Home/business/Na polskich drogach jest jakby luksusowo. Co czwarte auto z segmentu premium

business

Na polskich drogach jest jakby luksusowo. Co czwarte auto z segmentu premium

W III kw. 2024 r. Polacy zarejestrowali 30 253 aut z segmentu premium o 21 proc. wiecej niz w analogicznym okresie 2023 r. i jednoczesnie najwiecej w historii. Szybszy wzrost sprzedazy w tym segmencie w porownaniu z caym rynkiem nowych aut sprawi ze juz co czwarty rejestrowany w Polsce nowy samochod kosztuje co najmniej 150 tys. z.

October 16, 2024 | business

W III kw. 2024 r. Polacy zarejestrowali 30 253 aut z segmentu premium – o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r. i jednocześnie najwięcej w historii. Szybszy wzrost sprzedaży w tym segmencie w porównaniu z całym rynkiem nowych aut sprawił, że już co czwarty rejestrowany w Polsce nowy samochód kosztuje co najmniej 150 tys. zł. fot. Jay Hirano / / Shutterstock Biorąc pod uwagę pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r., w Polsce przybyło blisko 96,5 tys. aut z segmentu premium – o 22,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dla porównania cały rynek nowych aut, dla którego obecny rok jest najlepszym od wybuchu pandemii COVID-19, wzrósł w analizowanym okresie o niespełna 14 proc. r/r. Jedno na cztery auta poniżej 150 tys. zł Większy ruch w salonach samochodowych marek z segmentu premium to przede wszystkim efekt rosnących cen nowych aut. Zgodnie z analizą Bankier.pl, już przed rokiem poniżej 150 tys. zł można było znaleźć jedynie 108 spośród przeszło 400 modeli oferowanych w polskich salonach samochodowych. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy próg ten przekroczyły ceny katalogowe kolejnych kilku modeli. W tym roku trend ten znalazł odbicie w rejestracjach. Udział aut z segmentu premium w III kw. 2024 r. wyniósł 24,9 proc. i był o 2,4 pp. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę trzy pierwsze kwartały 2024 r., było to 24,2 proc. Rejestracje samochodów osobowych z segmentu premium w 2024 r. – najpopularniejsze modele Lp. Model Liczba rejestracji (I-IX) Najniższa cena katalogowa 1. volvo xc60 4490 219 900 2. lexus nx 4079 219 100 3. audi a4 3778 165 700 4. audi a3 3411 122 700* 5. audi q5 3376 224 000 6. audi q3 3280 154 700 7. volvo xc40 3003 175 900 8. mercedes-benz glc 2902 224 800 9. bmw serii 3 2889 192 500 10. bmw x5 2626 407 000 *wersja sportback Źródło: Polskie Związek Przemysłu Motoryzacyjnego Wzrost liczby rejestracji w ujęciu rocznym zanotowano przede wszystkim w przypadku najpopularniejszych marek. Wśród nich najmocniej wzrosła popularność mercedesów (20 327 szt. i +43,2 proc. r/r), lexusów (10 703 szt. i +39,2 proc. r/r) i przede wszystkim land roverów (1646 szt. i +43,8 proc. r/r). Spośród czołowej dziesiątki marek jedynie mini zaliczyło spadek liczby rejestracji (1829 szt. i -30,8 proc. r/r). Wśród najczęściej rejestrowanych aut z segmentu premium dominują modele kosztujące mniej niż 250 tys. zł. Za tyle można bowiem kupić najtańsze i najsłabiej wyposażone wersje volvo xc60, lexusa nx, audi a4, audi a3, audi q3, audi q5, volvo xc40, bmw serii 3 oraz mercedesa-benz glc. Wśród czołowych dziesięciu modeli pod względem ceny wybija się bmw x5, na zakup którego trzeba wydać co najmniej 407 tys. zł. Rejestracje samochodów osobowych z segmentu premium w 2024 r. Model Liczba rejestracji (I-IX) McLaren 10 Rolls Royce 15 Alpine 26 Aston Martin 32 Maserati 39 Lamborghini 57 Ferrari 71 Bentley 72 Jaguar 133 DS 369 Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar W Polsce nie słabnie jednak również popyt na auta produkowane przez marki, które z całą pewnością można nazwać luksusowymi. W początku roku do końca września Polacy rejestrowali zarówno mclareny, rolls royce’y, aston martiny, maserati, lamborghini, ferrari, bentleye i auta z logo Alpine. Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS