Home/business/Zabka idzie na giede. To moze byc debiut roku na warszawskim parkiecie

business

Zabka idzie na giede. To moze byc debiut roku na warszawskim parkiecie

Grupa Zabka wasciciel sieci sklepow convenience Zabka ogosia zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej IPO oraz notowania akcji na Giedzie Papierow Wartosciowych w Warszawie - podaa spoka w komunikacie prasowym. Oferta nie bedzie wiazaa sie z emisja nowych akcji. Fundusz CVC Capital Partners ktory jest wascicielem sieci poinformowa ze po debiucie giedowym Zabki zamierza pozostac akcjonariuszem spoki.

September 23, 2024 | business

Jak podano, . . Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży akcji oferowanych przez akcjonariuszy sprzedających trafią właśnie do nich - zaznaczono w komunikacie. Nie jest tajemnicą, że . W pierwszym półroczu 2024 roku na GPW nie doszło do żadnego debiutu związanego z emisją akcji. Na stołecznym parkiecie zadebiutowało jedynie 5 spółek - ale wszystkie one przeniosły swoje notowania z alternatywnego rynku NewConnect, bez publicznej oferty akcji. Biorąc pod uwagę przewidywaną (w kwietniu Bloomberg podawał, że może ona sięgnąć 7,5 - 8,0 mld dolarów), debiut właściciela sieci sklepów convenience na pewno można uznać za wydarzenie roku na giełdzie w Warszawie. "Ponieważ konsumenci coraz częściej szukają wygodnych rozwiązań, wierzymy, że , jakie dostrzegamy na rynku. Aby to zrealizować, wyznaczyliśmy sobie jasne i realne cele średnioterminowe: dążymy do podwojenia sprzedaży do klientów końcowych do 2028 r., otwierając ponad 1 000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Żabka Group Tomasz Suchański. "Jesteśmy przekonani, że a, zwiększając jej wartość dla akcjonariuszy i zapewniając dalsze możliwości rozwoju pracownikom. Jednocześnie pozytywnie wpłynie na rozwój przedsiębiorczości w lokalnych społecznościach, ponieważ pozwoli nam jeszcze skuteczniej wspierać franczyzobiorców, dostarczając im narzędzia i wiedzę niezbędną do prowadzenia własnej działalności" - dodał. Żabka w komunikacie prasowym nakreśliła też inne swoje plany. (z ang. like for like, czyli w sklepach istniejących co najmniej rok - red.) w 2024 r. (7,5-9,0 proc.) oraz od średniego do wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu w perspektywie średnioterminowej. Potencjał rynku grupa ocenia na ok. 19,5 tys. sklepów w Polsce oraz ok. 4 tys. sklepów w Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. (co oznacza otwarcie około 4 500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028). . Inicjatywy te obejmują wdrażanie najnowszych formatów, w tym Żabka Café 2.0 (oferta street food - nowy silnik wzrostu sprzedaży), rozszerzanie oferty wygodnych usług, wprowadzanie innowacji w asortymencie oraz działania mające na celu zachęcania klientów do częstszych wizyt w sklepach i większych zakupów, a także dalszy rozwój i udoskonalanie wiodącej na rynku aplikacji dla klientów Żappka. Ponadto, w ciągu najbliższych pięciu lat, do klientów końcowych w sposób zrównoważony i rentowny, zakładając osiągnięcie progu rentowności EBITDA w 2024 r.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS