Blogs
Home/business/CCC znow kupio inwestorow

business

CCC znow kupio inwestorow

Notowania dystrybutora obuwia wzrosy w czwartek o 11 proc. po tym jak zarzad przedstawi na konferencji plany na najblizsze miesiace.

November 14, 2024 | business

W III kwartale 2024 r. grupa CCC wypracowała 330 mln zł zysku operacyjnego, czyli ponad cztery razy więcej niż przed rokiem. EBITDA wzrosła o 111 proc. do 485 mln zł, przychody o 14 proc. r/r do 2,8 mld zł, a marża brutto ze sprzedaży poprawiła się o 3 pkt proc. do 51,2 proc., głównie dzięki markom HalfPrice i grupie Modivo (w wypadku tej ostatniej marża poprawiła sie o 5 pkt proc.). Jednocześnie wskaźnik kosztów do przychodów obniżył się do 39 proc. Flagowa marka CCC osiągnęła 23-procentową rentowność EBITDA w III kwartale oraz wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 11 proc. Marka HalfPrice osiągnęła 21-procentowy wskaźnik rentowności, co również przekracza rynkowe standardy, które oscylują wokół 12-13 proc. – Od momentu mojego powrotu do zarządu EBITDA wykazuje stały wzrost, mimo że pierwszy rok był trudny, pełen wyzwań związanych z porządkowaniem zapasów i struktur. Widzimy jednak, że już od pierwszego kwartału tego roku EBITDA dynamicznie rośnie i mamy podstawy, aby oczekiwać utrzymania pozytywnych wyników – mówi Dariusz Miłek, prezes CCC. Modivo, choć jego rentowność wciąż jest poniżej średniej grupy, zanotowało poprawę o 13 pkt proc. rok do roku, a przychody wzrosły o 14 proc. CCC zapowiada dalsze działania na rzecz synergii operacyjnej i optymalizacji kosztów. Spółka niedawno podpisała umowy licencyjne na nowe marki, które pojawią się w ofercie jej sklepów wiosną przyszłego roku. – Wprowadzenie takich brandów jak Quicksilver, Juicy Couture, Champion, G-Star czy Nautica otwiera przed nami nowe możliwości. Wcześniejsze licencje, jak Reebok, przyniosły nam znaczący wzrost sprzedaży i marży. Nasza współpraca z licencjodawcami pozwala na produkcję zarówno obuwia, jak również odzieży dziecięcej oraz bielizny, co stanowi istotną część naszej strategii rozwoju. Reebok stanowi dziś prawie 6-7 proc. naszych obrotów i wyróżnia się wysoką marżą – mówi Dariusz Miłek. Podkreśla, że przykład licencji na markę Kappa, która obejmuje całą Europę Środkową, czy nowe umowy z markami takimi jak Billabong, DC i Roxy, pokazują, że CCC potrafi pozyskiwać silne marki o globalnym zasięgu. CCC będzie rozwijać nowy koncept odzieżowy – franczyzę pod marką Worldbox. Sklepy z takim szyldem mają przynieść spółce pierwszą marżę na poziomie ponad 60 proc., czyli lepszą niż Half Price, w którym marża oscyluje wokół 50 proc. Spółka planuje w najbliższym czasie uruchomić 30 sklepów Worldbox. Kolejną nowością ma być płatny program lojalnościowy dla wszystkich brandów CCC, ale sygnowany marką Modivo – subskrypcja, w cenie 60 zł rocznie, ma oferować klientom różnego rodzaju korzyści i rabaty. Prezes spółki zakłada, że pozwoli to na zmniejszenie wydatków na reklamę i napędzanie płatnego ruchu online oraz umożliwi lepsze zarządzanie danymi klientów. Firma planuje także generalne zwiększenie obecności w kanale e-commerce. W trzecim kwartale CCC weszło na dziewięć nowych rynków zagranicznych. Pod koniec zeszłego roku powierzchnia handlowa wszystkich sklepów zarządzanych przez spółkę wynosiła 790 tys. mkw. – w ocenie Dariusza Miłka może ona wzrosnąć do 2,2 mln mkw. do 2030 r. – Chcemy przyspieszyć tempo rozwoju powierzchni handlowych do 200-260 tys. mkw. rocznie. Na przyszły rok mamy już zakontraktowane 200 tys. mkw. – podkreśla prezes CCC. Przewiduje on, że spółka może wznowić wypłatę dywidendy w 2026 r. Sylwia Jaśkiewicz, analityczka z Domu Maklerskiego BOŚ, cytowana przez agencję Bloomberg, ocenia, że CCC przedstawiło ambitne plany, które mogą być postrzegane jako pozytywne dla inwestorów. Jej zdaniem najważniejsze procesy to zmiany w strukturze zapasów oraz integracja procesów wewnętrznych mająca na celu trwałe poprawienie rentowności. – Pełna integracja wewnętrzna jest dobrym punktem wyjścia do dalszego rozwoju – uważa Sylwia Jaśkiewicz. Prezes CCC proponuje pięcioletni program premiowy dla siebie i Jamiego Saltera, prezesa Authentic Brands Group, który uruchomiłby się przy cenie akcji 300 zł. "Dwie osoby zrobią różnicę w tej organizacji: ja i Jamie Salter. Będziecie widzieć efekty. Chciałbym się założyć, że ja pięć lat nie odchodzę ze stanowiska i nie pobieram przez ten czas żadnego wynagrodzenia. Będziemy poddawać pod dyskusję program motywacyjny. Wstępnie zostanie on uruchomiony przy cenie akcji 300 zł, wtedy będzie premia dla dwóch osób, czyli prawo do dysponowania akcjami" - powiedział Dariusz Miłek na czwartkowej konferencji. Z przedstawionych na prezentacji założeń 5-letniego programu premiowego wynika, że przy cenie akcji CCC na poziomie 300 zł Dariusz Miłek miałby prawo do 300 tys. akcji, a Jamie Salter do 450 tys. Authentic Brands Group (Authentic) to jeden z największych na świecie licencjodawców, który jest właścicielem ponad 50 znanych marek. Grupa CCC ma ze spółką podpisane umowy licencyjne. Jamie Salter, założyciel i prezes Authentic Brands Group, został kilka miesięcy temu przewodniczącym Komitetu Strategii i Rozwoju grupy CCC.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS