technology
Doom 4 ktorego nie byo. Seria moga podazyc sciezka wytyczona przez Call of Duty i Battlefielda
Choc mogoby sie wydawac ze id Software ma na koncie same sukcesy tak naprawde legendarne studio zaliczyo po drodze kilka nieudanych przedsiewziec. Jednym z nich by Doom 4 ktory mia popchnac serie w zupenie nowym kierunku.Informacja Doom 4 ktorego nie byo. Seria moga podazyc sciezka wytyczona przez Call of Duty i Battlefielda zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 wrzesnia 2024.
Wiadomość gry 15 września 2024, 20:00 autor: Krystian Pieniążek Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda Choć mogłoby się wydawać, że id Software ma na koncie same sukcesy, tak naprawdę legendarne studio zaliczyło po drodze kilka nieudanych przedsięwzięć. Jednym z nich był Doom 4, który miał popchnąć serię w zupełnie nowym kierunku. Źródło fot. id Software / Bethesda Softworks / Unseen64 i Doom i Doom II to jedne z najważniejszych gier wideo, zwłaszcza w kategorii pierwszoosobowych strzelanek. Doom 3 wprowadził szereg zmian do formuły wypracowanej na potrzeby tych pozycji, m.in. przynosząc elementy rodem z survival horroru. Największą rewolucją mógł jednak okazać się dopiero Doom 4 , nad którym id Software pracowało równolegle do projektu RAGE . Jak mogła wyglądać ta produkcja i czy to dobrze, że nigdy nie ujrzała światła dziennego? Zajrzyjmy za kulisy i przekonajmy się, co by było, gdyby twócom udało się doprowadzić ten projekt do końca. Ten cykl nie jest częścią naszego działu Premium. Decydując się na zakup abonamentu, możesz jednak pomóc w tworzeniu większej liczby takich artykułów. Dziękujemy. Kup Abonament Premium Gry-Online.pl Piekło na Ziemi Doom 4 miał stanowić swoisty hołd dla Dooma II , roztaczając przed nami ponurą wizję świata, który padł ofiarą inwazji ze strony piekielnych istot . Inaczej niż miało to miejsce wcześniej, Ziemia najechana przez hordy demonów miała prezentować się w tej produkcji realistycznie i przekonująco. Znajome elementy łączyłyby się tu z obcymi, przerażającymi motywami, jak piekielne portale wyrastające na tle zniszczonej, wręcz postapokaliptycznej zabudowy miejskiej, czy znane fanom serii maszkary poruszające się po dziurawych, zasypanych gruzami ulicach pełnych wraków samochodów. Na tym nie kończyłyby się zmiany wprowadzone przez twórców. Jak bowiem mogliśmy wyczytać w opublikowanym przez serwis Kotaku artykule autorstwa niezawodnego Jasona Schreiera , który w kwietniu 2013 roku pozwolił nam zajrzeć za kulisy powstawania Dooma 4 , autorzy zamierzali uczynić całą grę bardziej „filmową”. Pojawiło się pewnego rodzaju przekonanie, że aby współczesny shooter był wielki, musi mieć trochę tego wielkiego, bombastycznego doświadczenia filmowego . Swoje trzy grosze deweloperzy z id Software dołożyli do tego stwierdzenia również w materiale wideo opublikowanym na kanale Noclip , w którym opisali Dooma 4 jako bardziej realistyczne, a zarazem bardziej „kinowe” dzieło. Efekt ten zamierzano osiągnąć, kładąc większy nacisk na fabułę, rozbudowując narrację czy też zwiększając liczbę postaci , z którymi wchodzilibyśmy w interakcję w trakcie rozgrywki. Doom 4. Źródło: id Software / Bethesda Softworks / Unseen 64. Doom Slayer? A kto to? Chęć opowiedzenia nowej, bardziej przyziemnej historii wymagała złożenia ofiary z postaci Doom Slayera . Tym razem bowiem gracze mieli przejąć kontrolę nad zwykłym człowiekiem – cywilem, który trafił w sam środek inwazji i jako członek ruchu oporu złożonego z innych, podobnych mu żołnierzy z przypadku, został zmuszony do zmierzenia się z piekielnymi hordami. Rozgrywka również wymagałaby zerwania z dotychczasowymi przyzwyczajeniami, gdyż byłaby inspirowana... seriami Call of Duty oraz Battlefield . Nie bez powodu autorzy bez ceregieli nazywali ten projekt Call of Doom albo BattleDoom . Gra zaczerpnęłaby również odrobinę z Dooma 3 , wprowadzając pewne elementy horroru. Jak jednak mówił anonimowy informator Jasona Schreiera: Najfajniejsze były... elementy grozy i szoku, niestety ograniczone nieco bezsensownymi i sztucznymi galeriami strzeleckimi pełnymi nieciekawych wrogów. Owych „nieciekawych” wrogów eliminowalibyśmy przy pomocy całkiem przyziemnego arsenału obejmującego pistolet, strzelbę czy karabin maszynowy. Poza tym w grze miała znaleźć się między innymi „obowiązkowa scena z pojazdem”, w której nasza postać zasiadałaby za wieżyczką strzelniczą w samochodzie i ostrzeliwałaby wrogów podczas dynamicznej przejażdżki. O tym, jak prezentowałby się Doom 4 , gdyby ujrzał światło dzienne , można się przekonać, oglądając materiał Noclip, prezentujący krótki fragment rozgrywki oraz wideo ukazujące w akcji rozmaite animacje. Wynika z nich, że pod względem tempa rozgrywki produkcja przywodziłaby na myśl bardziej Dooma 3 , aniżeli to, co znamy z innych części serii. Burzliwy rozwój projektu O tym, że Doom 4 powstanie, po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2007 roku, kiedy to podczas QuakeConu sam John Carmack przyznał, iż id Software przygotuje następną część swojej kultowej serii. Jednocześnie deweloper zaczął przygotowywać grunt pod zmiany, mówiąc, że „to będzie coś innego”. Po raz kolejny o Doomie 4 usłyszeliśmy w sierpniu 2011 roku, kiedy to dowiedzieliśmy się, że choć kampania fabularna w tej produkcji będzie działać w 30 klatkach na sekundę, tryb multiplayer zapewni rozgrywkę w 60 fps. W przypadku tej pierwszej zdecydowano się poświęcić płynność na rzecz „dwukrotnie większej” liczby demonów atakujących gracza. W 2013 roku Pete Hines, czyli ówczesny wiceprezes ds. marketingu i public relations w firmie Bethesda Softworks (która po tym, jak w 2009 roku id Software trafiło pod skrzydła koncernu ZeniMax Media, miała zająć się wydaniem Dooma 4 ) przyznał, że opisywany projekt został wewnętrznie zrestartowany . Jak powiedział: Wcześniejsza wersja Doom 4 nie wykazywała jakości i emocji, jakie id i Bethesda zamierzają dostarczyć i jakich oczekują fani Dooma na całym świecie. W rezultacie id ponownie skupiło swoje wysiłki na nowej wersji Doom 4 , która obiecuje spełnić bardzo wysokie oczekiwania , jakie wszyscy mają wobec tej gry i tej serii. Jako powody takiego stanu rzeczy rozmówcy Jasona Schreiera wskazywali przede wszystkim złe zarządzanie i brak komunikacji. Problemem była również utrata talentów – jak donosił Schreier, w trakcie produkcji Dooma 4 weterani odchodzili lub „systematycznie” byli zwalniani z id Software. Jednym z nich był John Carmack, który w 2013 roku opuścił studio, by zająć się pracą nad rzeczywistością wirtualną w firmie Oculus VR. Doom 4. Źródło: id Software / Bethesda Softworks / Unseen 64. Stracony czas? Doom 4 był w fazie produkcji przez około trzy lata , nim szefostwo id Software zdecydowało o restarcie tego projektu. Być może osoby decyzyjne w firmie mogły zareagować szybciej, jednak jak przekonuje informator Jasona Schreiera, obraz tego, co działo się w studiu, przysłonił im... RAGE . Jak mówi: Myślę, że szefowie studia byli tak zajęci pracą nad RAGE , że nie zauważyli tego, co działo się w Doomie oraz że wokół wirowała czarna dziura przeciętności. Ostatecznie jednak id Software się zreflektowało i choć na nowego Dooma fani musieli zaczekać aż do 2016 roku , ich cierpliwość została wynagrodzona. Wydana wówczas produkcja okazała się rebootem serii czerpiącym garściami przede wszystkim z jej dwóch pierwszych części. Pod względem fabularnym prawdziwego hołdu Doom II doczekał się w 2020 roku, kiedy to światło dzienne ujrzał Doom Eternal . Następne dzieło id Software pozwoliło graczom raz jeszcze trafić do piekła na Ziemi. W przeciwieństwie do Dooma 4 , tym razem nie kombinowano jednak ze zmianą mechaniki, sposobu opowiadania historii i głównego bohatera, pozwalając wcielić się w postrach demonów – Doom Slayera. Co ciekawe, mało brakowało, by Doom 4 sprowadził nie lada kłopoty na id Software . Jason Schreier przytoczył bowiem nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi koncern ZeniMax miał postawić zespołowi z Dallas ultimatum – albo studio stworzy następnego Dooma , albo zostanie zamknięte lub zredukowane do roli producenta technologii id Tech. Z uwagi na fakt, jak wielkimi hitami okazały się gry Doom i Doom Eternal , a także jak dobrze zapowiada się Doom: The Dark Ages – całe szczęście, że tak się nie stało. Doom. Źródło: id Software / Bethesda Softworks. Necro Gaming Cykl Necro Gaming rozwijamy od lipca 2024 roku . Poniżej linkujemy do pięciu poprzednich odcinków: Sony chciało mieć swoje Diablo. Warrior’s Lair mogło być czarnym koniem PlayStation To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć Aliens: Crucible miało być „straszniejszym Mass Effectem”. RPG w świecie Obcego z dużym potencjałem Unikalna gra, która miała działać na emocje. LMNO od Arkane Studios, EA i Stevena Spielberga miało doprowadzić nas do płaczu Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda
PREV NEWSOszustwo z wykorzystaniem NFC. Skomplikowana technika zodziei
NEXT NEWSOpenHV z nowa wersja. Darmowy RTS na fundamentach CC Red Alert dosta dodatkowe mapy i jedna misje
Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy
Konfrontacja z Pingwinem na platformie MAX zakonczya sie w ostatni poniedziaek. No przynajmniej ta serialowa bo Oswald moze powrocic w kinie. Na razie mamy jednak serial ktory okaza sie ciekawszy i jeszcze bardziej mroczny niz przypuszczaem.Informacja Serialowy Pingwin z platformy MAX po zakonczeniu jest jeszcze lepszy. I straszniejszy zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
Zagadka rozwiazana. Odtajnione zdjecia szpiegowskie pomogy odnalezc starozytne miejsce bitwy
By Bogdan StechWalke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
Walke z betonoza potraktowali zbyt serio. Z Westerplatte chca usunac wyjatkowy obiekt
By Adam BednarekTworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw
Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniac nowych pracownikow mimo zaozenia nowego oddziau w Warszawie.Informacja Tworcy Baldurs Gate 3 nie widza sensu w masowym zatrudnianiu deweloperow twierdza pracownicy Larian Warsaw zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow
Nowy raport Anti-Defamation League zarzuca firmie Valve tolerowanie na Steamie tresci ekstremistycznych i szerzacych nienawisc.Informacja Bezprecedensowa analiza Steama wykazaa 18 mln przypadkow ekstremistycznych lub nienawistnych tresci. Badanie objeo ponad 458 milionow profili uzytkownikow zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 15 listopada 2024.
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
Chiplety to cicha rewolucja w informatyce. Czym sa i dlaczego warto wiedziec o nich wszystko
By Maciej Gajewski