Blogs
Home/business/Netflix zaskoczy rynek. Akcje o 14 proc. w gore i historyczny rekord

business

Netflix zaskoczy rynek. Akcje o 14 proc. w gore i historyczny rekord

Po zamknieciu giedy we wtorek i publikacji danych finansowych akcje Netfliksa wystrzeliy w gore o ponad 14 proc. Daoby to awans na 21. miejsce w swiatowym rankingu spoek o najwiekszej wartosci. Wszystko to skutek nadspodziewanie dobrych wynikow.

Netflix zaskoczył rynek. Akcje o 14 proc. w górę i historyczny rekord
January 22, 2025 | business

Przy takiej wycenie akcji cała spółka warta byłaby 425 mld dol., co dałoby jej , wyprzedzając Procter&Gamble, Home Depot i Costco. Kolejnym progiem do przeskoczenia będzie tajwański Tencent. Czym sobie zasłużył Netflix na takie dobre traktowanie przez rynek? Przychody Netfliksa w czwartym kwartale wzrosły o 16 proc. rok do roku, osiągając 10,25 mld dol., czyli więcej niż przewidywania analityków na poziomie 10,11 mld dol. Zysk Netfliksa w czwartym kwartale wyniósł 1,9 mld dol. czyli 4,27 dol. na akcję wobec konsensusu analityków przewidującego 4,20 dol. To o 99 proc. więcej rok do roku, a cały rok zamknął się 8,7 mld dol. zysku netto w porównaniu do 5,4 mld dol. rok wcześniej. Są zyski, jest i wzrost notowań. Dodatkowo firma przekroczyła 300 milionów płatnych subskrypcji, a konkretnie na koniec ub.r. było ich 301,6 mln, ustanawiając rekordowy wzrost o 18,9 milionów subskrybentów w ciągu kwartału i o 41,4 mln w ciągu roku. Firma podała, że wzrost był napędzany przez kontent, ulepszony produkt i typową sezonowość w czwartym kwartale. Analitycy spodziewali się, że liczba subskrybentów na koniec kwartału wyniesie 290,9 mln, więc jest spore zaskoczenie. Okres świąteczny Netflix wykorzystał do maksimum. Za największą część tego wzrostu odpowiada rynek Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), na którym przybyło 5 mln płatnych subskrybentów w kwartał i 12,3 mln w ciągu roku, na drugim miejscu był rynek USA i Kanady z 4,8 mln nowych klientów w kwartał i 9,5 mln w ciągu roku, szybko rozwijał się też rynek Ameryki Południowej z przyrostem o 4,1 mln w kwartał i 7,3 mln w ciągu 12 miesięcy. Najwięcej płatnych subskrypcji jest już w obszarze EMEA z 101 mln abonentów, potem USA i Kanada z 89,6 mln oraz Azja i Pacyfik z 57,5 mln. Najwięcej płacą jednak w USA i Kanadzie, bo średnio wychodzi 17,20 dol. miesięcznie, podczas gdy w EMEA 10,96 dol., w Ameryce Łacińskiej 8,24 dol., a w Azji 7,29 dol. "Wchodzimy w rok 2025 z dużym impetem" – napisał Netflix w prezentacji wyników. Firma zrewidowała swoje prognozy, przewidując przychody w wysokości od 43,5 mld dol. do 44,5 mld dol. w 2025 r., co stanowi wzrost o pół miliarda dolarów w stosunku do poprzedniej prognozy. Czwarty kwartał był ostatnim, za który Netflix raportował kwartalną liczbę płatnych subskrybentów. Zamiast tego zacznie raportować półroczny "raport zaangażowania" wraz z publikacjami za drugi i czwarty kwartał. Spółka poinformowała, że nadal inwestuje w programy, więc podniesie ceny usługi dla większości planów w USA, Kanadzie, Portugalii i Argentynie. W Stanach Zjednoczonych podstawowa usługa z reklamami wzrosłaby o 1 dol. miesięcznie do 7,99 dol., co oznacza wzrost ceny o 14 proc., podczas gdy pakiet premium będzie kosztował 24,99 dol., co oznacza wzrost o 9 proc. Netflix poinformował, że jego oferta programowa w czwartym kwartale przekroczyła jego wewnętrzne oczekiwania. stał się najczęściej transmitowanym wydarzeniem sportowym, a dwa mecze National Football League w Boże Narodzenie dostarczyły dwóch z najczęściej transmitowanych rozgrywek w historii ligi. Serwis skorzystał również z drugiego sezonu thrillera "Squid Game", który według firmy jest na dobrej drodze, aby stać się jednym z najchętniej oglądanych oryginalnych seriali. Firma ma najniższy wskaźnik anulowań wśród subskrybowanych usług streamingowych, z wskaźnikiem rezygnacji wynoszącym 1,8 proc. w grudniu — wynika z badania Antenna.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS