technology
Renault Espace czyli SUV w dugiej podrozy
Kiedys znakomity przestronny minivan dzis to jeden z wielu dostepnych na rynku SUV-ow. Renault Espace zmieni sie by sprostac oczekiwaniom klientow i obecnej modzie. Czy model ktory kiedys stworzy nowy segment takze w obecnym wcieleniu sprawdza sie w trakcie dugich podrozy
Gdy wybieramy się w podróż, szczególnie w kilka osób, na pewno trzeba mieć miejsce na bagaże, a pod tym względem Espace, przynajmniej w wersji z dwoma fotelami ukrytymi w podłodze bagażnika, nie jest rekordzistą. Oczywiście inaczej jest w 5-osobowym Espace, w którym przestrzeni nie zabierają złożone fotele – w taki modelu mamy do dyspozycji prawie 800 litrów, a to już rekordowy wynik. Kupując SUV-a Renault warto więc zdecydować, czy rzeczywiście zależy nam na dodatkowych dwóch miejscach, które i tak, o czym już pisałem, są umiarkowanie użyteczne – w trzecim rzędzie jest ciasno. Jeżeli jednak weźmiemy wersję 7-osobową to w razie potrzeby fotele można wymontować. Tyle że to kłopotliwe i trzeba mieć miejsce do ich przechowywania. W Espace, jak przystało na model o korzeniach, które sięgają segmentu minivanów, mamy jednak mnóstwo schowków, w których można umieścić drobiazgi potrzebne w trakcie długiej podróży. Kieszenie w drzwiach są na tyle obszerne, że bez problemu pomieszczą 1,5-litrowe butelki, w schowku przed pasażerem zaś zmieścimy prowiant na drogę. Aranżacja wnętrza zasługuje zatem na uznanie. Wygodne są także przednie fotele, które na dodatek wyposażono w prostą funkcję masażu. Z poziomu systemu multimedialnego możemy wybrać jego rodzaj oraz intensywność Oczywiście nie jest to masaż na miarę tego, z jakiego można skorzystać w bogato wyposażonych Mercedesach, ale też w klasie premium to rozwiązanie wymaga naprawdę dużej dopłaty. Renault Espace – mały silnik czasem przeszkadza W trakcie długiej podróży ważny jest również napęd samochodu, którym ruszamy na trasę. Musi być odpowiednio mocny, by na drogach szybkiego ruchu zapewnić odpowiednie osiągi nawet, gdy autem podróżuje czwórka pasażerów wraz z bagażem. Dobrze też, by był oszczędny, aby nie trzeba było tankować co 300 kilometrów, co bywa uciążliwe. Na papierze wygląda to całkiem dobrze, bo łącznie jest do dyspozycji 200 KM. Tyle że przeważająca część tej mocy pochodzi z zaledwie 1,2-litrowego, 3-cylindrowego silnika z turbo (130 KM), reszta zaś z silnika elektrycznego (70 KM). W praktyce, na trasie, bardziej istotne jest jednak to, jak dużo mamy do dyspozycji momentu obrotowego. W praktyce oznacza to, że gdy działają oba silniki przyspieszenie będzie bardzo dobre. Łatwo wyprzedzimy wolniejsze samochody, bez trudu włączymy się do ruchu. Mimo to nie jestem zachwycony sposobem, w jaki pracuje napęd Espace’a. Po pierwsze, silnik spalinowy niekiedy wchodzi na wysokie obroty i w taki sposób działa przez dobre kilkanaście sekund. Dzieje się tak, gdy kończy się prąd w baterii i trzeba go w szybkim tempie uzupełnić. W sumie, nie bardzo wiadomo dlaczego. Da się do tego przyzwyczaić i może nawet znaleźć powody takiego, a nie innego działania, ale muszę przyznać, że inne napędy hybrydowe działają lepiej. Za to nie mam zastrzeżeń co do zużycia paliwa. W mieście Espace potrafi być naprawdę bardzo oszczędny, a wynik na poziomie 5-5,5 l/100 km uznaję za znakomity. W końcu to nie jest mały SUV. Minusem jest to, że przy takiej prędkości 1,2-litrowy silnik spalinowy wydaje niezbyt przyjemne dźwięki. Kolejny raz muszę stwierdzić, że downsizing nie zawsze się sprawdza. Renault Espace – nawigacja i rozrywka Choć przy szybkiej jeździe silnik hałasuje, to mimo to miło jest posłuchać w trakcie jazdy ulubionej muzyki. System audio Arkamys, który znajdziemy w Espace działa bardzo dobrze – dźwięk z radia lub streamowany ze smartfona (np. ze Spotify) ma dobre brzmienie, bez względu na rodzaj muzyki. Oczywiście każdy może dopasować charakterystykę dźwięku do swojego gustu, bo mamy do dyspozycji precyzyjny equalizer. System multimedialny również sprawdza się w długich podróżach Oznacza to, że nawet jak nie podłączymy smartfona poprzez Android Auto, to i tak mamy do dyspozycji szybką i aktualną nawigację. Mało tego! Do systemu Renault można się po prostu zalogować własnym kontem z gmaila i zintegrować pokładowy system naszego auta ze smartfonem. To spora wygoda. Renault Espace – SUV, ale jak minivan W sumie Espace znakomicie sprawdza się na długich trasach, choć mogłoby mieć pod maską nieco większy silnik, który by ciszej pracował przy dużych prędkościach. Również dzięki elektryfikacji Espace niewiele pali i to nawet przy szybkiej, autostradowej jeździe. A że mamy do dyspozycji 55-litrowy zbiornik paliwa, to i zasięg okazuje się całkiem dobry. Zaletą SUV-a Renault, który w poprzednich generacjach był minivanem, jest też funkcjonalne wnętrze. Widać, że Francuzi, choć zmienili świetnego vana w SUV-a, to nie zapomnieli o zaletach dawnego Espace’a. Renault Espace , dane techniczne: Silnik benzynowy R4, 1.2 turbo, 131 KM, 205 Nm (spalinowy), 68 KM, 205 Nm oraz 34 KM, 50 Nm (silniki elektryczne), 200 KM (łącznie). Skrzynia automatyczna. Przyspieszenie 0-100 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna – 180 km/h. Średnie spalanie: 4,6 l/100 km (WLTP). Cena: od 192 900 zł.
PREV NEWSIle liter jest w wyrazie truskawka Wyjasniamy czy AI jest tak gupia na jaka sie kreuje
NEXT NEWSVolvo EC40 kompaktowy SUV w sportowym wydaniu
Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy
Konfrontacja z Pingwinem na platformie MAX zakonczya sie w ostatni poniedziaek. No przynajmniej ta serialowa bo Oswald moze powrocic w kinie. Na razie mamy jednak serial ktory okaza sie ciekawszy i jeszcze bardziej mroczny niz przypuszczaem.Informacja Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
By Bogdan StechWalke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
Walke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
By Adam BednarekTworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw
Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniac nowych pracownikow mimo zaozenia nowego oddziau w Warszawie.Informacja Tworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow
Nowy raport Anti-Defamation League zarzuca firmie Valve tolerowanie na Steamie tresci ekstremistycznych i szerzacych nienawisc.Informacja Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
By Maciej Gajewski