Home/business/Czy warto wysyac informacje zwrotna po rekrutacji

business

Czy warto wysyac informacje zwrotna po rekrutacji

Firma udzielajac kandydatom do pracy feedbacku buduje pozytywny wizerunek i wykazuje dbaosc o wyzsze standardy. To nie jedyne korzysci.

October 07, 2024 | business

Eksperci zwracają uwagi na to, że kandydaci do pracy, którzy wysyłają aplikacje w odpowiedzi na publikowane oferty zatrudnienia, chcą otrzymywać od przedsiębiorców informacje zwrotne o wynikach rekrutacji. Firmy są tego świadome. Niestety, jak wynika z badania Pracuj.pl, tylko mniej niż jedna trzecia z nich udziela feedbacku wszystkim osobom biorącym udział w tym procesie. Tymczasem przesyłanie informacji zwrotnych pomaga przedsiębiorcom budować pozytywny wizerunek pracodawcy. - Tak naprawdę codzienna postawa ludzi w firmie oraz ich podejście do odbiorców mają ogromny wpływ na postrzeganie marki. Ważna jest tutaj postawa nie tylko wobec klientów, ale również wobec pracowników i kandydatów do pracy. To, jak traktujemy innych ludzi, wpływa na wizerunek marki, ponieważ dzisiaj od przykrego komentarza od pracodawcy, złej ścieżki rekrutacyjnej do posta na LinkedIn czy rolki na Tik Toku na ten temat mogą dzielić nas już tylko minuty. Powinniśmy myśleć o pracownikach oraz kandydatach do pracy jak o ambasadorach marki. To osoby, które poznają firmę od środka i budują jej wizerunek na zewnątrz. Patrząc z tej perspektywy warto udzielać informacji zwrotnej kandydatom oraz prowadzić przyjazną politykę rekrutacji dla kandydatów, aby już na tym etapie budować odpowiedni wizerunek pracodawcy – mówi Danuta Rolinger-Bednarska, właścicielka agencji Rolinger PR. Badanie Pracuj.pl zwraca uwagę na konieczność dbania o pozytywne doświadczenia rekrutacyjne kandydatów. - Badanie wykazało, że niemal wszyscy kandydaci dzielą się swoimi doświadczeniami rekrutacyjnymi z osobami bliskimi. 65 proc. dzieli się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi odczuciami. Bywa też, że kandydaci zniechęcają do rekrutowania innych, jeśli nie są zadowoleni z przebiegu procesu. W badaniu zadeklarowało to niemal czterech na 10 respondentów. Okazuje się zresztą, że rekomendacje bliskich mają również przełożenie na działania podejmowane przez kandydatów. Z badania wynika, że prawie połowie ankietowanych zdarzyło się zrezygnować z aplikowania do przedsiębiorstwa, jeśli ich rodzina lub znajomi mieli z nim negatywne doświadczenia rekrutacyjne – informuje Agnieszka Bieniak, dyrektor HR Grupy Pracuj.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS