Blogs
Home/business/Wzrosy oferowane stawki dla pracownikow kluczowych w marketingu i PR

business

Wzrosy oferowane stawki dla pracownikow kluczowych w marketingu i PR

W 2024 roku odnotowano wyzsze stawki dla pracownikow peniacych kluczowe role w marketingu i PR sredni wzrost w dziaach marketingu wynios 32 proc. a w PR 45 proc. - wynika z raportu Wynagrodzenia i trendy w przedsiebiorstwach 2024.

Wzrosły oferowane stawki dla pracowników kluczowych w marketingu i PR
January 20, 2025 | business

Autorzy raportu opublikowanego przez Grafton Recruitment zauważyli, że zapotrzebowanie na specjalistów w działach marketingu i PR wciąż jest zauważalne, choć nie dorównuje ogólnorynkowemu popytowi na pracowników. Jak dodano, w 2024 roku największy popyt dotyczył kompetencji związanych z działaniami w przestrzeni cyfrowej i tworzeniem strategii opartych na analizie danych. "Firmy niezmiennie koncentrują się na budowaniu obecności online i optymalizacji strategii sprzedażowych, dlatego poszukują pracowników, którzy potrafią skutecznie zarządzać kampaniami internetowymi oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania marketingowe" - podkreślono. W informacji wskazano, że rosnąca konkurencja w poszukiwaniu wykwalifikowanych specjalistów znalazła odzwierciedlenie w poziomie proponowanych wynagrodzeń w 2024 roku. Zwrócono uwagę, że w działach marketingu i PR pensje znacząco różnią się w zależności od lokalizacji i doświadczenia. W dużych miastach, takich jak Warszawa, oferty dla dyrektorów marketingu sięgają 35 tys. zł brutto miesięcznie, podczas gdy w mniejszych miastach widełki dla tego stanowiska kończą się na poziomie 28 tys. zł. Specjaliści SEO/SEM (mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania - PAP) mogą liczyć z kolei na wynagrodzenia od 8,5 tys. do 13 tys. zł w zależności od lokalizacji, natomiast menedżerowie ds. marketingu w Warszawie do 20 tys. zł, a w Poznaniu - do 16 tys. zł. Oferty dla e-commerce managerów, odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży internetowej, mieszczą się w przedziale od 14 tys. do 22 tys. zł, przy czym najwyższe stawki notuje się w Krakowie. Wynagrodzenia proponowane pracownikom na stanowisku content specialist w największych ośrodkach miejskich wynoszą z kolei do 12,5 tys. zł, natomiast content managerów w Katowicach i Krakowie - do 17 tys. zł. Sektor PR, choć jak podkreślają autorzy, cechuje się niższą dynamiką zapotrzebowania na pracowników niż dwa lata temu, oferuje atrakcyjne wynagrodzenia – w 2024 roku oferty pracy dla kierownika działu PR wynosiły od 14 tys. zł w Poznaniu i Warszawie do 22 tys. zł w Krakowie. Konsultanci PR natomiast mogli liczyć na wynagrodzenia od 9 tys. zł do 16 tys. zł. Jak podkreślono, proponowane wynagrodzenia w działach marketingu i PR w 2024 roku różniły się w zależności od stanowiska, odzwierciedlając zarówno potrzeby rynku, jak i specyfikę poszczególnych ról. Średni wzrost oferowanych stawek w działach marketingu wyniósł 3,2 proc., jednak w przypadku wybranych ról te wartości były wyższe. Najwyższe oferty dotyczyły specjalistów ds. marketingu (6,6 proc.) oraz dyrektorów marketingu (6,4 proc.). W przypadku grafików i specjalistów SEO/SEM oferowane stawki wzrosły odpowiednio o 3,2 proc. i 3,9 proc., wskazując na stabilne zainteresowanie pracodawców tymi kompetencjami. W przypadku e-commerce managerów wzrost wyniósł nieco mniej - 2,1 proc., natomiast na stanowiskach takich jak digital marketing manager czy content manager dynamika była znacznie niższa – po 0,5 proc. Bardziej dynamicznie rosły oferowane wynagrodzenia w działach PR. Konsultanci ds. PR oraz kierownicy działu PR odnotowali wzrost oferowanych stawek o 4,5 proc. Specjaliści ds. komunikacji, będący kluczowym ogniwem w zarządzaniu wizerunkiem firmy, osiągnęli wzrost proponowanych wynagrodzeń o 9,6 proc., co stawia ich w czołówce najbardziej docenianych ról w PR. Raport Grafton Recruitment został opracowany w oparciu o spektrum danych rynkowych i analizy własne. Dane dotyczą wynagrodzeń za 2024 rok oraz prognoz na początek 2025 roku, a zostały zebrane na podstawie rzeczywistych ofert przedstawionych kandydatom przez klientów Grafton Recruitment oraz wynagrodzeń uczestników procesów rekrutacyjnych. Analiza objęła 499 791 unikalnych ogłoszeń o pracę. Dodatkowo, wykorzystano dane z jednego z największych portali z ogłoszeniami w Polsce, obejmujące lata 2019–2024.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS