Blogs
Home/technology/Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow

technology

Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow

Nowy raport Anti-Defamation League zarzuca firmie Valve tolerowanie na Steamie tresci ekstremistycznych i szerzacych nienawisc.Informacja Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.

November 15, 2024 | technology

Wiadomość gry 15 listopada 2024, 14:34 autor: Adrian Werner „Bezprecedensowa” analiza Steama wykazała 1,8 mln przypadków ekstremistycznych lub nienawistnych treści. Badanie objęło ponad 458 milionów profili użytkowników Nowy raport Anti-Defamation League zarzuca firmie Valve tolerowanie na Steamie treści ekstremistycznych i szerzących nienawiść. Źródło fot. Valve i Administratorzy serwisu Steam nie słyną z agresywnej moderacji. Nie wszystkim to się podoba. Na celownik wzięła to Anti-Defamation League, czyli amerykańska organizacja, której celem jest walka z dyskryminacją. Rezultatem jest obszerny raport , w którym grupa zarzuca firmie Valve tolerowanie ekstremistycznych i nienawistnych treści na Steamie . Organizacja przeprowadziła obszerne badania. Przeanalizowano ponad 458 mln profili użytkowników Steam, 152 mln zdjęć profilowych i awatarów grup, a także ponad 610 mln komentarzy na profilach użytkowników i grupach . W sumie w wyniku tych analiz udało się zidentyfikować 1,83 mln unikalnych treści ekstremistycznych lub nacechowanych nienawiścią . Liczba ta wydaje się bardzo wysoka, ale definicja takich treści stosowana przez Anti-Defamation League jest bardzo szeroka. Okazuje się bowiem, że najbardziej częstym symbolem tego typu (odpowiadał on aż za 54,6% przypadków) jest Żaba Pepe. Organizacja zaliczyła tę postać do symbolów nienawiści w 2016 roku, z powodu częstego wykorzystywania jej przez ruch alt-right, ale nawet wtedy grupa przyznała, że większość przypadków pojawienia się Pepe w sieci nie ma związku z żadną nienawiścią. Dziwne jest zatem zignorowanie tego przy raporcie dotyczącym Steam . Takie przewrażliwienie związane z memiczną żabą nie oznacza jednak, że Valve nie ma problemu. Podczas badań znaleziono bowiem wiele innych symboli, które już bezdyskusyjnie są ekstremistyczne. Przykładowo 9,1% z nich to były swastyki i nie chodzi tu o screeny z gier historycznych. Często odwoływano się także do organizacji terrorystycznych, takich jak ISIS czy Hezbollach, czy też wykorzystywano zdjęcia rasistowskich morderców, w tym Brentona Tarranta czy Andersa Breivika , jak również promowano ich ideologię. Raport zarzuca Valve, że polityka moderacji firmy nie zabrania treści ekstremistycznych i szerzących nienawiść. Tutaj jednak nie jest to prawdą . Dokumentacja Steamworks wyraźnie zakazuje publikowania na Steamie: Mowy nienawiści, czyli tekstów promujących nienawiść, przemoc lub dyskryminację określonych grup ludzi ze względu na ich pochodzenie etniczne, religię, płeć, wiek, niepełnosprawność lub orientację seksualną. Anti-Defamation League podkreśla, że Valve pokazało, że jest w stanie skutecznie prowadzić moderację. Jednak firma robi to w określonych sytuacjach, a nie ma systemowych rozwiązań, które ograniczałyby publikację tego typu treści na Steamie . Na razie Valve nie odniosło się do tych zarzutów. To jednak nie pierwszy raz, gdy firma musi się zmierzyć z czymś takim. Do tej pory jednak administratorzy Steama nie zdecydowali się na żadne mocne posunięcia w tej kwestii. Nie jest to specjalnym zaskoczeniem – Valve zawsze pochodziło do tego tematu dosyć luźno, m.in. dlatego, że w społeczności graczy wiele z tych kontrowersyjnych symboli częsty pojawia się jako trollowanie czy żarty, zamiast być autentycznym przejawem ekstremizmu użytkowników. Odróżnienie takich przypadków od czegoś prawdziwie groźnego nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza że firma nie ma wielu moderatorów. Z tego co wiemy, Valve zatrudnia tylko ok. 300-400 pracowników , a przecież większość nich zajmuje się innymi rzeczami.

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS