Blogs
Home/science/Nowa era edukacji wspopraca nauczycieli akademickich i szkolnych

science

Nowa era edukacji wspopraca nauczycieli akademickich i szkolnych

Poszukiwanie innowacyjnych rozwiazan dydaktycznych jest obecnie jednym z wyzwan nauczycielek i nauczycieli.

September 19, 2024 | science

W Katowicach – Europejskim Mieście Nauki 2024, w ramach programu Nauczyciele-Nauczycielom, tworzymy przestrzeń do wymiany myśli i doświadczeń, która pozwoli na wypracowanie wspólnych rozwiązań i inspiracji, z których korzystać będą przedstawiciele środowiska nauczycielskiego. Weź udział w Akademii dla nauczycieli! Program Nauczyciele-Nauczycielom to odpowiedź na współczesne wyzwania edukacyjne, które stoją przed nauczycielami i ich uczniami. Zapraszamy wszystkie nauczycielki i nauczycieli na sześć tematycznych akademii , z których każda będzie składać się z serii warsztatów, wykładów i dyskusji panelowych. Każda z nich będzie poświęcona innemu obszarowi nauki, a uczestniczki i uczestnicy programu będą mogli zapoznać się z najnowszymi trendami i technologiami, które mogą zostać zaadaptowane do pracy dydaktycznej. Ważnym elementem programu będzie także wymiana doświadczeń między nauczycielami, zarówno w formie dyskusji panelowych, jak i nieformalnych spotkań. Wzajemność i inspiracja – kluczowe wartości programu Czym wyróżnia się program Nauczyciele-Nauczycielom ? Przede wszystkim jego innowacyjnością i wzajemnością. Stawiamy na równoważną wymianę wiedzy i doświadczeń między nauczycielami akademickimi a szkolnymi. To podejście opiera się na założeniu, że obie grupy mogą się wzajemnie inspirować, korzystając z wiedzy i umiejętności, jakie każda z nich wnosi do procesu edukacyjnego. Kolejnym istotnym elementem programu jest praca zespołowa i projekty edukacyjne . Dzięki wspólnej pracy nauczyciele będą mieli okazję rozwijać kompetencje miękkie, takie jak komunikacja, współpraca czy zarządzanie czasem. Te umiejętności są nieodzowne nie tylko w pracy dydaktycznej, ale także w codziennym życiu zawodowym. Diagnoza potrzeb i konsultacje Przed rozpoczęciem działań związanych z programem, przewidziane są konsultacje i diagnoza potrzeb uczestników. Pozwoli to na rozpoznanie najważniejszych wyzwań, z jakimi muszą mierzyć się nauczyciele oraz na dostosowanie programu do ich oczekiwań. Kluczowym pytaniem, na które szukamy odpowiedzi, jest to, jakie metody dydaktyczne są obecnie najskuteczniejsze i jak można je zastosować w praktyce szkolnej. Harmonogram akademii przedstawia się następująco: 20 września 2024 r. - Dziedzictwo przemysłowe i kulturowe (Uniwersytet Śląski, Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie) Pierwsza akademia programu poświęcona będzie refleksji nad dziedzictwem kulturowym i jego znaczeniem dla kształtowania tożsamości regionalnej i narodowej. Program obejmuje m.in. warsztaty z fotografii, sztuki, a także sesje edukacyjne poświęcone tradycyjnym technikom rękodzielniczym. 23 września 2024 r. - Innowacje społeczne (Akademia Wychowania Fizycznego) Tematem przewodnim tego tygodnia będą innowacje w sferze społecznej. Uczestnicy będą mieli możliwość zgłębiania zagadnień związanych z dobrostanem psycho-fizycznym, a także wezmą udział w praktycznych warsztatach, takich jak joga czy techniki żonglowania, które poprawiają koncentrację i koordynację. 30 września 2024 r. - Przemysły przyszłości (Uniwersytet Ekonomiczny) W tej części programu skoncentrujemy się na wyzwaniach związanych z przemysłami przyszłości. Warsztaty poświęcone będą m.in. sztucznej inteligencji oraz nowoczesnym metodom dydaktycznym, takim jak game-based learning czy design thinking. 7 października 2024 r . - Klimat i środowisko (Politechnika Śląska) Tydzień poświęcony zagadnieniom związanym z ochroną klimatu i ekologią. W programie znajdą się warsztaty dotyczące zielonej chemii, recyklingu materiałów oraz edukacji ekologicznej. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z metodami nauczania na temat zrównoważonego rozwoju. 17 października 2024 r. - Zdrowie i jakość życia (Śląski Uniwersytet Medyczny) Zdrowie i jakość życia będą tematem przewodnim tej akademii, która skupi się na aspektach zdrowotnych w edukacji. Nauczyciele będą mogli zgłębiać zagadnienia związane z żywieniem, aktywnością fizyczną i psychicznym dobrostanem uczniów. 23 października 2024 r. - Kreacja i krytyka (Akademia Sztuk Pięknych) Ostatni tydzień akademii poświęcony będzie sztuce i kreatywności. Uczestnicy będą mieli okazję do rozwijania swojej wyobraźni i kreatywności poprzez różnorodne techniki artystyczne, a także dowiedzą się, jak sztuka może wpływać na rozwój emocjonalny i intelektualny uczniów. Wszystkie akademie będą odbywać się w przestrzeniach uczelni Konsorcjum Akademickiego – Katowice Miasto Nauki. Udział w programie jest bezpłatny. Rejestracja na akademie prowadzona jest przez stronę internetową: https://program.miastonauki.pl/pasmo-nauczyciele-nauczycielom Katowice – miasto nauki i innowacji Katowice w 2024 roku są Europejskim Miastem Nauki. Miasto, które w ostatnich latach przeszło dynamiczną transformację, coraz bardziej umacnia swoją naukową pozycję na mapie Polski i Europy. Tytuł Europejskiego Miasta Nauki 2024 jest dowodem na to, że Katowice mają nie tylko ambicje, ale i możliwości, by stać się centrum naukowym i innowacyjnym. Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024 organizują: Konsorcjum Akademickie – Katowice Miasto Nauki, w skład którego wchodzą: Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Politechnika Śląska, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Śląski w Katowicach (lider); Miasto Katowice, Województwo Śląskie oraz Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS