Blogs
Home/business/Olbrzymia strata lotniczego giganta. Konsekwencja dwoch katastrof

business

Olbrzymia strata lotniczego giganta. Konsekwencja dwoch katastrof

Problemy ma jednostka komercyjna i militarna do tego jeszcze strajk pracownikow. Boeing ogosi w tym tygodniu swoja najwieksza roczna strate od 2020 r. 1183 mld dol. pisze Reuters. To sytuacja ktora wymaga natychmiastowej reakcji ze strony nowego dyrektora generalnego firmy Kelly'ego Ortberga ktory stoi przed zadaniem odwrocenia trendow i odzyskania przewagi nad gownym konkurentem europejskim Airbusem.

Olbrzymia strata lotniczego giganta. Konsekwencja dwóch katastrof
January 28, 2025 | business

Firma poniosła w czwartym kwartale ub.r. stratę netto w wysokości 3,86 mld dol. (w całym ub.r. 11,8 mld dol.), głównie z powodu opłat w programach militarnych o stałej cenie, które Ortberg określił jako "rozczarowujące". Zaznaczył jednak, że Boeing obecnie przyjmuje bardziej proaktywne podejście do zarządzania ryzykiem w tych programach. Przychody spadły o aż 31 proc. rdr do 15,24 mld dol. w ostatnim kwartale 2024 r., a firma zanotowała również znaczne "przepalanie" gotówki – przepływy pieniężne były 14,3 mld dol. na minusie w porównaniu z dodatnimi przepływami pieniężnymi rok wcześniej. Strata na akcję wyniosła 5,9 dol. i była o 239 proc. gorsza od prognoz. Boeing 737 Max — źródło problemów W kontekście długoterminowego planu naprawczego, Ortberg podkreślił potrzebę zmiany kultury w Boeing, co określił jako kluczowy element dla przyszłości firmy. Po latach rekordowych zysków, Boeing zmaga się z oraz z kryzysem wywołanym przez pandemię COVID-19 i awarią panelu w samolocie 737 MAX na początku 2024 r. Dział "Obronność, Przestrzeń kosmiczna i Bezpieczeństwo" odnotował stratę w wysokości 5,41 mld dol. w ubiegłym roku. Portfel zamówień wynosi 64 mld dol. od amerykańskiej marynarki wojennej i lotnictwa. Ortberg podkreślił postępy w łańcuchu dostaw i produkcji samolotów 787. Ponadto firma skupia się na certyfikacji trzech swoich modeli i naprawie usterki w samolocie 777X, który wznowił loty testowe w programie certyfikacyjnym FAA. Boeing wciąż przewiduje pierwsze dostawy modelu 777-9 w 2026 r. Dział samolotów komercyjnych zaksięgował 204 zamówienia netto w czwartym kwartale, w tym 100 samolotów 737-10 dla Pegasus Airlines i 30 samolotów 787-9 dla flydubai. Dostarczył 57 samolotów, a — podano w informacji prasowej. Pomimo wyzwań, Boeing kontynuuje inwestycje w kluczowe obszary swojej działalności, jednocześnie optymalizując portfolio w mniej istotnych sektorach. Zmagania Boeinga z problemami technicznymi i regulacyjnymi trwają, ale firma wydaje się zdeterminowana, by odzyskać swoją dawną świetność i zaufanie klientów — komentuje Reuters.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS