Blogs
Home/business/Polski rzad chcia specjalnego korytarza KDP. Niemcy "nie sa zainteresowani"

business

Polski rzad chcia specjalnego korytarza KDP. Niemcy "nie sa zainteresowani"

Niemcy nie sa zainteresowani budowa Kolei Duzych Predkosci KDP z Berlina do Poznania - powiedzia w rozmowie z PAP wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Okazuje sie ze nasi zachodni sasiedzi najpierw musza uporac sie z wasna siecia kolejowa ktora stwarza problemy. "Maja duzy problem z przepustowoscia a chca znaczaco zwiekszac liczby pociagow i pasazerskich i towarowych" - doda wiceszef Ministerstwa Infrastruktury MI.

November 23, 2024 | business

W ramach budowy między Warszawą i Łodzią ma powstać lotnisko, a . Według założeń nowy port lotniczy zacznie działać pod koniec 2032 r. - jednocześnie z projektowanym odcinkiem KDP między Warszawą i Łodzią. Trasa do Poznania ma być gotowa w 2035 r. W lipcu w ramach międzyrządowych szef resortu infrastruktury Dariusz Klimczak prowadził rozmowy z niemieckim odpowiednikiem dotyczące m.in. potrzeby zwiększenia liczby połączeń kolejowych między oboma krajami oraz rozwoju infrastruktury kolejowej łączącej oba państwa. Klimczak wskazywał wówczas na potrzebę , który w przyszłości . PAP zapytała ws. korytarza KDP. " tym tematem i podczas tych rozmów wyszło też, iż " - przyznał wiceszef MI. "Jeśli nie są zainteresowani, to trzeba poprawiać ten istniejący korytarz, który obecnie prowadzi przez Zbąszynek, Świebodzin do Rzepina i Frankfurt nad Odrą" - dodał Malepszak. Pytany o powody , Malepszak zwrócił uwagę na ich problemy z własną siecią kolejową. " , a chcą znacząco zwiększać liczby pociągów i pasażerskich, i towarowych. Połączenia wewnętrzne między głównymi aglomeracjami są dla nich priorytetem, a " - powiedział. Dopytywany, czy oznacza też zwiększenie maksymalnej prędkości na niej - teraz to 160 km/h - wiceminister zaprzeczył. "Mówimy o takich elementach, które zasadniczo pozwolą nam dojechać z Poznania do głównego dworca w Berlinie w dwie i pół godziny. To oznacza, że z Warszawy dojechalibyśmy do Berlina w nieznacznie poniżej pięciu godzin" - ocenił. " . A realia to jest np. siódmy pociąg z Warszawy przez Poznań do Berlina w przyszłym roku. I drugi pociąg jadący z Gdyni przez Bydgoszcz, Poznań do Berlina w przyszłym roku. Chodzi o poprawę oferty" - zaznaczył. Wiceminister zwrócił uwagę, że oraz w relacji Poznań-Berlin. "Dlatego, jeśli temat ( - red.) nie jest traktowany jako priorytetowy, to po naszej stronie robimy to, co powinniśmy robić. Poprawiamy parametry, utrzymujemy w dobrym standardzie istniejącą linię prowadzącą przez Zbąszynek" - powiedział. Dodał, że po opóźnieniach . Poinformował, że podczas ostatniego spotkania z szefem kolei niemieckich rozmowy skoncentrowano na tym, co jest realne "z perspektywy następnych trzech lat".

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS