business
Zakupy w internecie koncza sie w koszyku. Co czwarty Polak nie finalizuje transakcji
23 proc. Polakow przyznaje sie do bardzo czestego lub czestego dodawania produktow do koszyka zakupowego ale nie finalizowania zakupu - wynika z raportu Doswiadczenia e-commerce". Najczestsza przyczyna sa znalezienie tanszego produktu gdzie indziej oraz zbyt wysokie koszty dostawy.
23 proc. Polaków przyznaje się do bardzo częstego lub częstego dodawania produktów do koszyka zakupowego, ale nie finalizowania zakupu - wynika z raportu „Doświadczenia e-commerce". Najczęstszą przyczyną są znalezienie tańszego produktu gdzie indziej oraz zbyt wysokie koszty dostawy. fot. Zamrznuti tonovi / / Shutterstock Jak podkreślono, branża e-commerce się dynamicznie rozwijała, a wprowadzane przez firmy z tego sektora udogodnienia przyzwyczaiły konsumentów do wygodnych, intuicyjnych i szybkich zakupów. Polacy jednak wciąż często rezygnują z rozpoczętych zakupów internetowych. Z badania IBRiS dla Santander Consumer Banku wynika, że ponad 20 proc. uczestników przyznaje, że robi to bardzo często lub często, 43 proc. sporadycznie, co czwarty rzadko, a jedynie 9 proc. nigdy. "Głównym powodem porzucenia koszyka wśród ankietowanych (40 proc.) jest znalezienie produktu w lepszej cenie gdzie indziej. Niemal równie istotne są zbyt wysokie koszty dostawy, które skutecznie zniechęcają już 36 proc. polskich konsumentów. Na trzecim miejscu uplasowały się nieoczekiwane koszty, które wskazało 29 proc. respondentów, a co piątemu przeszkadza brak dogodnych metod płatności" - podano. Dodano, że wśród powodów ankietowani wymieniają także zbyt długi czas dostawy (19 proc.), brak preferowanych opcji dostawy (17 proc.) czy brak wygodnych opcji zwrotu (16 proc.). W raporcie podkreślono, że atrakcyjna oferta lub zniżka na produkty to najczęściej wskazywany powód powrotu do zakupów (42 proc. wskazań). "Taka forma zachęcenia działa znacznie częściej na kobiety (48 proc.) niż mężczyzn (36 proc.)" - poinformowano. Polacy przed zakupem muszą się namyśleć Autorzy raportu wskazują, że decyzje zakupowe nie zawsze zapadają natychmiastowo. "Stosunkowo duży odsetek Polaków (38 proc.) potrzebuje czasu na przemyślenie zakupu, zanim podejmie decyzję o powrocie do koszyka i finalizacji transakcji. Ten schemat jest wyjątkowo popularny wśród najmłodszych respondentów (18-29 lat). Wskazała na niego niemal połowa (48 proc.) uczestników badania z tej grupy" - wynika z badania. Dodano, że czasem (18 proc.) konsumenci zmieniają zdanie o produkcie, np. pod wpływem przeczytanych opinii lub recenzji. Nieco niższy odsetek (14 proc.) deklaruje, że wraca do koszyka po otrzymaniu powiadomienia, które przypomina o pozostawionych produktach. Z kolei 16 proc. Polaków deklaruje, że nigdy nie wraca z porzuconych online towarów. Badanie zrealizowano na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków robiących zakupy online. Próba n = 1000.(PAP) bk/ amac/ Źródło: PAP
PREV NEWSZnow rozbyso swiateko do nieba. Ponad 100 mln z na koncie fundacji na koniec 33 finau WOSP
NEXT NEWSRumun i Bugar najrzadziej na wakacjach. Ciekawe dane o podrozach w UE
Ministerstwo Klimatu pracuje nad zmianami regulacji dot. przyaczen do sieci i ochrony odbiorcow
Ministerstwo klimatu i srodowiska przygotowuje pakiet zmian Prawa energetycznego zakadajacy m.in. wzrost przejrzystosci procesu przyaczania do sieci wieksza ochrone odbiorcow przez zmiennoscia cen energii elektrycznej zmiany taryfowe dla magazynow energii.
Najwazniejsza produkcja Gaming Factory zadebiutuje w marcu
Premiera gry Japanese Drift Master pierwotnie zaplanowana na czwarty kwarta minionego roku odbedzie sie 26 marca.
PARP ogasza konkurs na nowatorskie produkty i technologie
Polska Agencja Rozwoju Przedsiebiorczosci ogosia konkurs ktory ma wyonic najbardziej obiecujace i nowatorskie produkty oraz technologie - poinformowaa w poniedziaek Agencja. Pochodzace z roznych dziedzin prace mozna zgaszac do 4 marca.
Na giedzie w Pradze najwieksza IPO od ponad 4 lat
Producent turbin parowych Doosan Skoda Power rozpocza pierwotna oferte publiczna IPO akcji przed wejsciem na giede w Pradze informuje Bloomberg.
MF zaprezentowao lutowa oferte obligacji skarbowych
Ministerstwo Finansow przedstawio w poniedziaek oferte oszczednosciowych obligacji skarbowych na luty 2025 roku. Oprocentowanie nie ulego zmianie w porownaniu ze styczniem.
Orlen ma smiae plany wobec Litwy. Co na to rzad w Wilnie
Orlen chce rozbudowac swoja rafinerie w Mozejkach na Litwie ktora dla pockiego koncernu jest "strategicznym rynkiem" - to stanowisko wadz polskiego giganta paliwowego. Prezes Orlenu Ireneusz Fafara podczas niedawnej wizyty na Litwie zabiega o wsparcie rzadu w Wilnie dla tych inwestycji. Czy moze liczyc na jego przychylnosc Do tej kwestii odnios sie w rozmowie z "Business Insiderem" Lukas Savickas minister gospodarki i innowacji Litwy.