business
E-commerce czyli wielka szansa dla kazdego przedsiebiorcy
Ukad si w handlu zmienia sie na korzysc e-commerce a klienci coraz czesciej wybieraja zakupy w internecie. Doceniajac wygode oszczednosc czasu i pieniedzy chetnie kieruja sie w strone marketplace czyli wirtualnego odpowiednika galerii handlowej. Serwisy takie jak np. Amazon oferuja klientom dostep do wielu sklepow pod jednym wirtualnym adresem a przedsiebiorcom unikalna mozliwosc dotarcia do setek milionow kupujacych na caym swiecie. Dzieki intuicyjnym narzedziom kompleksowej obsudze logistycznej i marketingowej nawet mali i...
Lata 2020-2021 były okresem wyjątkowo dynamicznego rozwoju e-commerce, napędzanego przez pandemię COVID-19 i ograniczenia w funkcjonowaniu sklepów stacjonarnych. W kolejnych latach tempo wzrostu uległo spowolnieniu, jednak handel online nadal rósł, choć w wolniejszym tempie. Warto zauważyć, że wysoka inflacja w okresie 2022-2023 wpłynęła na zwiększenie wartości transakcji, choć nie przełożyło się to na wzrost wolumenowy. Analitycy PwC przewidują , że Polacy z roku na rok sukcesywnie odkrywają nowe kategorie produktów dostępnych online, co przekłada się na (w 2023 roku wyniósł on rekordowe 304 zł). Rozwój infrastruktury logistycznej, takiej jak , które pojawiły się nawet w mniejszych miejscowościach, dodatkowo zachęca do korzystania z zakupów online. Oprócz wygodnej dostawy, klienci cenią całodobową dostępność, duży wybór i - co do zasady - ceny atrakcyjniejsze niż te w tradycyjnych sklepach. Preferencje kupujących stanowią odpowiedź, dlaczego polscy konsumenci coraz chętniej wybierają zagraniczne marketplace`y, takie jak Amazon. Marketplace to sklep internetowy, który integruje przedsiębiorców (sprzedawców) z szeroką bazą klientów stwarzając nowe perspektywy rozwoju i eksportu, szczególnie dla lokalnych MŚP. Największym na świecie serwisem tego typu jest Amazon. Sprzedawcom oferuje - oprócz dostępu do klientów z całego świata - oraz Dzięki temu nawet przedsiębiorcy bez rozległego doświadczenia w e-commerce mogą z łatwością rozpocząć sprzedaż i osiągnąć sukces. Ci, którzy zdecydują się rozpocząć sprzedaż na Amazon.pl, mogą skorzystać z , takich jak: Dzięki atrakcyjnej ofercie współpracy nowi sprzedawcy mogą rozpocząć działalność z minimalnym ryzykiem finansowym, jednocześnie korzystając z narzędzi wspierających logistykę i obsługę klientów. - Wiemy, że czasem najtrudniej jest zacząć. Dlatego oferujemy specjalne zachęty w postaci zniesienia opłat i prowizji na start czy pomoc w zarządzaniu logistyką w ramach naszego modelu Fulfilment by Amazon. Dzięki temu sprzedawcy mogą skoncentrować się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, a kwestie logistyczne i obsługę klienta mogli pozostawić nam - przekonuje Jednym z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców w e-commerce jest . Dzięki modelowi , największy na świecie marketplace oferuje dostęp do globalnej sieci dystrybucji, wszechstronne wsparcie w zakresie formalno-prawnym, przechowywania towarów, tłumaczenia ofert na lokalne języki oraz realizacji zamówień i obsługi klientów oraz ewentualnych zwrotów. Przedsiębiorcy mogą zatem skoncentrować się na rozwijaniu swojej działalności i budowaniu marki, przekazując logistykę na rzecz Amazon. Usługa umożliwia obniżenie jej kosztów średnio o 70 proc. w porównaniu z samodzielną organizacją procesów. Tylko w 2023 r. z tej opcji korzystała blisko połowa polskich sprzedających w serwisie. Aby ułatwić decyzję o skorzystaniu z tej formy współpracy kolejnym przedsiębiorcom, Amazon oferuje sprzedawcom do 50 proc. zniżki na usługę FBA. Polskie MŚP coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez Amazon. Wyniki sprzedażowe pokazują, że Tylko w 2023 r. na ecross-border e-commerce zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon, a łączna wartość ich sprzedaży zagranicznej przekroczyła 4,7 mld zł. . To niezwykłe osiągnięcie, które demonstruje ogromny potencjał polskich marek. Międzynarodowy marketplace daje im bowiem możliwość rozwoju sprzedaży w kraju i za granicą. Każdy przedsiębiorca, który zarejestruje się na Amazon.pl, może w łatwy sposób skalować swój biznes łącznie w 10 krajach w Europie. Przykłady sukcesów, takich polskich marek jak Rainbow Socks, Ochnik czy Kubota, które skorzystały z Amazon jako narzędzia ekspansji, pokazują, że można tym kanałem docierać do klientów nie tylko w Europie, ale także w Stanach Zjednoczonych i innych częściach świata, bez konieczności tworzenia skomplikowanej infrastruktury eksportowej. Więcej inspirujących historii przedsiębiorców, pokazujących jak lokalne firmy mogą skorzystać z potencjału e-commerce, zostało zaprezentowanych w ramach kampanii Amazon intensywnie wspiera rozwój polskich przedsiębiorców. Doskonałym przykładem jest chociażby sklep . który promuje produkty od lokalnych sprzedawców To kolejna zachęta dla krajowych MŚP do spróbowania sił w e-handlu i przełamania stereotypu, że ich biznes jest za mały, aby odnieść sukces na marketplace jak twierdzi blisko zapytany podczas badania MŚP, przeprowadzonego przez Ariadnę na zlecenie Amazon - To synergia, która przynosi efekty. Klientów na zakupy online przyciągają atrakcyjne ceny, wygodna i szybka dostawa oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. Dlatego dzielimy się ze sprzedawcami wiedzą, udostępniamy im zaawansowane narzędzia i zaplecze logistyczne oraz pomagamy im budować międzynarodowy zasięg. W zamian lokalni przedsiębiorcy oferują klientom szeroką selekcję produktów, które stają się jeszcze bardziej dostępne - mówi Dla wielu przedsiębiorców e-commerce, zwłaszcza międzynarodowy, wydaje się złożonym i kosztownym przedsięwzięciem. Amazon pokazuje, że może być inaczej. Oto kluczowe powody, dla których warto rozważyć współpracę z Amazon: Rozpoczęcie sprzedaży na Amazon jest łatwe i intuicyjne. Proces rejestracji obejmuje kilka prostych kroków: Polski e-commerce rozwija się, a Amazon daje lokalnym przedsiębiorcom unikalną szansę, aby wykorzystać sprzyjające warunki do zwiększenia udziału sprzedaży w tym kanale. Bez względu na skalę działalności, , które pozwalają budować przyszłość nawet tych najmniejszych marek w e-commerce. PwC:
PREV NEWSTrump ogasza inwestycje za 500 mld dol. "Najwiekszy projekt infrastruktury AI w historii"
NEXT NEWSRehn z EBC stopa procentowa przestanie byc restrykcyjna jeszcze w tym poroczu
Rehn z EBC stopa procentowa przestanie byc restrykcyjna jeszcze w tym poroczu
Olli Rehn z Rady Prezesow EBC powiedzia ze bank centralny strefy euro jest przekonany o stabilizacji inflacji na docelowym poziomie 2 proc. a to oznacza ze stopa procentowa przestanie byc restrykcyjna jeszcze w tym poroczu informuje Bloomberg.
Zmiana w rozkadzie lotow Ryanair. Ciecia tras z Modlina
Ryanair przedstawi nowa siatke poaczen na wiosne i lato 2025. W nadchodzacym sezonie przewoznik postawi na mae lotniska. Pod noz poszy za to kolejne poaczenia z Modlina. O zmianach firma poinformowaa we wtorek 21 stycznia na konferencji prasowej.
Forum Energii by obnizyc ceny energii w Polsce trzeba poprawic warunki rozwoju OZE
Aby obnizyc ceny energii w Polsce trzeba poprawic warunki rozwoju OZE - uwazaja eksperci Forum Energii. Ich zdaniem nalezy m.in. obnizyc koszty administrowania tzw. linia bezposrednia z ktorej korzystaj duze zakady czerpiac bezposrednio energie ze zrode odnawialnych.
Evercore byczy rajd Nasdaq 100 jeszcze potrwa
Rich Ross szef analizy technicznej w Evercore ISI oczekuje ze Nasdaq 100 ktory niemal podwoi wartosc od 2023 roku bedzie nadal ros pomimo zwyzek rentownosci obligacji informuje Bloomberg.
Szef JPMorgan ceny amerykanskich akcji nieco zawyzone
Dyrektor generalny JPMorgan Chase Jamie Dimon oceni w rozmowie z CNBC ze obecne ceny amerykanskich akcji sa "nieco zawyzone". Jak zaznaczy stara sie byc ostrozny ze wzgledu na ryzyka wynikajace z deficytu budzetowego inflacji i wstrzasow geopolitycznych.
Kreml o prezydenturze Trumpa niewielka szansa na poprawe relacji z USA
Rosja dostrzega niewielka szanse na porozumienie z Donaldem Trumpem jednoczesnie przygotowujac sie do przyszych rozmow Wadimira Putina z nowym prezydentem poinformowa w srode rosyjski dyplomata odpowiedzialny za relacje z Waszyngtonem jak donosi agencja Reuters.