Home/business/Zalando rozdaje vouchery. "Za 40 z to ja kupie ewentualnie waciki"

business

Zalando rozdaje vouchery. "Za 40 z to ja kupie ewentualnie waciki"

Zalando rozpoczyna realizacje decyzji wydanej latem przez UOKiK. Platforma sprzedazowa czesci swoich uzytkownikow przekazuje vouchery o wartosci 40 z. Urzad ukara siec za nieodpowiednie informowanie klientow o danych sprzedawcy w sklepie.

October 24, 2024 | business

W lipcu 2023 roku prezes UOKiK wszczął postępowanie, a rok później wydał decyzję o ukaraniu Zalando za nieprzekazywanie klientom informacji o statusie sprzedających. Zalando oferuje nie tylko produkty własne, ale także od partnerów. Teraz klienci wątpią, że jest to właściwa kara. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów klienci " , a w konsekwencji, czy przy zakupie przysługują im wszystkie prawa wynikające z tego faktu". Zabrakło jasnych informacji i podziału obowiązków związanych z realizacją umowy pomiędzy platformą a partnerem, który wystawiał ofertę. "Klienci mogli mieć problem z ustaleniem , ani do kogo wysłać zwracany towar" - tłumaczył w lipcowym komunikacie. Także wtedy UOKiK zdecydował, że Zalando musi wprowadzić zmiany na swoich stronach, ale nie tylko. Decyzją UOKiK, Zalando ma także . Platforma właśnie rozpoczęła wysyłanie ich do klientów drogą mailową. Platforma cytowana przez Wirtualną Polskę wyjaśnia, że voucher otrzymają klienci, którzy " (...) w okresie od 1 stycznia 2023 roku do dnia wykonania obowiązków Zalando dotyczących obowiązków informacyjnych dostawcy platformy cyfrowej", a więc do 14 września 2024 r. Osoby te otrzymają voucher w wysokości 40 zł do zrealizowania w sklepie internetowym Zalando, jednak . Vouchery będzie można zrealizować przez 6 miesięcy od daty jego otrzymania. Decyzja UOKiK z pewnością jest słuszna, jednak już . Zdaniem wielu klientów problemem jest głównie fakt, że 40 zł na platformie Zalando nie pozostawia zbyt szerokiego pola do wyboru: "Na Zalando ", pisze jedna z potencjalnych beneficjentem voucheru w mediach społecznościowych. Wielu internautów uważa, że takie konsekwencje to nie kara, a reklama. Platforma dokonała już koniecznych zmian na swoich stronach, jednak . Urząd może natomiast nałożyć karę pieniężną w wysokości nie większej niż 10 proc. obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary. Tylko w II kwartale br. Grupa Zalando osiągnęła .

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS