Home/science/Czy za stuczony soik w sklepie trzeba zapacic Sa wyjatki

science

Czy za stuczony soik w sklepie trzeba zapacic Sa wyjatki

Okazuje sie ze za stuczony w sklepie soik nie zawsze odpowiedzialny bedzie klient ktory straci przedmiot z poki. Zdarzaja sie sytuacje w ktorych wina za zniszczenia obarczony moze byc sprzedawca. "Rzeczpospolita" wyjasnia kto i w jakich przypadkach powinien poniesc koszty stuczonych artykuow.

September 24, 2024 | science

Stłuczony słoik w sklepie może być rezultatem nieodpowiedniej organizacji przestrzeni sklepowej . Jak czytamy w art. 546 Kodeksu cywilnego, "sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru rzeczy sprzedanej i sprawdzenie jej jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów". CZYTAJ TEŻ: Wzięłam 140 zł i poszłam do dyskontu. Tyle udało mi się kupić Oznacza to, że na sklepie spoczywa odpowiedzialność m.in. za takie ułożenie towarów, które umożliwi swobodny dostęp do produktów — słoiki czy butelki nie są np. zbyt blisko siebie i sięgający po nie klient nie musi się martwić, że zrzuci sąsiadujące artykuły. Stłuczony słoik w sklepie Klient musi ponieść odpowiedzialność finansową za rozbity słoik, jeżeli zniszczenie powstało z jego winy — np. przedmiot wypadł mu z ręki lub nieostrożnie ściągał go z półki. Sprzedawca ma w takim przypadku prawo żądać zapłaty. Dorosły klient ponosi także odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pozostające pod jego opieką dziecko , chyba że udowodni, że zniszczenie było spowodowane nieumyślnie, a małoletni przez cały czas był pod odpowiednią opieką. ZOBACZ: Płacisz gotówką za zakupy? Kasjer może anulować transakcję To, czy będziemy musieli zapłacić za stłuczony słoik, zależy też od miejsca, w którym robiliśmy zakupy . Często w dużych sieciach handlowych zniszczony przedmiot — w skali budżetu całego sklepu — nie ma większej wartości i sprzedawcy przymykają oko na podobne zdarzenia. Inaczej będzie w mniejszych sklepikach, gdzie znaczenie ma każda starta, zatem szansa na to, że sprzedawca nie będzie chciał zwrotu kosztów za zniszczenia, jest również dużo mniejsza.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS