Home/business/Branza gier ma szanse na re-rating

business

Branza gier ma szanse na re-rating

Potencjalna podwyzka ceny "GTA VI" moze zmienic trend w zwrotach z nakadow w sektorze i spowodowac ze akcje spoek beda wyceniane wyzej uwaza analityk z BM Pekao.

October 04, 2024 | business

Emil Popławski w raporcie z 25 wrzęsnia podliczył, że od 2019 r. produkcja przeciętnej gry podrożała o 80 proc., głównie za sprawą wzrostu wynagrodzeń. Gdyby do 2030 r. płace rosłyby w tempie 6 proc. rocznie, to przy założeniu utrzymania cen na obecnym poziomie (do 2022 r. standardem dla gier AAA było 59,99 USD, od 2023 r. 69,99 USD), zwrot z nakładów inwestycyjnych (ROI) w sektorze nadal by spadał. Ekspert uważa jednak, że obserwowane już zmiany w branży – rezygnowanie z mniej obiecujących projektów, co prawdopodobnie będzie skutkować rekordową liczbą zwolnień – doprowadzą do zmniejszenia presji płacowej i ograniczenia konkurencji (mniej premier gier w latach 2026-27) . Możliwe też, że – o czym już się spekuluje w branży – cena gry „GTA VI” zostanie podniesiona z niespełna 70 USD, aby wynikiem zbliżyć się do poprzedniej odsłony. Podwyżka o 10-30 USD byłaby zapewne do zaakceptowania dla graczy i wyznaczyła nowy poziom odniesienia dla innych tytułów, uważa analityk. W przypadku CD Projektu podniesienia ceny kolejnego „Wiedźmina” o 10 USD oznaczałaby o niemal 400 mln zł (22 proc.) wyższy zysk netto w spodziewanym roku premiery (czyli 2027 r.). A to znacznie podniosłoby wycenę już przy obecnych wskaźnikach (C/Z 15x), przy czym Emil Popławski uważa, że jeśli ceny gier rzeczywiście pójdą w górę, to rynek zacznie patrzeć na branżę przez pryzmat wyższych wskaźników wyceny ze względu na wyższe spodziewane zwroty na kapitale. Zwroty może podnieść także wykorzystanie sztucznej inteligencji w szerszym zakresie, choć nie jest to szansa na niższe koszty pozbawiona ryzyka (np. utraty IP). Za spółkę najbardziej niedowartościowaną w branży Emil Popławski uważa CD Projekt, dla którego akcji rekomendacja to "kupuj", a cena docelowa została wyznaczona na 250 zł. Specjalista spodziewa się premiery "Wiedźmina 4" w 2027 r. i sprzedaży 21/34 mln kopii w ciągu 12/48 miesięcy od premiery. Przyznaje, że długi okres oczekiwania na poprawę wyników spółki jest pewnym problemem (w dwóch kolejnych latach spodziewa się ujemnego FCF), ale pierwsze materiały dotyczące "Wiedźmina" powinny sie pojawić już w tym roku. Czytaj także: 7 rekomendacji dla spółek z branży gier

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS