownikow peniacych kluczowe role w marketingu i PR sredni wzrost w dziaach marketingu wynios 32 proc. a w PR 45 proc. - wynika z raportu Wynagrodzenia i trendy w przedsiebiorstwach 2024.
Autorzy raportu opublikowanego przez Grafton Recruitment zauważyli, że zapotrzebowanie na specjalistów w działach marketingu i PR wciąż jest zauważalne, choć nie dorównuje ogólnorynkowemu popytowi na pracowników. Jak dodano, w 2024 roku największy popyt dotyczył kompetencji związanych z działaniami w przestrzeni cyfrowej i tworzeniem strategii opartych na analizie danych. "Firmy niezmiennie koncentrują się na budowaniu obecności online i optymalizacji strategii sprzedażowych, dlatego poszukują pracowników, którzy potrafią skutecznie zarządzać kampaniami internetowymi oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania marketingowe" - podkreślono. W informacji wskazano, że rosnąca konkurencja w poszukiwaniu wykwalifikowanych specjalistów znalazła odzwierciedlenie w poziomie proponowanych wynagrodzeń w 2024 roku. Zwrócono uwagę, że w działach marketingu i PR pensje znacząco różnią się w zależności od lokalizacji i doświadczenia. W dużych miastach, takich jak Warszawa, oferty dla dyrektorów marketingu sięgają 35 tys. zł brutto miesięcznie, podczas gdy w mniejszych miastach widełki dla tego stanowiska kończą się na poziomie 28 tys. zł. Specjaliści SEO/SEM (mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania - PAP) mogą liczyć z kolei na wynagrodzenia od 8,5 tys. do 13 tys. zł w zależności od lokalizacji, natomiast menedżerowie ds. marketingu w Warszawie do 20 tys. zł, a w Poznaniu - do 16 tys. zł. Oferty dla e-commerce managerów, odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży internetowej, mieszczą się w przedziale od 14 tys. do 22 tys. zł, przy czym najwyższe stawki notuje się w Krakowie. Wynagrodzenia proponowane pracownikom na stanowisku content specialist w największych ośrodkach miejskich wynoszą z kolei do 12,5 tys. zł, natomiast content managerów w Katowicach i Krakowie - do 17 tys. zł. Sektor PR, choć jak podkreślają autorzy, cechuje się niższą dynamiką zapotrzebowania na pracowników niż dwa lata temu, oferuje atrakcyjne wynagrodzenia – w 2024 roku oferty pracy dla kierownika działu PR wynosiły od 14 tys. zł w Poznaniu i Warszawie do 22 tys. zł w Krakowie. Konsultanci PR natomiast mogli liczyć na wynagrodzenia od 9 tys. zł do 16 tys. zł. Jak podkreślono, proponowane wynagrodzenia w działach marketingu i PR w 2024 roku różniły się w zależności od stanowiska, odzwierciedlając zarówno potrzeby rynku, jak i specyfikę poszczególnych ról. Średni wzrost oferowanych stawek w działach marketingu wyniósł 3,2 proc., jednak w przypadku wybranych ról te wartości były wyższe. Najwyższe oferty dotyczyły specjalistów ds. marketingu (6,6 proc.) oraz dyrektorów marketingu (6,4 proc.). W przypadku grafików i specjalistów SEO/SEM oferowane stawki wzrosły odpowiednio o 3,2 proc. i 3,9 proc., wskazując na stabilne zainteresowanie pracodawców tymi kompetencjami. W przypadku e-commerce managerów wzrost wyniósł nieco mniej - 2,1 proc., natomiast na stanowiskach takich jak digital marketing manager czy content manager dynamika była znacznie niższa – po 0,5 proc. Bardziej dynamicznie rosły oferowane wynagrodzenia w działach PR. Konsultanci ds. PR oraz kierownicy działu PR odnotowali wzrost oferowanych stawek o 4,5 proc. Specjaliści ds. komunikacji, będący kluczowym ogniwem w zarządzaniu wizerunkiem firmy, osiągnęli wzrost proponowanych wynagrodzeń o 9,6 proc., co stawia ich w czołówce najbardziej docenianych ról w PR. Raport Grafton Recruitment został opracowany w oparciu o spektrum danych rynkowych i analizy własne. Dane dotyczą wynagrodzeń za 2024 rok oraz prognoz na początek 2025 roku, a zostały zebrane na podstawie rzeczywistych ofert przedstawionych kandydatom przez klientów Grafton Recruitment oraz wynagrodzeń uczestników procesów rekrutacyjnych. Analiza objęła 499 791 unikalnych ogłoszeń o pracę. Dodatkowo, wykorzystano dane z jednego z największych portali z ogłoszeniami w Polsce, obejmujące lata 2019–2024.
PREV NEWSBarron Trump reaktywuje firme. Idzie sladami ojca
NEXT NEWSJest kolejny kandydat na prezydenta. Joanna Senyszyn rozpoczea zbiorke podpisow
E-commerce czyli wielka szansa dla kazdego przedsiebiorcy
Ukad si w handlu zmienia sie na korzysc e-commerce a klienci coraz czesciej wybieraja zakupy w internecie. Doceniajac wygode oszczednosc czasu i pieniedzy chetnie kieruja sie w strone marketplace czyli wirtualnego odpowiednika galerii handlowej. Serwisy takie jak np. Amazon oferuja klientom dostep do wielu sklepow pod jednym wirtualnym adresem a przedsiebiorcom unikalna mozliwosc dotarcia do setek milionow kupujacych na caym swiecie. Dzieki intuicyjnym narzedziom kompleksowej obsudze logistycznej i marketingowej nawet mali i...
Rehn z EBC stopa procentowa przestanie byc restrykcyjna jeszcze w tym poroczu
Olli Rehn z Rady Prezesow EBC powiedzia ze bank centralny strefy euro jest przekonany o stabilizacji inflacji na docelowym poziomie 2 proc. a to oznacza ze stopa procentowa przestanie byc restrykcyjna jeszcze w tym poroczu informuje Bloomberg.
Zmiana w rozkadzie lotow Ryanair. Ciecia tras z Modlina
Ryanair przedstawi nowa siatke poaczen na wiosne i lato 2025. W nadchodzacym sezonie przewoznik postawi na mae lotniska. Pod noz poszy za to kolejne poaczenia z Modlina. O zmianach firma poinformowaa we wtorek 21 stycznia na konferencji prasowej.
Forum Energii by obnizyc ceny energii w Polsce trzeba poprawic warunki rozwoju OZE
Aby obnizyc ceny energii w Polsce trzeba poprawic warunki rozwoju OZE - uwazaja eksperci Forum Energii. Ich zdaniem nalezy m.in. obnizyc koszty administrowania tzw. linia bezposrednia z ktorej korzystaj duze zakady czerpiac bezposrednio energie ze zrode odnawialnych.
Evercore byczy rajd Nasdaq 100 jeszcze potrwa
Rich Ross szef analizy technicznej w Evercore ISI oczekuje ze Nasdaq 100 ktory niemal podwoi wartosc od 2023 roku bedzie nadal ros pomimo zwyzek rentownosci obligacji informuje Bloomberg.
Szef JPMorgan ceny amerykanskich akcji nieco zawyzone
Dyrektor generalny JPMorgan Chase Jamie Dimon oceni w rozmowie z CNBC ze obecne ceny amerykanskich akcji sa "nieco zawyzone". Jak zaznaczy stara sie byc ostrozny ze wzgledu na ryzyka wynikajace z deficytu budzetowego inflacji i wstrzasow geopolitycznych.