Home/business/Answear zwiekszy przychody w III kwartale ale uczula na marze i koszty marketingu

business

Answear zwiekszy przychody w III kwartale ale uczula na marze i koszty marketingu

Answear wstepnie szacuje ze przychody ze sprzedazy wedug sprawozdawczosci MSSF wzrosy w III kwartale 2024 roku o 258 proc. rdr do 3436 mln z. Sprzedaz online spoki wyniosa w tym okresie 350 mln z co oznacza wzrost rdr o 267 proc. - poinformowaa spoka w komunikacie.

October 04, 2024 | business

Narastająco, sprzedaż online za dziewięć miesięcy 2024 r. wyniosła 973,8 mln zł i wzrosła o 17,8 proc. rdr. w porównaniu w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 827 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 975,6 mln zł, co oznacza wzrost o 17,6 proc. rdr. "Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek. Jak podano w komunikacie prasowym, sprzedaż Answear wyraźnie przyśpieszyła. "W I kw. br. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., natomiast w II kw. br. zwiększyła się do 20 proc. rdr. Obecnie sięga już 26 proc. rdr. Jest to zasługa m.in. intensywnych działań marketingowych, konsekwentnej premiumizacji oferty, wzmocnienia marki oraz stopniowej poprawy siły nabywczej konsumentów" - napisano. "Dynamika sprzedaży w minionym kwartale nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę solidne wyniki sprzedażowe, z optymizmem patrzymy na IV kwartał, który w naszej branży jest okresem najwyższych przychodów i wyższych marż. Dodatkowo, wydatki marketingowe nie będą tak znacząco obciążać wyniku, ze względu na większy wolumen przychodów osiągany w tym czasie " - powiedział wiceprezes spółki Jacek Dziaduś. W II kwartale 2024 r. strata netto Asnwear.com wyniosła 17,5 mln zł i była o ponad 9 mln zł wyższa od konsensu prognoz analityków według PAP. Na wyniki duży wpływ miały rekordowe wydatki marketingowe. Spółka przeznaczyła na ten cel 141 mln zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak tłumaczy firma, istotne zwiększenie budżetu marketingowego miało na celu rozwój sprzedaży nowej marki PRM, oraz realizację kampanii wizerunkowej „Ubierz w życie to co cenne” emitowanej na 11 europejskich rynkach, promującą Answear w segmencie premium. Kurs akcji zareagował wówczas dużym spadkiem.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS