Home/business/Miod z marketow pod lupa. Kontrola ujawnia niepokojace dane

business

Miod z marketow pod lupa. Kontrola ujawnia niepokojace dane

Miod dostepny na sklepowych pokach trafi pod lupe. Kontrola przeprowadzona przez Europejski Zwiazek Pszczelarzy Zawodowych EPBA w niemieckich marketach wykazaa ogromna skale nieprawidowosci. Komisja Europejska zostaa juz poinformowana. Czego dotycza ujawnione fakty na temat miodu

October 24, 2024 | business

Miód należy do produktów kojarzonych jako naturalne. Jak informuje portal wiescirolnicze.pl, w 2023 r. Polacy skonsumowali łącznie nieco ponad 30 tys. ton miodu. Oznacza to, iż średnio jedna osoba zjadła w zeszłym roku 0,8 kg miodu. Tym bardziej doniesienia zza zachodniej granicy nie będą dla wielu dobrą informacją. . Europejski Związek Pszczelarzy Zawodowych (EPBA) ujawnił wyniki . Informacje na ten temat przekazały portal farmersweekly.co.nz oraz br.de. Do badania jakości miodu dostępnego w zwykłych sklepach wykorzystano zarówno produkty tańsze, jak i te, na które wydać trzeba zdecydowanie więcej i posiadają one etykiety "bio". Badania miodu z Niemiec przeprowadzone zostało w Estonii. Naukowcy przeprowadzili specjalistyczne testy DNA, a te ujawniły prawdę na temat składu miodu. dostarczonych przez EPBA wykryto domieszki . Najbardziej alarmującym wskazanie było jednak wykrycie w próbkach m.in. syropu glukozowo-fruktozowego. Jest to nic innego jak zagęszczony roztwór wodny dwóch cukrów. Ten produkowany najczęściej ze skrobi kukurydzianej to tani sposób na dosłodzenie produktu. . Syrop glukozowo-fruktozowy nie tylko pozwala obniżyć miodu, ale może negatywnie wpłynąć na zdrowie konsumentów. Od lat wskazuje się, że produkt ten powiązany jest z kamicą nerkową, otyłością, czy wyższym ryzykiem cukrzycy. Co więcej, dodawanie do miodu domieszki syropu wytwarzanego przez genetycznie modyfikowane bakterie sprawiło, iż EPBA o całej sprawie zaalarmowała Komisję Europejską. W związku z kontrowersjami dotyczącymi a także instytucje chroniące konsumentów i policję. Efektem jest śledztwa. Od dawna EPBA aktywnie działa nie tylko na rzecz popularyzacji świadomości o jakości miodu, ale również w kwestii obejmujących ten produkt. Bernhard Heuvel, prezes EPBA zachęca do kupowania miodu w słoikach od lokalnych pszczelarzy. Wcześniej pszczelarze zrzeszeni w europejskim związku skupiali się na . Powodem były przepisy dopuszczające nietransparentne etykiety na opakowaniach, co mogło wprowadzać część konsumentów w błąd.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS