Blogs
Home/business/Wittchen niezadowolony z wynikow. Koszulki maja pomoc podbic marze

business

Wittchen niezadowolony z wynikow. Koszulki maja pomoc podbic marze

Wittchen popularny producent akcesoriow skorzanych jest rozczarowany ostatnimi wynikami. Aby je poprawic spoka nie zmienia strategii ale chce wprowadzac nowy asortyment odziezowy m.in. linie koszulek na wiosne a jeszcze w tym roku produkty prezentowe takie jak np. zapachy i swiece.

November 22, 2024 | business

— Ale czuliśmy tę sytuację i pracowaliśmy nad zmianami, nad wdrożeniem planów naprawczych, nowymi rozwiązaniami, nad wymianą firm, które nam doradzają i dbamy o to, żeby szybko wrócić na ścieżkę rozwoju. Przed nami szczyt sezonu i mamy nadzieję, że ten trend poprawimy. Uważamy, że marża brutto jest niezła i będziemy robić wszystko, żeby wrócić do poziomu 63-64 proc. — dodał. Podkreślił, że firma "będzie robić wszystko, żeby do tych poziomów wracać, ale tak, jak pozwala na to rynek". — Robimy bardzo dużo, żeby kupować taniej i rozszerzać marże od dołu, nie tylko przez ograniczanie kosztów, ale dobry zakup. Np. Ale na rynku jest bardzo duża konkurencja, dlatego postanowiliśmy nie walczyć tu tylko ceną, ale pracujemy nad odświeżeniem designu i technologii oraz surowców, z których będziemy ten bagaż produkować — tłumaczył. — — i to jest przyczynek do tego, że być może nasza marża pójdzie w górę. Pokazałem ten przykład po to, żeby uwierzyli państwo, że jest możliwe podwyższenie marży i sprzedaży w naszej firmie — dodał. Prezes podkreślił też, że spółka nie zmienia swojej strategii, ale będzie też mocniej pracowała nad poszerzeniem asortymentu. - Strategii nie zaniedbujemy, czyli nadal skupiamy się na umacnianiu pozycji w Polsce i budowie sprzedaży oraz marki na rynkach zagranicznych. Pracujemy też nad rozwojem asortymentu i — dodał. Dyrektor ds. finansowych, relacji inwestorskich i rozwoju Dariusz Kormański zaznaczył zaś, że strategią jest, aby asortymentem manewrować, dostosowywać. - W III kw. zauważyliśmy korektę wyników, ale marża się broni — wiemy, że jest niższa niż w ub.r., ale wciąż mamy pozytywne wyniki i chcemy, żeby ten kwartał był lekcją dla nas, wyciągamy z tego wnioski i mamy nadzieję, że będzie już tylko lepiej — powiedział Kormański. Wittchen odnotował 8,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 17,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Zysk operacyjny wyniósł 11,54 mln zł wobec 23,66 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 19,3 mln zł wobec 30,5 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,28 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 128,07 mln zł rok wcześniej, choć wolumen sprzedanych produktów wzrósł o 8 proc. rok do roku. Jest to efekt nasilającej się konkurencji cenowej, w tym ze strony azjatyckich platform internetowych. Presja cenowa odczuwalna jest w szczególności w segmencie walizek, wiodącej kategorii produktowej Grupy Wittchen.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS