business
PESEL ma byc lepiej chroniony. UODO zajmuje sie sprawa
Problem z PESEL-em sygnalizuja UODO instytucje i organizacje w ktorych uzywany jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Prezes UODO wystapi do Ministra Cyfryzacji o zmiane ustawy. To kolejne wystapienie w tej sprawie jednak postulaty organu nadzorczego do tej pory nie przyniosy oczekiwanych rezultatow.
Mimo że jest to kolejne takie wystąpienie, poprzednie apele nie przyniosły rozwiązania problemu. Instytucje i organizacje korzystające z kwalifikowanych podpisów elektronicznych zgłaszają Prezesowi UODO swoje zastrzeżenia, wskazując na niepotrzebne ujawnianie numeru PESEL przez dostawców usług zaufania publicznego. Rozporządzenie eIDAS, będące kluczowym aktem prawnym w tej materii, wraz z polską ustawą o usługach zaufania, nie wymagają, aby numer PESEL był częścią certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zgodnie z regulacjami, identyfikator w certyfikacie powinien pochodzić z rejestru publicznego i jednoznacznie identyfikować osobę, jednakże, jak podkreśla UODO, nie musi to być koniecznie numer PESEL. UODO: Ochrona PESEL-u ma kluczowe znaczenie PESEL, jako unikatowy identyfikator obywatela, jest szczególnie wrażliwym elementem danych osobowych, który może ujawnić wiele dodatkowych informacji o osobie, takich jak płeć czy wiek. Z tego względu, ochrona tych danych ma kluczowe znaczenie. RODO, europejskie rozporządzenie dotyczące ochrony danych, również nie sankcjonuje ujawniania numeru PESEL w elektronicznych podpisach, dopuszczając przetwarzanie danych osobowych jedynie wtedy, gdy jest to absolutnie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego. W związku z powyższym, Prezes UODO wzywa do przemyślanej zmiany przepisów, co pozwoliłoby na zapewnienie lepszej ochrony danych osobowych obywateli w cyfrowym świecie. Podstawa prawna: — rozporządzenie eIDAS (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym); — ustawa o usługach zaufania (ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej).
PREV NEWSNowe dane resortu pracy. Liczba bezrobotnych we wrzesniu najnizsza od ponad 30 lat
NEXT NEWSMocny wzrost indeksu cen zywnosci. Gros udziau ma cukier i oleje
Rynek odrzuca ciecie stop proc. o 50 pb przez Fed
Rynek pracy w USA wypad znacznie lepiej niz przewidywano. Imponujaca liczba 254 tys. nowych miejsc pracy i spadek stopy bezrobocia do 41 proc. ucinaja spekulacje odnosnie mozliwego mocniejszego ciecia stop procentowych przez Fed w listopadzie. Zatem w tym momencie scenariuszem bazowym jest ruch o 25 pb. Rynek dostosowa swoja wycene przez co dolar zyska na wartosci a zoto zostao znacznie przecenione ale wciaz pozostaje powyzej 2630 USD.
TSUE Facebook musi ograniczyc wykorzystanie danych uzytkownikow do spersonalizowanych reklam
Firma Meta musi ograniczyc wykorzystanie danych osobowych zebranych z nalezacego do niej portalu spoecznosciowego Facebook do spersonalizowanych reklam - orzek w piatkowym wyroku Trybuna Sprawiedliwosci UE w Luksemburgu.
Tencent i rodzina Guillemontow rozwazaja wykupienie Ubisoftu
Chinska firma technoogiczna oraz Guillemont Brothers konsultuja sie w celu znalezienia sposobu na ustabilizowanie znajdujacego sie w kopotach Ubisoftu wynika z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg. Jedna z omawianych mozliwosci obejmuje poaczenie si w celu wycofania firmy z obrotu publicznego.
Sprzedaz obligacji spada o poowe
Powoli rozkreca sie jesienny sezon emisji obligacji kierowanych do inwestorow indywidualnych. Zapisy zbiera Olivia Fin a od poniedziaku doaczy do niej Kruk. Juz teraz wartosc ofert przekroczya ubiegoroczne. W tle nieznacznie ale jednak osuwaja sie wyceny na Catalyst.
Unijne ca na chinskie elektryki. Wiadomo jak zagosowaa Polska
Nie byo jednomyslnosci w unijnym gosowaniu nad wprowadzeniem ce na samochody elektryczne z Chin. Ostatecznie panstwa czonkowskie uzgodniy wprowadzenie taryf celnych na chinskie elektryki a Polska oddaa gos na tak.
Badz drugim Bradem Pittem
Dlaczego zakupy z nawyku moga byc korzystne w jakim celu warto miec krotkowidza w zespole marketingowym i jaka funkcje spenia marka sekrety decyzji konsumenckich odkrywa przed nami Phil Barden kreator globalnych kampanii dla T-Mobile i Unilever oraz autor ksiazki Odkoduj puapki myslenia w biznesie.