Blogs
Home/business/Promocje w Biedronce pod lupa UOKiK. Sieci grozi gigantyczna kara

business

Promocje w Biedronce pod lupa UOKiK. Sieci grozi gigantyczna kara

Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentow zarzuca Biedronce naruszenie zbiorowych interesow klientow przy okazji dwoch akcji promocyjnych z poczatku 2024 r. Sieci grozi kara do wysokosci nawet 10 proc. obrotu czytamy w komunikacie Urzedu.

November 18, 2024 | business

Prezes Urzędu postawił sieci zarzut naruszenia zbiorowych interesów klientów, za co grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu. — Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. , przykładowo o możliwości wykorzystania vouchera tylko na określone produkty – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. W komunikacie urząd podaje przykład takich ograniczeń. "Przykładowo, za zakup trzech czekolad konsumenci otrzymywali voucher o wartości 13,99 zł na kosmetyki – o ile zrobią zakupy z tej kategorii za 29,99 zł. Kupno parówek uprawniało do uzyskania vouchera na owoce i warzywa, ale znów – pod warunkiem wydania ustalonej minimalnej kwoty, przewyższającej wartość przyznanego wcześniej vouchera" — czytamy. To nie pierwszy raz kiedy Prezes UOKiK kwestionuje sposób informowania konsumentów o promocjach cenowych w sieci sklepów Biedronka.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS