Home/business/Koniec ze spamem w telefonach W zycie weszy wazne zmiany w sprawie faszywych poaczen

business

Koniec ze spamem w telefonach W zycie weszy wazne zmiany w sprawie faszywych poaczen

Podszywanie sie pod inny numer telefonu czyli tzw. spoofing dotychczas nie by systemowo ograniczany. Tymczasem rosnie liczba policyjnych interwencji w tej sprawie. W srode 25 wrzesnia w zycie wesza ustawa ktora zobowiazuje polskich operatorow do wsparcia w zwalczaniu naduzyc w komunikacji elektronicznej.

September 25, 2024 | business

Prawo, które obliguje operatorów do blokowania fałszywych połączeń, zostało przyjęte już jesienią ubiegłego roku. , a więc dokładnie 25 września 2024 roku. Rok miał być wystarczającym czasem na to, aby operatorzy przygotowali się na zmiany. Rządowe strony przypominają, że z dniem telekomunikacyjnych na wdrożenie mechanizmów przeciwdziałania fałszywym telefonom. "Od tej pory przedsiębiorcy telekomunikacyjni będą musieli analizować ruch telekomunikacyjny pod kątem ewentualnego " - czytamy na gov.pl. A jak operatorzy blokują fałszywe połączenia? Eksperci CERT Polska mówią o dwóch sposobach. Serwis next.gazeta.pl pisze o rozwiązaniach technicznych, które będą filtrować połączenia przychodzące. Jeżeli wykryją, że prawdziwy numer jest ukryty, a ktoś wykorzystuje tzw. nadpis, jego . Druga możliwość zakłada, że system może mieć wątpliwości co do autentyczności połączenia, wówczas taki . "Ze względu na ciągły postęp technologii, ogromną liczbę połączeń telefonicznych oraz aktywne działania cyberprzestępców " - przekonuje Ministerstwo Cyfryzacji. Chodzi zatem o ograniczenie takich połączeń, co pozwoli także na skuteczniejszą walkę z cyberprzestępcami. O spoofingu mówimy, gdy za pomocą internetowych bramek telefonicznych. W efekcie - jak tłumaczy ministerstwo - ofiara, widząc na ekranie telefonu znajomy numer, może nieświadomie uznać, że dzwoni bliska osoba albo bank czy inna instytucja. czy haseł do bankowości. Od lutego br. trwa także współpraca Urzędu Komunikacji Elektronicznej z największymi polskimi operatorami telefonii mobilnej. Mniejszy operatorzy mogą i . Także operatorzy mają informować swoich klientów o tym, gdzie powinni zgłaszać wszelkie podejrzane incydenty. Z kolei rząd zachęca, aby , a ponad wszystko zaleca zachowanie ostrożności i czujności.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS