Blogs
Home/business/Ukrainska siec wejdzie do Polski Kolejny etap ekspansji w Europie

business

Ukrainska siec wejdzie do Polski Kolejny etap ekspansji w Europie

Siec dyskontow z Ukrainy - Avrora Multimarket - rozwaza wejscie na polski rynek. Po tym jak rozgoscia sie w Rumunii mysli nad dalsza ekspansja w Europie. Kiedy zapadnie ostateczna decyzja w sprawie debiutu nad Wisa

Ukraińska sieć wejdzie do Polski? Kolejny etap ekspansji w Europie
January 24, 2025 | business

Polska jest w gronie państw rozważanych w kontekście - podały "Wiadomości Handlowe", powołując się na dwa niezależne źródła. Na razie, jesienią 2023 roku, . Obecnie firma na tym rynku ma już ponad 30 sklepów. Firma szykuje się do debiutu również w Mołdawii - możliwe, że stanie się to jeszcze w tym roku. Wejście Avrory do Polski ma zależeć m.in. od wyników w kolejnych krajach. od dłuższego czasu ma w planach . Co ciekawe, pierwotnie to Polska miała być pierwszym zagranicznym krajem, w którym miały otworzyć się sklepy tej sieci. " Jednak (...) ostatecznie wybraliśmy Rumunię zamiast Polski, aby skalować nasz biznes poza Ukrainą" - powiedział "The New Voice of Ukraine" Taras Panasenko, dyrektor wykonawczy Avrory. Firma przeprowadziła badania, w których okazało się, że rynek rumuński jest o wiele bardziej sprzyjający. " " - dodał CEO Avrory. "Wiadomości Handlowe" podały, że choć firma bacznie obserwuje polski rynek, to . W samej tylko Ukrainie obecnie działa ponad sieci, a zaledwie w 2021 r. ich liczba nie przekraczała 650. W tym samym czasie firma z powodu wojny utraciła około 230 placówek. Ukraińska została założona w 2011 roku w Połtawie. W swojej ofercie ma ponad - to m.in. artykuły codziennego użytku i produkty do domu, ale także ubrania, zabawki, elektronika, narzędzia, kosmetyki i chemia gospodarcza oraz akcesoria sportowe czy produkty dla zwierząt. Sieć należy do , jednak w jej ofercie można znaleźć ograniczoną gamę produktów spożywczych - głównie napoje, słodycze oraz przekąski. W Polsce , ale także takim sieciom, jak Dealz, Action, Kik, Woolworth czy Tedi. Według danych PMR, nad Wisłą działa już około 3 tysięcy dyskontów non-food. Systematycznie rośnie m.in. liczba placówek z ukraińską żywnością prowadzonych przez sieć Snacks and Dried Fish. Zaledwie dwa lata temu sieć miała zaledwie kilka sklepów w naszym kraju, a dzisiaj już około 20. Swoje sklepy nad Wisłą otwiera także ukraińska marka . Sieć specjalizuje się w sprzedaży zdrowych słodyczy. Podbój polskiego rynku zapowiedziała także założycielka ukraińskiej firmy odzieżowej . Polski rynek podbija również sieć z mrożonkami - chce mieć w naszym kraju nawet 500 placówek.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS