technology
Lecielismy zbyt blisko sonca. Byy szef Sony wie ze PlayStation 3 mogo pogrzebac firme
Shawn Layden byy prezes Sony Interactive Entertainment zdradzi ze PlayStation 3 byo dla Sony niemal jak ikaryjski lot. Premiera kopotliwego PS3 moga zakonczyc sie katastrofa.Informacja Lecielismy zbyt blisko sonca. Byy szef Sony wie ze PlayStation 3 mogo pogrzebac firme zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 3 grudnia 2024.
Wiadomość gry 3 grudnia 2024, 18:48 autor: Michał Harat „Lecieliśmy zbyt blisko słońca”. Były szef Sony wie, że PlayStation 3 mogło pogrzebać firmę Shawn Layden, były prezes Sony Interactive Entertainment, zdradził, że PlayStation 3 było dla Sony niemal jak ikaryjski lot. Premiera kłopotliwego PS3 mogła zakończyć się katastrofą. Źródło fot. Sony Interactive Entertainment i Obchody 30-lecia marki PlayStation to doskonała okazja, żeby spojrzeć na to, jak na przestrzeni lat kształtowało się podejście firmy do produkcji konsol. Trzeba przyznać, że trzy dekady rozwoju – zarówno wzlotów, jak i upadków – to w końcu niemały bagaż doświadczeń. Były prezes Sony Interactive Entertainment, Shawn Layden, przyznał w rozmowie z serwisem Eurogamer , że szczególnie burzliwym dla firmy okresem, który zaważył na tym, jak wygląda ona teraz, była premiera PlayStation 3 . Layden stwierdził wręcz, że Sony ledwo ten czas przetrwało. Jak skomentował – „PS3 było momentem Ikara”. „Lecieliśmy zbyt blisko słońca” Shawn Layden, który z dużym sentymentem wspomina „peestrójkę”, przyznał, że przysporzyła ona firmie niemałych kłopotów . W końcu do dziś niektórzy deweloperzy wspominają ją jako technologiczny koszmar, a część graczy pamięta jej z początku przesadnie wygórowaną cenę i przekładaną premierę . Wszystko to miało być winą wielkich ambicji i swoistej mody na „wszystko w jednym”, jaka panowała w okolicach 2006 roku. We wspomnieniach byłego prezesa SIE okres związany z PlayStation 3 jawi się wręcz jako mitologiczny Ikaryjski lot. Mieliśmy PS1, PS2... a teraz budujemy superkomputer! Do tego z Linuksem! Chcemy zrobić to i tamto! Lecieliśmy zbyt blisko słońca i mieliśmy szczęście, że przetrwaliśmy. Ale wiele nas to nauczyło. Przechodząc do PS4, pojmowaliśmy już na przykład, iż jeśli możesz coś kupić, zamiast budować, kup to. Lepiej wtedy kontrolujesz koszty. Możesz negocjować z dostawcami i uzyskiwać lepsze oferty, zamiast tworzyć coś własnego. Szczęśliwie, nadmiar kłopotów, jakie swego czasu przysporzyło firmie PS3, przerodził się w cenną lekcję. Tym samym, jak wspomina Layden, w firmie pojęto wówczas podstawową i niezmienną do dziś zasadę, że konsola służy przede wszystkim do grania. Nauczyliśmy się także, że podstawową funkcją konsoli musi być granie. Nie chodzi o to, czy mogę streamować filmy albo słuchać muzyki. Czy mogę zamówić pizzę, oglądając telewizję i grając? Nie, po prostu zróbmy maszynę do gier. Najlepszą maszynę do gier wszech czasów. I to właśnie zrobiło różnicę. Kiedy pojawiło się PS4, skonfrontowało nas z tym, co próbował zrobić Xbox [One] – stworzyć bardziej multimedialne doświadczenie. A my chcieliśmy po prostu zrobić niesamowitą maszynę do gier. [...] Dzięki PS3 wróciliśmy do podstaw, a czasami tego właśnie potrzeba. Upadasz, uderzasz głową w ścianę i zdajesz sobie sprawę: „Nie mogę dalej działać w ten sposób”. Wracając pamięcią do pierwszych kilku lat PS3 na rynku, kiedy niewielu deweloperów potrafiło jeszcze tworzyć gry na tę konsolę (trudno było nauczyć się pracy na zaimplementowanych w nią technologiach, m.in. na procesorze The Cell) , Layden wspomniał o studiu Naughty Dog, odpowiedzialnym chociażby za kultowe Uncharted czy The Last of Us : [...] procesor Cell w PS3 stanowił największe wyzwanie tamtych czasów. Nauczenie się tworzenia gier na tej unikalnej architekturze wymagało zdobycia nowych umiejętności, by w pełni wykorzystać jej możliwości. Naughty Dog zawsze potrafiło jako pierwsze zagłębić się w technologię – miało do niej wczesny dostęp, ale naprawdę wnikali w jej istotę. Bycie [deweloperem] ekskluzywnym dla jednej platformy pozwalało na wykorzystanie pełnego potencjału tego sprzętu, bez kompromisów, które są nieuniknione przy produkcji na wiele platform. Chociaż w związku z powyższym przez pierwsze lata „było trudno”, to jak zauważył były szef SIE – czasami „potrzebujesz tego rodzaju wstrząsu, gdy za bardzo wierzysz w swoją nieomylność”. Dlatego też PS4 było już w jego oczach swego rodzaju powrotem do korzeni.
PREV NEWSDzieo fana przypomina wielki dodatek do Skyrima. City of the Snow Elves oferuje az 4 zakonczenia
NEXT NEWSCD Projekt z widokami na 220 z
Tak wyglada bijatyka nowej generacji. Gracze zachwyceni pokazem Virtua Fighter
Tak wyglada bijatyka nowej generacji. Gracze zachwyceni pokazem Virtua Fighter
By Szymon RadzewiczPrzez premiere w Game Passie nowe gry moga sprzedawac sie nawet o 80 gorzej. Dane potwierdzaja ze brak napedu w PS5 Pro to nie wymys Sony
Zdaniem branzowego analityka usuga Game Pass przyczynia sie do spadku sprzedazy gier na Xboxa. W niektorych przypadkach siega on nawet 80.Informacja Przez premiere w Game Passie nowe gry moga sprzedawac sie nawet o 80 gorzej. Dane potwierdzaja ze brak napedu w PS5 Pro to nie wymys Sony zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 8 stycznia 2025.
I wtedy wkraczaja one cae na czarno. Oto nowe akcesoria do PlayStation 5
I wtedy wkraczaja one cae na czarno. Oto nowe akcesoria do PlayStation 5
By Maciej GajewskiGdybym mia wybrac laptop z GeForce RTX 50 byby to Razer Blade 16 2025. Co za sprzet
Gdybym mia wybrac laptop z GeForce RTX 50 byby to Razer Blade 16 2025. Co za sprzet
By Szymon RadzewiczMroczne zadanie z Wiedzmina 3 byo poligonem doswiadczalnym dla tworcow Wiedzmina 4. Tworzac je mieli poczuc klimat uniwersum
Nowi deweloperzy CD Projekt Red pracowali nad dodatkowym questem w grze Wiedzmin 3 Dziki Gon. Teraz te same osoby zaangazowane sa w tworzenie Wiedzmina 4.Informacja Mroczne zadanie z Wiedzmina 3 byo poligonem doswiadczalnym dla tworcow Wiedzmina 4. Tworzac je mieli poczuc klimat uniwersum zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 8 stycznia 2025.
Oto najlepsze PC z Windowsem na ten rok. Do pracy i do gier
Oto najlepsze PC z Windowsem na ten rok. Do pracy i do gier
By Maciej Gajewski