Blogs
Home/business/ChatGPT udostepnia wyszukiwarke online za darmo. Rzuca wyzwanie Google'owi

business

ChatGPT udostepnia wyszukiwarke online za darmo. Rzuca wyzwanie Google'owi

ChatGPT ma juz od kilku miesiecy wbudowana wyszukiwarke internetowa. Bya ona jednak dostepna tylko dla zalogowanych uzytkownikow. Teraz OpenAI obniza bariere wejscia i wyszukiwarka jest dostepna za darmo oraz bez rejestracji. To jasny sygna dla Google'a ze ChatGPT zamierza walczyc o ten sektor internetu.

ChatGPT udostępnia wyszukiwarkę online za darmo. Rzuca wyzwanie Google'owi
February 08, 2025 | business

Sama wyszukiwarka działa już od października ub.r. i mieliśmy okazję ją testować. Jest ona zintegrowana z chatbotem AI ChatGPT i działa dość sprawnie, niemniej . Zdarza się, że wyszukiwarka znajduje linki do stron, które są nieaktualne (np. produkty do kupienia nie są już dostępne w magazynie sklepu), albo wyświetla linki do stron, które nie istnieją lub wręcz tworzy takie linki, sugerując, że coś znajduje się na stronie, a w praktyce nigdy tego nie było (np. oferty pracy spełniające nietypowe kryteria). Wyszukiwarka nie jest więc doskonała, niemniej to ciągle faza początkowa usługi i z czasem na pewno będzie ona zyskiwać na popularności, a także będzie poprawiać się jej jakość. Obecny stan gry: ChatGPT vs Google Edukacyjne, technologiczne i związane z rozwojem oprogramowania strony internetowe zyskały wzrost ruchu za sprawą wyszukiwarki ChatGPT — wynika z raportu opracowanego przez Semrush, amerykańskiego dostawcę narzędzi marketingowych. W przypadku ChatGPT . Same zapytania są też dłuższe niż to, co zwykle wpisujemy do Google — średnio składają się z 4,2 słów, a maksymalne zapytanie skierowane do wyszukiwarki OpenAI miało aż 301 słów. Jak zauważa Semrush, . Aż 70 proc. zapytań jest unikalnych i rzadko lub nigdy niewidzianych w klasycznych wyszukiwarkach internetowych. Domeny związane z OpenAI, platformy technologiczne i skoncentrowane na AI otrzymają więcej ruchu z ChatGPT niż z Google'a, natomiast w porównaniu do Binga więcej ruchu ChatGPT zapewnia stronom wydawców akademickich i autorom badań, a także kieruje więcej ruchu na zasoby edukacyjne i techniczne. Semrush porównał również demografię odbiorców. Firma podaje, że użytkownicy ChatGPT są , co potwierdza też , o którym pisaliśmy na Business Insiderze. ChatGPT wygrywa wśród studentów, Google natomiast wygrywa wśród pracowników pełnoetatowych, gospodyń domowych i emerytów. Wyszukiwarki AI mają duży potencjał Musi minąć co najmniej kilka lat, aby wyszukiwarki AI zaczęły dostarczać bardzo dużo ruchu dla poszczególnych stron internetowych. Rzecz w tym, że . Młodsi internauci chętnie jednak sięgają po wyszukiwarki AI, a także nie chcą używać tego, z czego korzystają ich rodzice. Jednocześnie wyszukiwarki, jeśli już przekierowują użytkownika i sprawiają, że ten faktycznie uda się na daną stronę, spełniają się dobrze przede wszystkim w przypadku sklepów i usługodawców. Jeżeli więc szukamy konkretnego produktu, hotelu czy oferty pracy spełniającej dane kryteria (np. określona specjalizacja, miasto i zarobki), Gorzej jest w sytuacji, gdy dana strona specjalizuje się w samym podawaniu informacji — wówczas internauta najczęściej zadowala się tym, co serwuje mu ChatGPT, czyli jakiegoś rodzaju streszczeniem. Media, przynajmniej na razie, są więc poszkodowane, choć ciągle wyszukiwarka ChatGPT nie jest tu zagrożeniem ze względu na małą skalę. , a drugie miejsce z wynikiem 3,93 proc. zajmuje Bing i trzecie z 2,73 proc. Yandex, czyli same tradycyjne wyszukiwarki.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS