Blogs
Home/business/Autobusy hiszpanskiego Irizara jednak nie przewioza mieszkancow Warszawy

business

Autobusy hiszpanskiego Irizara jednak nie przewioza mieszkancow Warszawy

Krajowa Izba Odwoawcza nakazaa miejskiemu przewodnikowi odrzucic ze wzgledow proceduralnych oferty hiszpanskiego producenta autobusow Irizar. Oznacza to ze warszawiacy nie przejada sie autobusem tej marki.

Autobusy hiszpańskiego Irizara jednak nie przewiozą mieszkańców Warszawy
January 23, 2025 | business

Miejskie Zakłady Autobusowe w listopadzie 2024 r. uzyskały dofinansowanie zakupu 80 autobusów elektrycznych. Umowa z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska przewiduje wsparcie transakcji ponad 236 mln złotych. W ogłoszonym przetargu na 50 przegubowców i 30 pojazdów o długości 12 metrów najlepszą ofertę złożył Irizar. Niestety KIO nakazała MZA odrzucić ich ofertę. "Czekamy na pisemne uzasadnienie. Po jego uzyskaniu przystąpimy do ponownego rozpatrzenia ofert" – powiedział PAP rzecznik MZA Adam Stawicki. W przetargu na przegubowe autobusy oprócz hiszpańskiego producenta, zgłosił się tylko Solaris, więc to pewnie tej marki autobusy pojawią się na ulicach stolicy. Nowością w tym przetargu jest to, że wszystkie nowe autobusy nie będą miały pantografów. Będą ładowane za pomocą wtyczek. Po Warszawie od czwartku jeździ 12 nowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12. Kupiły je Miejskie Zakłady Autobusowe. Razem z 12 innymi solarisami, które Zarząd Transportu Miejskiego zamówił dwa lata temu, w stołecznej flocie będą w 2025 r. 202 elektryczne autobusy. Miejska spółka kupiła jeszcze 18 elektrycznych autobusów marki Yutong, które już wożą warszawiaków. Dwanaście solarisów jest wyposażonych w pantograf pozwalający uzupełnić energię podczas postojów na pętlach. Są niskopodłogowe, wyposażone m.in. w klimatyzację, wyznaczone miejsca dla wózków, system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów przekazujący dane online, monitoring i blokady alkoholowe dla kierowców. Wyposażono je także w nowy rodzaj tapicerki wykonanej ze skóry ekologicznej. Inną charakterystykę mają autobusy zamówione w ramach umowy w firmie Busnex – dystrybutora pojazdów chińskiej firmy Yutong. W tym przypadku pojazdy są ładowane wyłącznie poprzez kabel na terenie zajezdni. Aby móc wykonywać kursy przez cały dzień, pojazdy są wyposażone w baterie o większej pojemności. MZA czeka jeszcze na 12 elektrycznych, przegubowych solarisów, które przyjadą do stolicy w tym roku.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS