Home/business/W czym sztuczna inteligencja moze pomoc pracownikom

business

W czym sztuczna inteligencja moze pomoc pracownikom

Wciaz niewielu Polakow wykorzystuje w pracy mozliwosci AI - a szkoda bo dzieki niej mozna np. zwiekszyc efektywnosc zadan usprawnic operacje i wyeliminowac bariery jezykowe.

October 16, 2024 | business

Z badania Personnel Service wynika, że jedynie 13 proc. Polaków korzysta na co dzień z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, jednak odsetek ten będzie stale rósł. Tylko 16 proc. pracowników jest świadomych tego, że AI może zastąpić część ich zadań, a jeszcze mniej (10 proc.) uważa, że będzie ona istotnym wsparciem w wykonywanych obowiązkach służbowych. - Jak pokazuje raport BUZZCenter "Power of AI", firmy dostrzegają w sztucznej inteligencji głównie oszczędność czasu. Na taką jej zaletę wskazało 52 proc. badanych. 33 proc. wymieniło automatyzację procesów, a 27 proc. obniżenie kosztów. Dzięki AI pracownicy mogą realizować zadania szybciej i efektywniej, co znacząco podnosi jakość wykonywanych obowiązków. Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest głównie do analizy informacji, wspiera firmy w przetwarzaniu ogromnych zbiorów danych, co czyni ją niezastąpionym narzędziem w optymalizacji operacji i ułatwianiu komunikacji. To jednak nie wyczerpuje pełnej listy zastosowań tej technologii – zwraca uwagę Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service. AI wspiera ludzką kreatywność dzięki użyciu inteligencji maszynowej. Analizuje ogromne ilości danych, wykrywa wzorce i dostarcza innowacyjnych pomysłów. Włączenie sztucznej inteligencji do procesu burzy mózgów przyczynia się do oszczędności czasu i zwiększania efektywności pracy zespołów kreatywnych. Narzędzia AI mogą wspomagać pracowników w codziennej pracy, dostarczając im nowe perspektywy i usprawniając generowanie kreatywnych rozwiązań. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała proces tłumaczenia, oferując natychmiastowe, precyzyjne konwersje między językami dzięki modelom opartym na głębokim uczeniu. Narzędzia oparte na niej znacząco poprawiają komunikację międzykulturową, automatycznie rozumiejąc kontekst, dzięki czemu firmy mogą łatwiej wejść na nowe rynki i usprawnić operacje, eliminując przy tym bariery językowe. AI pomaga pracownikom w wielojęzycznych środowiskach. Ułatwia im dostęp do zagranicznych informacji oraz poprawia współpracę między członkami zespołu. Sztuczna inteligencja jest również nieocenionym narzędziem w rękach programistów. Pomaga naprawić kod, identyfikuje błędy oraz sugeruje poprawki, ale wspiera również w generowaniu nowych fragmentów kodu do wykonywania powtarzalnych zadań. Dzięki temu programiści mogą skupić się na bardziej złożonych problemach, zostawiając rutynowe zadania automatycznym systemom. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać AI do tworzenia planów biznesowych, analizy ryzyka i badań rynkowych. Jakby tego było mało, algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają przewidywać wyniki finansowe, optymalizować działania operacyjne. Nawet mniejszym firmom sztuczna inteligencja może pomagać w codziennych zadaniach administracyjnych, takich jak zarządzanie zasobami czy optymalizacja kosztów. AI usprawnia również proces tworzenia treści. Jest wsparciem na każdym etapie powstawania tekstów – od pomysłów po edycję. Sugeruje poprawki w zakresie gramatyki, struktury i stylu, co usprawnia proces pisania. Coraz mocniej wpływa także na transformację rynku pracy i gospodarki. - Zgodnie z raportem PwC „Global AI Jobs Barometer 2024” sektory, które szeroko wykorzystują oparte na niej narzędzia, odnotowały niemal pięciokrotny wzrost produktywności w porównaniu do branż, gdzie nie jest ona stosowana. Oczywiście, sztuczna inteligencja przyczynia się do zmian i przetasowań na rynku pracy. Według danych liczba miejsc pracy w zawodach, w których znajduje ona szerokie zastosowanie, choć rośnie średnio o 27 proc. wolniej, to jednak nadal rośnie – zwraca uwagę Krzysztof Inglot.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS