technology
Polska mieszanka L.A. Noire i Uncharted z domieszka Lovecrafta. Come Midnight to nieodzaowany projekt People Can Fly
Za sprawa takich gier jak Painkiller czy Bulletstorm do polskiego People Can Fly przypieto atke specjalistow od strzelanek. Come Midnight czyli projekt marzen Adriana Chmielarza mogo jednak popchnac to studio na zupenie inna sciezke.Informacja Polska mieszanka L.A. Noire i Uncharted z domieszka Lovecrafta. Come Midnight to nieodzaowany projekt People Can Fly zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 26 stycznia 2025.
Wiadomość gry 26 stycznia 2025, 20:00 autor: Krystian Pieniążek Polska mieszanka L.A. Noire i Uncharted z domieszką Lovecrafta. Come Midnight to nieodżałowany projekt People Can Fly Za sprawą takich gier, jak Painkiller czy Bulletstorm, do polskiego People Can Fly przypięto łatkę specjalistów od strzelanek. Come Midnight, czyli „projekt marzeń” Adriana Chmielarza, mogło jednak popchnąć to studio na zupełnie inną ścieżkę. Źródło fot. People Can Fly / The Astronauts i Spis treści: Nadchodzi północ Problematyczne początki Nieudana współpraca z THQ Co było potem? Gameplay i inne materiały z Come Midnight Wydawać by się mogło, że po wielkim sukcesie Painkillera polskie studio People Can Fly nie musiało martwić się o zaplecze finansowe. Nic bardziej mylnego, bowiem deweloperzy otrzymali za swoje dzieło „pieniądze z góry” i, jak po latach wspominał Adrian Chmielarz , nigdy nie zobaczyli „żadnych tantiem” . Niemniej twórcom udało się zaoszczędzić „trochę pieniędzy”, przeprowadzić, a następnie rozpocząć pracę nad nowym przedsięwzięciem – Come Midnight . Sprawdźmy, czym miała być ta produkcja oraz jak potoczyły się jej losy. Ten cykl nie jest częścią naszego działu Premium. Decydując się na zakup abonamentu, możesz jednak pomóc w tworzeniu większej liczby takich artykułów. Dziękujemy. Kup Abonament Premium Gry-Online.pl Nadchodzi północ Jak przekonuje Adrian Chmielarz, Come Midnight było jego projektem marzeń . Produkcja miała być przygodową grą akcji łączącą „światy Raymonda Chandlera i H.P. Lovecrafta” oraz motywy noir z lat 40. XX wieku. Głównym bohaterem tego tytułu byłby Mike Ellroy – prywatny detektyw, który zdołał przechytrzyć śmierć i powrócić z zaświatów z nową umiejętnością, polegającą na oglądaniu ostatnich 30 sekund z życia ludzi (by jednak tego dokonać, musiał dotknąć zwłok). Co ciekawe, w prace nad historią opowiedzianą w Come Midnight został zaangażowany pisarz Jacek Komuda . Jak pisze Marcin Kosman w swojej książce pod tytułem Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych , autor scenariusza miał powiedzieć o Come Midnight , że: Bez wątpienia byłaby to jedna z najlepszych i nowatorskich produkcji, gdyby tylko dane jej było ujrzeć światło dzienne. Rozgrywka w Come Midnight miała łączyć elementy horroru i rozwiązania rodem z L.A. Noire oraz serii Uncharted . Podczas zabawy akcję oglądalibyśmy z perspektywy trzeciej osoby, a prowadząc śledztwo, często sięgalibyśmy po broń białą (jak rura) lub palną (pokroju strzelby), by przy jej pomocy eliminować przeciwników. Tak mogło wyglądać menu Come Midnight; opcje trafiłyby na kartki notatnika. Źródło: People Can Fly / The Astronauts. Problematyczne początki Początkowo deweloperzy opracowali jedynie zręby swojego projektu, po czym zaprosili do siebie czołowych wydawców . Odbiór pokazu, który miał miejsce w 2004 roku, był raczej pozytywny... poza reakcją reprezentantki Ubisoftu. Jak bowiem wspomina Chmielarz, ta „wściekła się podczas prezentacji”, nazywając ją „bzdurą”, najwyraźniej oczekując pokazu wersji beta, a nie materiałów z fazy pre-produkcji. Na szczęście twórcom udało się ją udobruchać przy pomocy dema technologicznego. Pomimo że Come Midnight przypadło do gustu branżowym gigantom, to jednak przez długi czas ekipa Adriana Chmielarza nie doczekała się kontaktu ze strony żadnego z nich . Jak nieoficjalnie dowiedzieli się deweloperzy, miało to być spowodowane faktem, że oczekiwano od nich raczej „nowego Painkillera ”, tj. dynamicznej strzelanki, a nie wyjątkowego, przez co również ryzykownego projektu. Zrezygnowanym twórcom, którym zaczęły kończyć się fundusze, nie pozostało więc nic innego, jak odłożyć na bok Come Midnight i spróbować spełnić oczekiwania wydawców, rozpoczynając pracę nad strzelanką pod tytułem Ravenwolf . Nieoczekiwanie jednak zainteresowanie Come Midnight wyraziła firma THQ, która po negocjacjach zgodziła się zostać wydawcą tej gry . Przygoda Mike’a Ellroya została więc ocalona... a przynajmniej tak się wydawało. Demo technologiczne Come Midnight. Źródło: People Can Fly / The Astronauts. Nieudana współpraca z THQ Deweloperzy zakasali rękawy i zabrali się do wytężonej pracy. People Can Fly opracowało wewnętrzną wersję demonstracyjną swojego dzieła, obszerną dokumentację projektu, mapy i projekty lokacji, grafiki koncepcyjne, modele i animacje, a także dźwięki oraz muzykę. Choć twórcom wydawało się, że projekt był na dobrej drodze do debiutu (przewidywano, że Come Midnight trafi do sprzedaży w 2007 roku), firma THQ miała inny pomysł na swoją działalność. Jak pisze Chmielarz : Plotka głosiła, że THQ wycofuje się z rozwoju w Europie i zabija europejskie projekty na lewo i prawo. Podobno to [anulowanie jednego z projektów – dop. red.] była sprawa między nami a STALKER-em . Wybrali to drugie i, żeby być uczciwym, to był prawdopodobnie właściwy wybór. Niemniej sposób, w jaki wydawca zakomunikował tę nowinę twórcom, był poniżej wszelkich standardów. Podczas przeprowadzonej w 2014 roku rozmowy z serwisem Eurogamer Adrian Chmielarz nie przebierał w słowach: THQ naprawdę nas wyrolowało. (...) „OK, po prostu anulujemy grę – na razie”. (...) Trzy tygodnie wcześniej urwali wszelką komunikację – żadnych telefonów, przestali odpowiadać na maile. Szkic koncepcyjny z Come Midnight. Źródło: People Can Fly / The Astronauts. Co było potem? Po anulowaniu Come Midnight ekipa People Can Fly stanęła w obliczu potężnych problemów finansowych. Jak pisze Kosman: W ramach łapania ostatniej deski ratunku zadzwoniono do Epic Games po kopię Unreal Engine 3. – No, wreszcie – usłyszeli od studia odpowiedzialnego m.in. za serię Unreal Tournament . Reszta jest już historią. Epic Games okazało się poważnym partnerem, który cieszył się ze współpracy nawiązanej z People Can Fly . Wydawca najpierw powierzył Polakom stworzenie kilku multiplayerowych map do gry Gears of War na PC, a następnie – przygotowanie całej pecetowej konwersji tej produkcji. W 2007 roku w jego rękach znalazły się większościowe udziały w People Can Fly, a studio mogło przystąpić do tworzenia swojego następnego autorskiego projektu, czyli FPS-a pod tytułem Bulletstorm . W kolejnych latach People Can Fly wyrobiło sobie renomę specjalistów od strzelanek . W 2012 roku szeregi zespołu opuścili Adrian Chmielarz, Michał Kosieradzki i Andrzej Poznański, którzy założyli nowe studio – The Astronauts. Jego debiutanckim projektem było Zaginięcie Ethana Cartera , czyli gra przygodowa FPP, pozwalająca nam wcielić się w... prywatnego detektywa obdarzonego paranormalnymi zdolnościami. Niemniej, było to w pełni samodzielne dzieło, niepowiązane w żaden sposób z Come Midnight . Prawa do tego ostatniego znalazły się w rękach firmy THQ Nordic i raczej nie ma szans na to, by wydawca kiedykolwiek zdecydował się wskrzesić ten projekt. Niemniej, sam Chmielarz wciąż ma „ochotę wrócić do gatunku pulp noir”. Istnieje więc szansa, że przygoda Mike’a Ellroya doczeka się kiedyś duchowego następcy. Jeszcze jeden szkic koncepcyjny z Come Midnight. Źródło: People Can Fly / The Astronauts. Gameplay i inne materiały z Come Midnight W 2020 roku Adrian Chmielarz nie tylko podzielił się ze światem garścią konkretów zza kulis projektu Come Midnight , lecz również opublikował istne zatrzęsienie materiałów z tej produkcji. Wśród nich prym wiodą przede wszystkim fragmenty rozgrywki , które pozwalają zobaczyć, jak ten tytuł miał prezentować się w akcji. Warto jednak odnotować, że, jak ostrzega sam twórca: Filmy pochodzą z wewnętrznej wersji demonstracyjnej, która nigdy nie miała być oglądana przez publiczność. Oznacza to, że wszystko jest niestabilne, pełne błędów, niedokończone, pełne symboli zastępczych i bardzo nieoszlifowane . Necro Gaming Cykl Necro Gaming rozwijamy od lipca 2024 roku . Poniżej linkujemy do pięciu poprzednich odcinków: Od Jade Empire 2 do zupełnie nowego projektu. Revolver od BioWare miał być niczym Assassin’s Creed i DMC To RPG akcji przerosło Obsidian Entertainment. Stormlands miało oferować raidy dla „miliona graczy” Duchowy następca L.A. Noire, w którego nie było nam dane zagrać. Whore of the Orient to niedoszłe dzieło „genialnego umysłu” Ta gra miała pokazać pełnię możliwości PlayStation 3. Eight Days zachwycałoby grafiką i oryginalnymi pomysłami To chyba najbardziej niedoceniony horror w historii. Mimo to Eternal Darkness mogło doczekać się następcy
PREV NEWSIntensywnie dodajac pereki ze Steama chyba pobilismy tygodniowy rekord Encyklopedii. Doom The Dark Ages i Dune Awakening wyjda po polsku
NEXT NEWSInternet kasuje Elona Muska. Ludzie zwracaja Tesle a X jest blokowany
Akolita drugim najchetniej ogladanym serialem Disneya w 2024 roku Echo i To zawsze Agatha wielkimi porazkami Marvela wg nowego raportu
W sieci wasnie ukaza sie raport Luminate ktory ukazuje jak radziy sobie seriale w ubiegym roku. Netflix krolowa a Marvel ze swoimi produkcjami mia pod gorke.Informacja Akolita drugim najchetniej ogladanym serialem Disneya w 2024 roku Echo i To zawsze Agatha wielkimi porazkami Marvela wg nowego raportu zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 27 stycznia 2025.
W symulatorze zycia InZOI zabraknie domow z nieskonczona liczba pieter ale inne zyczenia graczy moga zostac spenione
Rezyser gry InZOI opowiada o postepach w pracy nad domowymi zwierzetami bojkami i systemem skanowania twarzy przy pomocy AI.Informacja W symulatorze zycia InZOI zabraknie domow z nieskonczona liczba pieter ale inne zyczenia graczy moga zostac spenione zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 27 stycznia 2025.
CERT Orange zwroc uwage na e-mail o zwrocie pieniedzy
CERT Orange ostrzega o wiadomosciach e-mail w ktorych oszusci podszywaja sie pod Autopay. Pod pretekstem podwojnie opaconej faktury za przejazd autostrada sugeruja mozliwosc odebrania zwrotu pieniedzy. To nietypowa sztuczka socjotechniczna choc technicznie sam atak nie jest zaskoczeniem.
Jak sprawdzic gdzie jest samolot Poradnik
Jak sprawdzic gdzie jest samolot Poradnik
By Malwina KuśmierekKosmiczna gra o budowaniu Space Engineers 2 debiutuje we wczesnym dostepie. Pierwsza czesc bya sporym hitem
Dzisiaj wieczorem do Steam Early Access wleci Space Engineers 2 czyli kontynuacja przeboju indie o budowaniu statkow kosmicznych.Informacja Kosmiczna gra o budowaniu Space Engineers 2 debiutuje we wczesnym dostepie. Pierwsza czesc bya sporym hitem zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 27 stycznia 2025.
Norlase otrzymuje pozwolenie 510k wydane przez FDA oraz oznaczenie CE dla laserowego oftalmoskopu posredniego LYNXTM ze skanowaniem wzorow
Przedstawiamy pierwszy na swiecie laserowy oftalmoskop posredni ze zintegrowanymi mozliwosciami skanowania wzorow BALLERUP Dania i REDWOOD CITY Kalifornia 27 stycznia 2025 r. PRNewswire -- Firma Norlase wiodacy na swiecie producent laserow okulistycznych opracowujacy rozwiazania...