Blogs
Home/science/Zainwestowaa w panele i pompe ciepa. Kiedy przysza pierwsza faktura bya w szoku

science

Zainwestowaa w panele i pompe ciepa. Kiedy przysza pierwsza faktura bya w szoku

Przeraza mnie tez to za jaka kwote "sprzedaje" prad a za jaka kupuje mowia w rozmowie z Interia Ewelina ktora w 2022 r. zainwestowaa w panele fotowoltaiczne i pompe ciepa. Po dwoch miesiacach otrzymaa fakture na 20 tys. z. Ewelina podkreslia ze czuje sie oszukana. Interia zwrocia sie do dystrybutorow z pytanie o liczbe reklamacji jaka zgaszaja prosumenci.

November 14, 2024 | science

W lipcu 2022 r. Ewelina zainwestowała w panele fotowoltaiczne i pompę ciepła. W tym celu wzięła kredyt. Nie wiedziała, ile będzie musiała zapłacić za prąd, choć kilkukrotnie prosiła o rozliczenie. Faktura przyszła po dwóch latach. Widniała na niej zawrotna kwota — 20 tys. zł. Faktura była wyższa, niż obiecywał sprzedawca. "Czuję się nieźle oszukana" Biuro obsługi klienta dostawcy prądu poinformowało kobietę, że kwota obejmuje rozliczenie za ostatnie dwa lata i prognozę na przyszły rok. Po skorygowaniu faktury do zapłaty zostało 14 tys. zł. — więcej, niż obiecywał sprzedawca. Najwyższe okazały się opłaty stałe. Przeraża mnie też to, za jaką kwotę "sprzedaję" prąd, a za jaką kupuję. Sprzedaż to ok. 20-30 groszy, zakup 4-6 złotych za kilowatogodzinę — mówiła Ewelina w rozmowie z Interią. Czytaj też: Przez pompy ciepła płaczą. "Gdyby powiedzieli ludziom prawdę, to nikt by tego nie kupił!" Kobieta dodała, że "czuje się nieźle oszukana", bo nie jest w stanie przewidzieć i przygotować na wysokość kolejnej faktury. Nie stać jej też na prawnika, a osoby w podobnych sytuacjach powiedziały jej, że ustaleń na fakturze nie jest się w stanie podważyć. Skargi i reklamacje faktur za prąd. Dystrybutorzy tłumaczą Interia zwróciła się do dystrybutorów energii, takich jak Enea, Tauron, E.on, Energa i PGE z prośbą o konkretne liczby dotyczące skarg i reklamacji, które wpłynęły od prosumentów w latach 2023 i 2024. "Prosumenci rocznie zgłaszają do spółki kilkadziesiąt zasadnych reklamacji. Wszystkie zgłoszenia są dokładnie analizowane, po czym klient otrzymuje pełne wyjaśnienie" — czytamy w odpowiedzi, jakiej udzielił Tauron. Dotyczyły one często tematów związanych m.in. "z danymi na fakturze w porównaniu z danymi w e-liczniku, zasadami rozliczenia i tym podobne". Czytaj też: Problem z dostawami ciepła i wizja utraty pracy. Samorządowcy piszą do Donalda Tuska Reklamacje prosumentów mają być niewielką częścią. Są rozpatrywane indywidualnie PGE odpowiedziała, że dokładne dane stanowią informacje wewnętrzne i nie podlegają udostępnianiu na zewnątrz. Skargi i reklamacje prosumentów mają stanowić niewielką część spraw, z jakimi zwracają się klienci, a zgłoszenia są rozpatrywane indywidualnie. Jeżeli są zasadne, rozliczenie jest korygowane. W odpowiedzi Enei czytamy, że reklamacje "dotyczące zużycia energii we wskazanych latach stanowią znikomą część wszystkich reklamacji prosumenckich".

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS