Home/business/Wiele twarzy polskiego gracza

business

Wiele twarzy polskiego gracza

Srodowisko polskich graczy staje sie coraz bardziej roznorodne. Mimo globalnej dominacji gier mobilnych Polacy wciaz chetnie graja na PC wynika z badania SW Research.

October 23, 2024 | business

Środowisko graczy w Polsce, które liczy około 20 mln osób, staje się coraz bardziej różnorodne. Obejmuje tzw. graczy casualowych (30 proc.), średnio zaangażowanych (39 proc.) oraz tzw. hardcorowych (30 proc.). Częściej grają kobiety (54 proc.), a największą liczbę graczy w Polsce stanowią osoby w przedziale wiekowym między 25 a 34 lata. Intensywnie rośnie także liczba osób grających do 10 godzin tygodniowo, notując wzrost o niemal 14 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym – wynika z raportu „Różne twarze polskiego gracza. 2024” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie HP Inc Polska. Dla wielu graczy główną motywacją do grania jest rozrywka, jednak część ceni również wyzwania, które stawiają przed nimi gry, możliwość eksploracji nowych światów i rywalizację, a jako najbardziej istotny aspekt gier wskazują wciągającą fabułę. Dominującym gatunkiem gier w Polsce są tzw. RPG, czyli gry fabularne. Prawie połowa graczy lubi czuć się częścią większej społeczności. Dla 37 proc. relacja z osobą poznaną w świecie cyfrowym ma taką samą wartość, jak znajomość w świecie rzeczywistym. Co trzeci polski gracz uważa, że inni sympatycy elektronicznej rozrywki inspirują go do bycia lepszym. Co czwarty ankietowany deklaruje, że dzięki relacjom w grach stał się odważniejszy i łatwiej nawiązuje kontakty w rzeczywistości. 83 proc. badanych jest aktywnych zawodowo, z czego aż 66 proc. pracuje na pełny etat. Najczęściej grają w weekend oraz podczas urlopu. W podróży gra 54 proc. polskich graczy. - Wyniki naszego badania potwierdzają, że polski gracz to postać wielowymiarowa, którą nie sposób zamknąć w sztywnych ramach definicji. Ta różnorodność stanowi zarówno wyzwanie, jak i ogromną szansę w kontekście dalszego rozwoju i dostosowywania naszych produktów do potrzeb tej grupy konsumentów – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska. Polscy gracze preferują PC-ty, co wyróżnia Polskę na tle globalnych trendów. Istotna wydaje się tutaj wszechstronność tych urządzeń. Polacy są raczej oszczędni. Najczęściej wydają na sprzęt do grania od 3 tys. do 5 tys. zł. Na urządzenia peryferyjne wydają od 300 zł do 1000 złotych. Miesięczne wydatki na gry również są dość skromne i najczęściej nie przekraczają 100 zł. Dotyczy to nie tylko zakupu gier, ale również różnego rodzaju subskrypcji czy mikropłatności.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS