Home/science/Pandemia COVID-19 wpynea na Ksiezyc. Zmienia sie jego temperatura

Pandemia COVID-19 wpynea na Ksiezyc. Zmienia sie jego temperatura

Pandemia COVID-19 ktora sporo namieszaa na Ziemi wpynea takze na Ksiezyc Naukowcy odkryli ze w okresie pandemii zaobserwowano bardzo nietypowy spadek temperatury na jego powierzchni. W jaki sposob warunki panujace na naszej planecie znajduja swoje odzwierciedlenie na Srebrnym Globie

October 05, 2024 | science

Według badań opublikowanych w czasopiśmie , naukowcy z Laboratorium Badań Fizycznych w Ahmedabadzie w zaobserwowali w nocy na sześciu różnych obszarach po jego widocznej stronie. Ten "anormalny spadek temperatury", jak go określili badacze, jest najpewniej , które miały miejsce na w pierwszych miesiącach pandemii w 2020 roku. W jaki sposób Ziemia wpływa na temperatury powierzchni Księżyca? Podczas dnia Księżyc, podobnie jak Ziemia, otrzymuje promieniowanie od . Jednak w nocy, gdy Księżyc znajduje się po ciemnej stronie, jedynym źródłem promieniowania, które może wpływać na jego temperatury, jest . Gdy poziom ludzkiej aktywności na Ziemi spada, . Podczas pandemii, na skutek globalnych ograniczeń przede wszystkim w przemyśle i transporcie, spadł poziom ciepła emitowanego przez Ziemię. Efekt był na tyle znaczący, że można było zmierzyć go na Księżycu. Naukowcy są zdania, że spadek temperatury Księżyca w czasie pandemii daje nam cenną możliwość badania wpływu ludzkiej działalności na zmiany klimatyczne. Księżyc może stać się swoistą "platformą badawczą" do obserwacji promieniowania emitowanego przez Ziemię i tym samym przyczynić się do szerszego zrozumienia zjawisk stojących za globalnym ociepleniem. Pandemia dała niezwykłą okazję do zbadania oddziaływania Ziemi na temperaturę Księżyca Pomiary przeprowadzone w okresie pandemii są unikatowe - nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji tak dokładnie zbadać, jak zmniejszona aktywność człowieka wpływa na zmiany temperatur w przestrzeni kosmicznej. Choć badania wpływu ziemskiego promieniowania cieplnego na temperaturę powierzchni Księżyca miały już miejsce, to w 2020 warunki były jednak wprost unikalne, a sami autorzy pracy badawczej podkreślają, że była to . Pandemia COVID-19 na chwilę zatrzymała świat, co pozwoliło naukowcom na przeprowadzenie obserwacji fascynującego zjawiska, które w normalnych warunkach nie ma szans na wystąpienie w tak dużej skali. *** i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub i komentuj tam nasze artykuły!