business
Zakupy online kontra offline
Juz ponad 40 proc. Polakow wybiera zakupy w internecie gdy maja mozliwosc wyboru miedzy online a offline.
Coraz więcej Polaków, gdy ma wybór, decyduje się na zakupy online — tak robi już ponad 40 proc. konsumentów. E-commerce jest bardziej popularny wśród kobiet, z których aż 44 proc. preferuje zakupy w sieci, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek wynosi 37 proc. Nie wszyscy jednak są równie chętni do korzystania z e-commerce. Pokolenie baby boomers, czyli osoby urodzone w latach 1946–64, wciąż częściej wybiera zakupy w tradycyjnych sklepach stacjonarnych — wskazuje raport „Polacy w internecie — rozrywka, praca, codzienność” zrealizowany przez Nexerę we współpracy z K+Research. Co ciekawe, 24 proc. badanych deklaruje, że szuka informacji o produktach online, lecz finalnie kupuje je w sklepie stacjonarnym. 20 proc. stosuje odwrotną taktykę, czyli szuka produktów w sklepach stacjonarnych, ale zakup finalizuje online. Z danych wynika, że 88 proc. Polaków przynajmniej od czasu do czasu zwraca produkty zakupione online. Wśród nich zaledwie 10 proc. robi to bardzo często, a 12 proc. często. Największy odsetek konsumentów, bo aż 31 proc., zwraca produkty bardzo rzadko. Na całkowity brak zwrotów wskazuje tylko 12 proc. badanych. Aż 46 proc. badanych robi zakupy w sieci kilka razy w miesiącu, a 13 proc. nawet kilkanaście razy. Sporadycznie, czyli raz w miesiącu, zakupy w sieci robi 35 proc. konsumentów, podczas gdy jedynie 6 proc. korzysta z tej formy zakupów rzadziej niż raz w miesiącu lub wcale. Najchętniej kupowanymi przez internet produktami są odzież (52 proc.), obuwie (35 proc.), kosmetyki i perfumy (30 proc.), a także sprzęt RTV/AGD (28 proc.). Warto zaznaczyć, że wśród kobiet większą popularnością cieszą się takie kategorie jak kosmetyki, książki czy farmaceutyki. Mężczyźni natomiast dominują w zakupach sprzętu elektronicznego i oprogramowania komputerowego. Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupach online jest wygoda — wskazuje na nią 32 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się szeroka oferta (20 proc.), szybka realizacja (13 proc.) oraz możliwość skorzystania z promocji i rabatów (13 proc.). Dla 10 proc. kluczowa jest możliwość porównania produktów, a 7 proc. wskazuje na łatwy zwrot towaru jako główną zaletę. Programy lojalnościowe oraz cashback, czyli zwrot część pieniędzy wydanych na zakupy, są dla Polaków istotnym argumentem przy wyborze sklepu online. Aż 52 proc. respondentów chętniej wybiera sklepy oferujące programy lojalnościowe, natomiast 43 proc. preferuje te, które umożliwiają cashback. — Powszechny dostęp do sieci oraz stale rosnący standard łącza internetowego w naturalny sposób wypycha kupujących w świat e-commerce. Jeśli możemy zrobić szybkie, komfortowe zakupy i zapłacić za nie tyle samo, a czasami nawet mniej niż w sklepie stacjonarnym, wybór dla wielu nabywców staje się oczywisty. W naszych badaniach konsumenci wprost wskazali, że jeśli mają różne opcje, wolą kupować online niż stacjonarnie. Choć z pewnością nie oznacza to zmierzchu sklepów stacjonarnych, które wciąż preferuje część kupujących. Z pewnością będą one jednak pod coraz silniejszą presją cyfrowej rewolucji — mówi Jacek Wiśniewski, prezes Nexery.
PREV NEWSPolska siec adowarek dogonia europejskich liderow
NEXT NEWSPolskie miasta chca dopat do e-rowerow
Senator zozy mandat. Pokieruje polska ambasada w Stanach Zjednoczonych
Po 23 latach w parlamencie Bogdan Klich powiedzia "stop". Jego nowym miejscem pracy beda Stany Zjednoczone i tamtejsza ambasada. "Mam wielka nadzieje ze ocean nas nie rozdzieli" napisa.
Systemy rakietowe z Korei Ponocnej trafiy do Kurska. Rosja wypycha ukrainskie siy
Wedug ukrainskiego wywiadu Korea Ponocna dostarczya Rosji systemy rakietowe i artyleryjskie dalekiego zasiegu. Czesc uzbrojenia zostaa przeniesiona do Kurska na cele militarnego ataku. Te ciezkie systemy moga wystrzeliwac pociski na odlegosc do 60 km.
Namawiaja pracownikow do powrotu do biura. Obiecuja adniejsze azienki i lepszy catering
Szef brytyjskiej sieci sklepow spozywczych Asda walczy o powrot pracownikow do biur. Po powaznej restrukturyzacji podczas ktorej zwolniono 475 miejsc kierowniczych teraz namawia pracownikow korporacyjnych do powrotu do biur. Zachecic ich maja lepszy catering i wyremontowane azienki.
Nowa-stara opata na rachunkach za prad. Od 2025 r. Polacy zapaca wiecej
Od poczatku 2025 roku konsumenci korzystajacy z energii elektrycznej beda musieli zmierzyc sie z dodatkowym obciazeniem finansowym. Na rachunkach ponownie pojawi sie opata mocowa ktora zostaa tymczasowo zawieszona w 2024 roku ze wzgledu na wysokie ceny energii. O ile wzrosna rachunki
Jak zakonczy sie wojna na Ukrainie Ekspert Te tereny nie moga wpasc w rece Rosji
Ukraina posiada cenne zoza surowcow naturalnych rowniez tych rzadkich. Eksperci wskazuja ze nie moga one dostac sie w rece Rosji.
Black Friday tylko z drobnym drukiem. Promocja nie zawsze jest promocja
Black Friday zbliza sie wielkimi krokami. Zakupowy sza dotar do Polski i rozgosci sie w kalendarzu konsumentow na dobre. Zanim zaczniemy wydawac pieniadze na promocjach warto zwrocic uwage nie tylko na to kiedy przypada Black Friday ale rowniez szczegoy ofert. Ochronisz swoje konto bankowe korzystajac z europejskiej dyrektywy Omnibus. Nakada ona na przedsiebiorcow konkretny obowiazek.