Blogs
Home/business/LPP CCC czy Inglot. Polskie marki podbijaja rynki Europy Srodkowo-Wschodniej

business

LPP CCC czy Inglot. Polskie marki podbijaja rynki Europy Srodkowo-Wschodniej

Co najmniej 26 polskich marek zdecydowao sie na ekspansje w regionie Europy Srodkowo-Wschodniej oraz krajach batyckich i otworzyo acznie okoo 29 tys. sklepow - wynika z raportu firmy Colliers.

November 23, 2024 | business

Co najmniej 26 polskich marek zdecydowało się na ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajach bałtyckich i otworzyło łącznie około 2,9 tys. sklepów - wynika z raportu firmy Colliers. / LPP W raporcie doprecyzowano, że wśród marek pochodzących z Polski, które rozwinęły swoją działalność za granicą szczególnie wyróżniają się segmenty dyskontów, odzieży i obuwia. "Silna pozycja polskiej mody w regionie wynika głównie dzięki ekspansji marek z Grupy LPP, do której należą Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp" - podano. "Budując solidną pozycję w regionie, Grupa LPP już teraz należy do grona kluczowych graczy europejskiej branży odzieżowej. Odnotować należy także rozwój marek takich, jak HalfPrice czy 4F, które posiadają już kilkadziesiąt sklepów poza Polską" - podkreślono. Reklama Zobacz także Dla Twojej firmy: odbierz nawet 2200 zł premii, w tym 300 zł za zdalne otwarcie Konta Biznes z Żubrem w Banku Pekao W raporcie zwrócono również uwagę na silną pozycję sektora obuwniczego i artykułów skórzanych. Wskazano, że jest to zasługa działalności marek CCC oraz e-obuwie, należących do jednej grupy. W regionie popularne są też produkty marek Wittchen czy Wojas. Dodano, że we wrześniu pierwszy salon w Słowacji otworzyła polska marka Ochnik. "Polskie marki konsekwentnie pracują nad zwiększaniem swojej dostępności w analizowanych krajach. Ekspansję prowadzą również marki z branży spożywczej, artykułów dziecięcych i dla matek (Cocodrillo), a także kosmetyczne, takie jak Inglot czy Ziaja" - podano. W informacji wskazano, że polskie firmy coraz częściej wchodzą również na europejskie rynki niszowe, charakteryzujące się bardziej długoterminowym potencjałem. "Dlatego poza sektorem detalicznym warto zwrócić uwagę też na zagraniczny rozwój polskich marek z branży fitness, napędzany zarówno konsolidacją, jak i ekspansją" - przekazano. Jako przykład autorzy raportu podali Benefit Systems, właściciela programu MultiSport, który dynamicznie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. przejmując w Bułgarii kluby fitness działające pod marką „Flais”. Jak przekazano, na polskim rynku działa łącznie już ponad 2 tys. 440 sklepów należących do 22 marek pochodzących z regionu CEE i krajów bałtyckich. "Ekspansja zagranicznych marek do Polski widoczna jest przede wszystkim w sektorze spożywczym oraz zdrowia i urody - aż 75 proc. wszystkich marek z regionu obecnych na polskim rynku reprezentuje jedną z tych dwóch kategorii" - powiedziała, cytowana w informacji Alicja Tucholska-Kuran z Colliers. Z raportu wynika, że pod względem ekspansji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyróżnia się rynek czeski, z którego aż 43 marki prowadzą w regionie łącznie 5 tys. 226 sklepów. Szeroki zakres działalności eksportowej wykazuje również Litwa z 32 lokalnymi markami działającymi w regionie CEE i krajach bałtyckich – głównie w Polsce i na Łotwie. Najmniej aktywnych marek poza granicami kraju posiada Słowacja. Colliers to firma zarządzająca nieruchomościami, która działa w 68 krajach. Roczne przychody firmy sięgają 4,3 mld dol., a aktywa są warte ponad 96 mld dol. (PAP) fos/ malk/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS