business
Trasti ma pomys na cyfrowa likwidacje szkod komunikacyjnych
Insurtech ktorego wspozaozycielem by obecny prezes PZU liczy ze jego pomys na obsuge klientow ktorzy mieli stuczke samochodowa przyjmie sie i zainspiruje rynek.
Trasti to spółka założona w 2019 r. m.in. przez Artura Olecha, obecnego prezesa PZU oraz Janusza Wojtasa, który po zmianie warty w zarządzie największego ubezpieczyciela w lutym 2024 r. przejął stery w insurtechu. Menedżerowie dobrze się poznali w grupie Poczty Polskiej, pracując przy tworzeniu firmy Ubezpieczenia Pocztowe. Już wtedy myśleli o zbudowaniu firmy, która działałaby w modelu digital jako insurtech. - Przez ponad 3,5 roku zbudowaliśmy firmę. Teraz jest czas na rozwój i zwiększenie skali działalności. Mamy 1,3 proc. udziałów w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, ale jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie rynek detaliczny to nas udział przekracza 2 proc. – mówi Janusz Wojtas, prezes Trasti. Insurtech ma obecnie 500 tys. klientów i planuje, że w tym roku zbierze ok. 250 mln zł składki. Współpracuje z 18 tys. agentów, z czego 5,5 tys. jest aktywnych. W przyszłym roku Trasti chce sprzedać 400 tys. polis, a na koniec 2027 r. mieć 1 mln klientów i 1 mld zł przypisu składki. Bez papieru - Nasz system sprzedażowy One click jest prosty i intuicyjny. Wprowadziliśmy jako pierwsi scoring kredytowy do oferty, choć nikt nie wierzył, że to działa. Mamy wszystkie metody płatności, w tym raty 0 proc. Szkodowość tego portfela jest niższa niż portfela ogółem. Jesteśmy obecni we wszystkich porównywarkach, w tym największych agregatorach. Próbujemy rozpychać się na rynku – mówi Janusz Wojtas. Trasti chce korzystać z doświadczeń banków, których klienci mają z nimi codzienny kontakt poprzez aplikację. Wprowadził we współpracy z Mastercardem wirtualną kartę debetową w postaci elektronicznego certyfikatu Trasti, który klient otrzymuje w chwili zakupu polisy. - Wraz z polisą wysyłamy link, który umożliwia dodanie karty do własnego portfela w smartfonie. Karta będzie wykorzystywana w procesie likwidacji szkody. Podanie przypisanego do niej QR kodu umożliwia przeprowadzenie klienta przez cały ten proces z wykorzystaniem formularza. W ten sposób chcemy domknąć cały proces obsługi klienta od zakupu polisy do likwidacji szkody w formule digital - mówi prezes Trasti. Osoby z młodego pokolenia, które stanowią gros klientów Trasti, nie chcą się komunikować telefonicznie. Obecnie ok. 40-60 proc. szkód zgłaszanych jest przez stronę internetową. Wykorzystanie karty i formularza (nazwanego Bianca) ten proces przyspieszy, bo wymaga podania tylko numeru rejestracyjnego, PESEL-u, numeru polisy i numeru oraz adresu e-mail, a dodatkowe informacje będą zaciągnięte z bazy danych Trasti. Insurtech liczy, że kartę do smartfona doda ok. 100 tys. klientów, z czego 5 proc. (statystycznie) może spowodować szkodę. - Szacujemy, że spośród 5 tys. osób ok. 15 proc. może skorzystać z likwidacji szkody z Bianką – mówi Janusz Wojtas. Lepszy model Na biznesie ubezpieczeń komunikacyjnych wywróciła się niejedna firma. W lipcu polski rynek opuścił insurtech Wefox, który prowadził działalność jako oddział i specjalizował się w sprzedaży polis OC. Jego portfel klientów w sierpniu przejął czeski ubezpieczyciel Direct pojišťovna. - Część partnerów ogranicza lub zwija ten biznes, bo sobie nie poradziło na etapie obsługi posprzedażowej, która jest trudna. My wychodzimy z założenia, że firma ubezpieczeniowa to firma likwidująca szkody, bo sprzedażą zajmują się agenci i multiagencje ubezpieczeniowe - mówi Janusz Wojtas. Na bardzo konkurencyjny rynek ubezpieczeń samochodowych w lipcu wszedł Genertel, wywodzący się z włoskiej grupy Generali. Za pośrednictwem platformy internetowej Redclick.pl oraz aplikacji na smartfony polscy kierowcy będą mogli kupić ubezpieczenie samochodu, motocykla lub samochodu dostawczego. Każde ubezpieczenie będzie można skonfigurować. Obsługę likwidacji szkody Genertel będzie realizował we współpracy z zespołem Generali Polska.
PREV NEWSNiemiecka partia chce powrotu rosyjskiej ropy do rafinerii Schwedt
NEXT NEWSDojenie swietych krow czyli jak sie zmieni budzet w sejmowych komisjach
Portugalczyk zastapi Belga na stanowisku przewodniczacego Rady Europejskiej
Po piecioletniej kadencji przewodniczacego Rady Europejskiej czyli gremium zozonego z przywodcow panstw UE Belg Charles Michel przekaza uroczyscie stanowisko swojemu nastepcy Portugalczykowi Antoniemu Coscie. Bierzmy sie do roboty wezwa byy premier Portugalii.
Coca-Cola McDonald's Nike i inni. Juz za chwile na warszawskiej giedzie
Jeden z gownych zarzutow dotyczacych inwestowania wyacznie na GPW polega na tym ze taki inwestor pozbawia sie szans na zyski z najwiekszych swiatowych firm. GPW ma na to pomys daje mozliwosc inwestowania w zagraniczne spoki u siebie za pomoca rynku GlobalConnect. Niebawem w ten sposob "zadebiutuja" m.in. Coca-Cola McDonald's Nike. Na nasza giede wroci tez InPost.
Burger Drwala z kurkami to nie przypadek. McDonald's wyjasnia
Burger Drwala z kurkami oficjalnie pojawi sie w menu McDonalds. Nowy wariant sezonowej oferty to nie przypadek. Kanapka ktora mozna dostac tylko w Polsce siegnea do tradycyjnej i sezonowej kuchni. Powod wprowadzenia wariantu z kurkami to efekt... zamiowania Polakow do grzybobrania. McDonalds w specjalnym komentarzu dla Interii Biznes wyjasni wybranie wasnie grzybowego wariantu.
Pozegnanie moze byc w stylu eko
Polskie miasta podazaja za trendami pogrzebow przyjaznych srodowisku. Ostatnio na cmentarzu ewangelicko-augsburskim w odzi powstaa pierwsza indywidualna kwatera ekologiczna bez plastiku szka i monumentalnych pomnikow. Marek Cichewicz prezes Grupy Klepsydra i Rafa Cichewicz prezes Firmy Pogrzebowej Klepsydra przedstawiaja tez inne znane na swiecie pomysy na ktore Polacy jeszcze nie sa gotowi.
Polska jest na cyberwojnie z Rosja. Minister nie ma juz watpliwosci
Ministerstwo Cyfryzacji wskazuje na gwatowny wzrost cyberatakow w Polsce. W 2024 r. zanotowano dwukrotny wzrost incydentow zwiazanych z cyberbezpieczenstwem w porownaniu z poprzednim rokiem a liczba atakow jest trzykrotnie wyzsza niz w 2022 r. Wicepremier Krzysztof Gawkowski twierdzi ze jestesmy juz na "cyberwojnie z Rosja".
Odwracaja sie od Elona Muska po wyborze Donalda Trumpa. "Wstydze sie"
Wasciciele samochodow marki Tesla negatywnie zareagowali na wsparcie w amerykanskich wyborach prezydenckich Donalda Trumpa przez tworce tej firmy Elona Muska. Wielu z ich publicznie demonstruje swoje niezadowolenie poprzez umieszczanie na swoich autach naklejek uderzajacych w miliardera informuje brytyjski dziennik "The Guardian". Eksperci przewiduja ze z czasem poglady i zachowanie Muska moga wpynac na spadek sprzedazy aut tesli.