Home/science/Uran sfotografowany w nowy sposob. Ciekawy eksperyment NASA

Uran sfotografowany w nowy sposob. Ciekawy eksperyment NASA

Uran to jedna z najodleglejszych planet w Ukadzie Sonecznym. NASA wpada na pomys jak mozna w nietypowy sposob sfotografowac gazowego olbrzyma. W tym celu wykorzystano Kosmiczny Teleskop Hubble'a oraz sonde New Horizons ktora kilka lat temu badaa Plutona. Uzyskano w ten sposob bardzo ciekawy efekt.

October 17, 2024 | science

jest odległą planetą, która nie została jeszcze dokładnie zbadana. Do tej pory w jej pobliżu przeleciała tylko jedna sonda kosmiczna i był to jeden z , które wystrzelono w 1977 r. wpadła jednak na ciekawy pomysł, jak w nowy sposób spróbować uchwycić gazowego olbrzyma. Uran sfotografowany przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a i New Horizons NASA zdecydowała, że zrobi zdjęcie Urana z wykorzystaniem dwóch urządzeń. Pierwszym jest , który dostarcza nam niesamowite obrazy z różnych zakątków wszechświata od ponad trzech dekad. Drugi to , która w 2015 r. . W ten sposób stworzono "zespół" obserwatoriów, którymi następnie sfotografowano planetę Uran. Efekty tego eksperymentu widać na poniższych obrazach. Prezentują one gazowego olbrzyma z różnych perspektyw oraz odległości. Na zdjęciu z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a Uran widoczny jest w całkiem niezłej jakości. Natomiast na obrazie z sondy New Horizons stanowi w zasadzie rozmazaną plamę. Chociaż spodziewaliśmy się, że Uran będzie wyglądał inaczej w każdym filtrze obserwacji, odkryliśmy, że Uran był w rzeczywistości ciemniejszy, niż przewidywano w danych New Horizons zebranych z innego punktu widzenia. NASA chce w ten sposób fotografować egzoplanety Pewnie zastanawiacie się nad tym, jaki to w ogóle miało sens? Okazuje się, że za tym eksperymentem ukrywa się coś głębszego. Jest to ewentualnie , a więc światów spoza . Do tej pory (w kilka dekad), a wiele oczekuje na potwierdzenie. Większość z nich znaleziono na podstawie spadków światła z gwiazd. Obrazowanie odległych planet nie jest proste, ale dzięki danym uzyskanym w eksperymencie przeprowadzonym na Uranie, z użyciem Kosmicznego Teleskopu Hubble'a i sondy New Horizons, można wyciągnąć pewne wnioski. W przyszłości pozwoli to na stworzenie lepszych instrumentów, które pozwolą nam odsłonić tajemnice egzoplanet. *** i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub i komentuj tam nasze artykuły!