technology
Tworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw
Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniac nowych pracownikow mimo zaozenia nowego oddziau w Warszawie.Informacja Tworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Wiadomość gry 15 listopada 2024, 15:35 autor: Jakub Błażewicz Twórcy Baldur’s Gate 3 nie widzą sensu w masowym zatrudnianiu deweloperów, twierdzą pracownicy Larian Warsaw Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniać nowych pracowników, mimo założenia nowego oddziału w Warszawie. Źródło fot. Larian Studios i Spis treści: Zatrudnienia pod potrzeby, a nie liczbę Praca bardzo zespołowa Syndrom oszusta i wsparcie na miarę BG 3 Twórcy Baldur’s Gate 3 nie widzą sensu w masowym zatrudnianiu deweloperów. Tak wynika z wywiadu z szefową warszawskiego oddziału firmy, Urszulą Jach-Jaką (dawniej pracującą dla CD Projektu) oraz zastępczynią głównego projektanta RPG, Anną Guxens (dotychczas starszą projektantką w Larian Studios). Rozmowę przeprowadził serwis The Gamer . Zatrudnienia pod potrzeby, a nie liczbę Założenie nowego oddziału studia po ogromnym sukcesie BG 3 byłoby to zrozumiałe – gdyby zignorować obecną sytuację w branży gier. Wielokrotnie pisaliśmy o rekordowych zwolnieniach oraz stale wydłużającej się liście studiów zamkniętych od 2023 roku. Jednakże Larian Studios bynajmniej nie dąży do rozrastania się na siłę (co, zdaniem wielu osób , miało być jedną z przyczyn problemów branży po pandemii). Jak stwierdziła Guxens, firma zatrudnia kolejnych pracowników nie na zasadzie „chcemy mieć więcej ludzi”, lecz wedle potrzeb. To [zatrudnienia – przyp. red.] zależy od potrzeb. Wiem, że potrzebuję projektanta RPG, więc zamieszczam ofertę pracy dla projektanta RPG, a nie [mówię] „po prostu chcę więcej ludzi”. Zawsze skupiamy się na pracach nad grą, którą chcemy stworzyć, a nie powiększaniu [Larian Studios] jako celu samego w sobie. Ważna jest przy tym „pasja” i „kultura” , bo (zdaniem Jach-Jaki) twórcy mogą nabyć wiele zdolności, ale nie zamiłowanie do pracy nad grami wideo. Praca bardzo zespołowa Jach-Jaki dodaje, że choć Larian Studios to obecnie ponad 400 osób, to jest to niewielki zespół jak na to, co robi deweloper. Zapewne dlatego każdy, kto dołącza do Lariana, „z miejsca” zaczyna pracować i wkładać wysiłek w rozwój firmy. Polka nie omieszkała też wspomnieć, że żaden element w grach Larian Studios nigdy nie jest dziełem „tylko jednej osoby”. Oczywiście studio ma zespoły odpowiedzialne za poszczególne części składowe projektu. Niemniej po pierwsze: nacisk jest tu na „zespoły”. Po drugie: przez cały czas produkcji pracownicy ogrywają obecną wersję gry, by ocenić, które elementy są „fajne” i powinny pozostać w grze. Syndrom oszusta i wsparcie na miarę BG 3 Skoro o tym mowa: nad czym obecnie pracuje warszawski oddział Larian Studios? Skądinąd wiemy , że polski zespół pomoże przy dwóch następnych projektach dewelopera, ale Larian Warsaw bierze udział również przy dalszym poprawianiu BG 3 (tak, trzecie Baldur’s Gate ma otrzymać jeszcze jeden duży patch po „finałowym” uaktualnieniu). Jednocześnie Jach-Jaka przyznaje, że warszawiacy mają swego rodzaju „syndrom oszusta” (w oryg. „imposter syndrome”), jako że to jedyny oddział Larian Studios, który powstał dopiero po wydaniu Baldur’s Gate 3 . Nowe studio jest więc pod presją sukcesu, za który de facto nie odpowiada – chyba że liczymy popremierowe wsparcie BG 3 . To zresztą część fenomenu Baldur’s Gate 3 – po ponad roku na rynku tytuł wciąż otrzymywał wielkie aktualizacje, nie tylko z poprawkami , ale też nowymi scenami i dialogami (oraz, rzecz jasna, wsparciem dla modów ). Szefowa Larian Warsaw nie wie, czy studio będzie równie mocno wspierać każda kolejną produkcję, ale jest przekonana, że w przypadku najnowszych projektów „wydaje się to czymś naturalnym”. Niemniej prędzej czy później twórcy muszą stwierdzić, że gra jest skończona (na tyle, na ile można ukończyć grę wideo ). Na razie deweloperzy wciąż zbierają uwagi i opinie fanów, a do tego w żadnym razie nie planują zerwać ze społecznością milionów graczy, którzy zagrali w Baldur’s Gate 3 . „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry
PREV NEWSWalke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
NEXT NEWSBezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow
Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy
Konfrontacja z Pingwinem na platformie MAX zakonczya sie w ostatni poniedziaek. No przynajmniej ta serialowa bo Oswald moze powrocic w kinie. Na razie mamy jednak serial ktory okaza sie ciekawszy i jeszcze bardziej mroczny niz przypuszczaem.Informacja Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
By Bogdan StechWalke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
Walke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
By Adam BednarekBezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow
Nowy raport Anti-Defamation League zarzuca firmie Valve tolerowanie na Steamie tresci ekstremistycznych i szerzacych nienawisc.Informacja Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
By Maciej GajewskiTworca remasterow GTA wkurzy sie i nazwa usuniecie studia z gier chuym posunieciem. Problem w tym ze wzmianka o zespole cay czas tam jest
Szef Grove Street Games nie jest zachwycony jedna zmiana wprowadzona w wielkiej aktualizacji GTA The Trilogy The Definitive Edition.Informacja Tworca remasterow GTA wkurzy sie i nazwa usuniecie studia z gier chuym posunieciem. Problem w tym ze wzmianka o zespole cay czas tam jest zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.