Blogs
Home/entertainment/Elon Musk pozywa kolejnych reklamodawcow. Lista marek sie wyduza

entertainment

Elon Musk pozywa kolejnych reklamodawcow. Lista marek sie wyduza

Platforma X ktorej wascicielem od kilku lat jest Elon Musk poszerzya swoj pozew przeciwko Swiatowej Federacji Reklamodawcow. Doaczyy do niego takie firmy jak Nestle Colgate-Palmolive Abbott Laboratories i Shell. Skarzacy zarzuca im bojkot platformy w celu wstrzymania miliardow przychodow z reklam. Mao to miliarder twierdzi ze sama platforma "ledwo wychodzi na zero".

Elon Musk pozywa kolejnych reklamodawców. Lista marek się wydłuża
February 04, 2025 | entertainment

Sytuacja na platformie X (dawniej znanej jako Twitter) staje się coraz bardziej napięta, a konflikt pomiędzy Elonem Muskiem a branżą reklamową coraz bardziej narasta. Od kiedy miliarder przejął witrynę, zmieniła się polityka firmy, w tym redukcja moderatorów. W rezultacie spadła jakość publikowany treści, a wielkie marki zaczęły bojkotować serwis. W odpowiedzi na bojkot miliarder nie ukrywał swojej frustracji, używając ostrych słów podczas wydarzenia The New York Times DealBook Summit. "Jeśli ktoś zamierza szantażować mnie reklamami, pieniędzmi, to niech się p******i" - grzmiał. X "ledwo wychodzi na zero". Musk pozywa kolejnych reklamodawców W dalszym ciągu eskalacji konfliktu Twitter złożył pozew przeciwko Światowej Federacji Reklamodawców (WFA) oraz wiodącym firmom, zarzucając im naruszenie przepisów antymonopolowych i organizowanie "nielegalnego bojkotu" przez pomoc odpływie reklamodawców zrzeszonych w koordynowanym przez WFA Globalnym Sojuszu na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (GARM). Jak donosi Business Insider, lista pozywanych marek miała ulec wydłużeniu, co może zwiastować dalszą eskalację sporu. Z kolei Twitter twierdzi, że serwis przyciąga obecnie głównie mniejsze firmy, które nie są związane z GARM ani agencjami reklamowymi będącymi jej członkami. Sytuacja finansowa Twittera zdaje się być niepewna, przy czym Musk zwracał uwagę na niezadowalające przychody i stagnację wzrostu liczby użytkowników serwisu. W pozwie X argumentuje, iż obecnie w serwisie reklamują się małe i średnie firmy 'które nie są członkami GARM ani klientami agencji reklamowych będących członkami GARM" - czytamy. "Ponieważ popyt na reklamę w X spadł w wyniku bojkotu, cena, jaką pozostali reklamodawcy X są skłonni zapłacić, również spadła” – podają prawnicy platformy. W styczniu sam Elon Musk miał przyznać, że "wzrost liczby użytkowników X jest w stagnacji, przychody nie są imponujące i ledwo wychodzą na zero". Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. W serwisie Plejada.pl każdego dnia piszemy o najważniejszych wydarzeniach show-biznesowych. Bądź na bieżąco! Obserwuj Plejadę w Wiadomościach Google. Odwiedź nas także na Facebooku , Instagramie , YouTubie oraz TikToku . Chcesz podzielić się ciekawym newsem lub zaproponować temat? Skontaktuj się z nami, pisząc maila na adres: [email protected] .

SOURCE : plejada
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS