Blogs
Home/tourism/Zmiany na mapach Googlea. Zatoka Amerykanska zamiast Meksykanskiej

tourism

Zmiany na mapach Googlea. Zatoka Amerykanska zamiast Meksykanskiej

Departament Spraw Wewnetrznych Stanow Zjednoczonych zmieni nazwe Zatoki Meksykanskiej na Zatoke Amerykanska a Denali najwyzszego szczytu Ameryki Ponocnej ktory wznosi sie na Alasce na Mount McKinley. W slad za nim zmiany uwzgledni juz Google.

Zmiany na mapach Google’a. Zatoka Amerykańska zamiast Meksykańskiej
By Nelly Kamińska | January 28, 2025 | tourism

Zgodnie ze swoją zapowiedzią wyborczą prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump podpisał rozporządzenie nakazujące zmianę dwóch nazw geograficznych na oficjalnych mapach i w komunikatach federalnych. „Zgodnie z poleceniem prezydenta Zatoka Meksykańska będzie teraz oficjalnie znana jako Zatoka Amerykańska, a najwyższy szczyt Ameryki Północnej [Denali] ponownie będzie nosił nazwę Mount McKinley” - poinformował Departament Spraw Wewnętrznych w oświadczeniu cytowanym przez agencję Reutera. Czytaj więcej Prawie 11,2 miliona turystów zagranicznych odwiedziło w zeszłym roku Dominikanę. To historyczny rekord, ale tamtejszy minister turystyki jest przekonany, że w tym roku wynik będzie jeszcze lepszy. W efekcie takie zmiany naniesie na swoich mapach także Google. Nazwę Zatoka Amerykańska (Gulf of America) zobaczą korzystający z Google Maps w Stanach Zjednoczonych, w Meksyku widoczna będzie stara nazwa. Internauci z innych krajów zobaczą obie wersje. Nazwa najwyższego szczytu Ameryki Północnej od dawna jest przedmiotem debaty publicznej i sporów. Góra oficjalnie nosiła nazwę Mount McKinley (na cześć 25. prezydenta USA Williama McKinleya, który zginął w zamachu w 1901 roku) do 2015 roku, kiedy administracja prezydenta Baracka Obamy zmieniła ją na Denali w symbolicznym geście wobec rdzennych mieszkańców Alaski (Denali pochodzi z języka jednego z plemion alaskańskich). Google tłumaczy, że od dawna umieszcza na swoich mapach nazwy zgodne z oficjalnymi źródłami rządowymi, bierze też pod uwagę spory o nazewnictwo. Czytaj więcej Firma Mabrian zbadała, dokąd chcą podróżować turyści w pierwszym półroczu. Analiza wykazała, że największym zainteresowaniem cieszą się wschodnie i południowe regiony Azji. Występują one na przykład w wypadku Morza Japońskiego, nazywanego w Korei Północnej i Południowej Morzem Wschodnim. Podobnie Zatoka Perska, która oddziela Iran od Półwyspu Arabskiego, w krajach arabskich nazywana jest Zatoką Arabską. Z kolei w rosyjskiej wersji Google Maps Krym jest częścią Rosji, a od Ukrainy oddziela go ciągła linia, wyznaczająca granice państw. Ale internauta z Ukrainy zobaczy na mapie półwysep jako część swojego kraju.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS