Blogs
Home/technology/Wydatki na produkcje gier rosna w szalenczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branzy swietnie to pokazuje

technology

Wydatki na produkcje gier rosna w szalenczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branzy swietnie to pokazuje

Raport grupy Epyllion pokaza w jak szalonym tempie rosy koszty produkcji popularnych serii gier w ostatnich kilkunastu latach.Informacja Wydatki na produkcje gier rosna w szalenczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branzy swietnie to pokazuje zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 24 stycznia 2025.

Wydatki na produkcję gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje
January 24, 2025 | technology

Wiadomość gry 24 stycznia 2025, 10:43 autor: Adrian Werner Wydatki na produkcję gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje Raport grupy Epyllion pokazał, w jak szalonym tempie rosły koszty produkcji popularnych serii gier w ostatnich kilkunastu latach. Źródło fot. Microsoft i Grupa Epyllion opublikowała niedawno raport opisujący aktualną kondycję rynku gier . Jednym z najciekawszych jego elementów jest analiza rosnących kosztów produkcji. To, że budżety są coraz większe, wiadomo od dawna, ale tutaj sprawdzono, jak to wygląda w przypadku konkretnych marek i obraz, jaki się z tego wyłania, jest mocno niepokojący . Opracowanie Final Fantasy XIII (2009 rok) kosztowało trochę ponad 50 mln dolarów. Czternaście lat później wyprodukowanie Final Fantasy XVI pochłonęło ok. 220 mln. W 2009 r. Call of Duty: Modern Warfare 2 miało budżet mniejszy niż 50 mln dolarów. W przypadku wydanego sześć lat później Call of Duty: Black Ops 2 było to już 300 mln, a opracowanie zeszłorocznego Call of Duty: Black Ops 6 pochłoneło 550 mln dolarów. Halo: Infinite miało budżet na poziomie 600 mln dolarów , podczas gdy w przypadku Halo 4 było to ok. 120 mln, a Halo 5 – ok. 180 mln. Opracowanie Horizon: Forbidden West pochłonęło czterokrotnie więcej pieniędzy niż Horizon: Zero Dawn . Z kolei budżet Cyberpunka 2077 był ok. trzykrotnie wyższy niż Wiedźmina 3 . Koszty opracowania The Last of Us Part II były czterokrotnie większe niż pierwszej części. Źródło fot. Epyllion W wielu przypadkach takie wydatki przez długi czas przynosiły rezultaty. W raporcie znalazła się również ciekawa infografika (znajdziecie ją poniżej), pokazująca jakie gry w każdym roku przynosiły najwięcej przychodów ze sprzedaży w USA. Poszczególnym markom przyznano odrębne kolory i dzięki temu obrazek pokazuje, jak mocno trzymają się popularne serie. Problem w tym, że wysokie miejsca na listach bestsellerów przestają już wystarczać. Koszty produkcji rosną bowiem znacznie szybciej niż przychody . To dlatego wielu wydawców wypatruje tego, czy Take-Two wyceni GTA 6 na 80 lub nawet 100 dolarów , ustanawiając tym samym nowy pułap cenowy dla gier AAA. Źródło fot. Epyllion

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS