Blogs
Home/business/E-commerce czyli wielka szansa dla kazdego przedsiebiorcy

business

E-commerce czyli wielka szansa dla kazdego przedsiebiorcy

Ukad si w handlu zmienia sie na korzysc e-commerce a klienci coraz czesciej wybieraja zakupy w internecie. Doceniajac wygode oszczednosc czasu i pieniedzy chetnie kieruja sie w strone marketplace czyli wirtualnego odpowiednika galerii handlowej. Serwisy takie jak np. Amazon oferuja klientom dostep do wielu sklepow pod jednym wirtualnym adresem a przedsiebiorcom unikalna mozliwosc dotarcia do setek milionow kupujacych na caym swiecie. Dzieki intuicyjnym narzedziom kompleksowej obsudze logistycznej i marketingowej nawet mali i...

E-commerce, czyli wielka szansa dla każdego przedsiębiorcy
January 22, 2025 | business

Lata 2020-2021 były okresem wyjątkowo dynamicznego rozwoju e-commerce, napędzanego przez pandemię COVID-19 i ograniczenia w funkcjonowaniu sklepów stacjonarnych. W kolejnych latach tempo wzrostu uległo spowolnieniu, jednak handel online nadal rósł, choć w wolniejszym tempie. Warto zauważyć, że wysoka inflacja w okresie 2022-2023 wpłynęła na zwiększenie wartości transakcji, choć nie przełożyło się to na wzrost wolumenowy. Analitycy PwC przewidują , że Polacy z roku na rok sukcesywnie odkrywają nowe kategorie produktów dostępnych online, co przekłada się na (w 2023 roku wyniósł on rekordowe 304 zł). Rozwój infrastruktury logistycznej, takiej jak , które pojawiły się nawet w mniejszych miejscowościach, dodatkowo zachęca do korzystania z zakupów online. Oprócz wygodnej dostawy, klienci cenią całodobową dostępność, duży wybór i - co do zasady - ceny atrakcyjniejsze niż te w tradycyjnych sklepach. Preferencje kupujących stanowią odpowiedź, dlaczego polscy konsumenci coraz chętniej wybierają zagraniczne marketplace`y, takie jak Amazon. Marketplace to sklep internetowy, który integruje przedsiębiorców (sprzedawców) z szeroką bazą klientów stwarzając nowe perspektywy rozwoju i eksportu, szczególnie dla lokalnych MŚP. Największym na świecie serwisem tego typu jest Amazon. Sprzedawcom oferuje - oprócz dostępu do klientów z całego świata - oraz Dzięki temu nawet przedsiębiorcy bez rozległego doświadczenia w e-commerce mogą z łatwością rozpocząć sprzedaż i osiągnąć sukces. Ci, którzy zdecydują się rozpocząć sprzedaż na Amazon.pl, mogą skorzystać z , takich jak: Dzięki atrakcyjnej ofercie współpracy nowi sprzedawcy mogą rozpocząć działalność z minimalnym ryzykiem finansowym, jednocześnie korzystając z narzędzi wspierających logistykę i obsługę klientów. - Wiemy, że czasem najtrudniej jest zacząć. Dlatego oferujemy specjalne zachęty w postaci zniesienia opłat i prowizji na start czy pomoc w zarządzaniu logistyką w ramach naszego modelu Fulfilment by Amazon. Dzięki temu sprzedawcy mogą skoncentrować się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, a kwestie logistyczne i obsługę klienta mogli pozostawić nam - przekonuje Jednym z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców w e-commerce jest . Dzięki modelowi , największy na świecie marketplace oferuje dostęp do globalnej sieci dystrybucji, wszechstronne wsparcie w zakresie formalno-prawnym, przechowywania towarów, tłumaczenia ofert na lokalne języki oraz realizacji zamówień i obsługi klientów oraz ewentualnych zwrotów. Przedsiębiorcy mogą zatem skoncentrować się na rozwijaniu swojej działalności i budowaniu marki, przekazując logistykę na rzecz Amazon. Usługa umożliwia obniżenie jej kosztów średnio o 70 proc. w porównaniu z samodzielną organizacją procesów. Tylko w 2023 r. z tej opcji korzystała blisko połowa polskich sprzedających w serwisie. Aby ułatwić decyzję o skorzystaniu z tej formy współpracy kolejnym przedsiębiorcom, Amazon oferuje sprzedawcom do 50 proc. zniżki na usługę FBA. Polskie MŚP coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez Amazon. Wyniki sprzedażowe pokazują, że Tylko w 2023 r. na ecross-border e-commerce zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon, a łączna wartość ich sprzedaży zagranicznej przekroczyła 4,7 mld zł. . To niezwykłe osiągnięcie, które demonstruje ogromny potencjał polskich marek. Międzynarodowy marketplace daje im bowiem możliwość rozwoju sprzedaży w kraju i za granicą. Każdy przedsiębiorca, który zarejestruje się na Amazon.pl, może w łatwy sposób skalować swój biznes łącznie w 10 krajach w Europie. Przykłady sukcesów, takich polskich marek jak Rainbow Socks, Ochnik czy Kubota, które skorzystały z Amazon jako narzędzia ekspansji, pokazują, że można tym kanałem docierać do klientów nie tylko w Europie, ale także w Stanach Zjednoczonych i innych częściach świata, bez konieczności tworzenia skomplikowanej infrastruktury eksportowej. Więcej inspirujących historii przedsiębiorców, pokazujących jak lokalne firmy mogą skorzystać z potencjału e-commerce, zostało zaprezentowanych w ramach kampanii Amazon intensywnie wspiera rozwój polskich przedsiębiorców. Doskonałym przykładem jest chociażby sklep . który promuje produkty od lokalnych sprzedawców To kolejna zachęta dla krajowych MŚP do spróbowania sił w e-handlu i przełamania stereotypu, że ich biznes jest za mały, aby odnieść sukces na marketplace jak twierdzi blisko zapytany podczas badania MŚP, przeprowadzonego przez Ariadnę na zlecenie Amazon - To synergia, która przynosi efekty. Klientów na zakupy online przyciągają atrakcyjne ceny, wygodna i szybka dostawa oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. Dlatego dzielimy się ze sprzedawcami wiedzą, udostępniamy im zaawansowane narzędzia i zaplecze logistyczne oraz pomagamy im budować międzynarodowy zasięg. W zamian lokalni przedsiębiorcy oferują klientom szeroką selekcję produktów, które stają się jeszcze bardziej dostępne - mówi Dla wielu przedsiębiorców e-commerce, zwłaszcza międzynarodowy, wydaje się złożonym i kosztownym przedsięwzięciem. Amazon pokazuje, że może być inaczej. Oto kluczowe powody, dla których warto rozważyć współpracę z Amazon: Rozpoczęcie sprzedaży na Amazon jest łatwe i intuicyjne. Proces rejestracji obejmuje kilka prostych kroków: Polski e-commerce rozwija się, a Amazon daje lokalnym przedsiębiorcom unikalną szansę, aby wykorzystać sprzyjające warunki do zwiększenia udziału sprzedaży w tym kanale. Bez względu na skalę działalności, , które pozwalają budować przyszłość nawet tych najmniejszych marek w e-commerce. PwC:

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS