Blogs
Home/health/Bankomat nie wyda gotowki. Jest szansa na odzyskanie pieniedzy

health

Bankomat nie wyda gotowki. Jest szansa na odzyskanie pieniedzy

Wypaty w bankomatach niekiedy wiaza sie z ryzykiem obciazenia konta mimo braku wydania gotowki. Osoby ktore znajda sie w takiej sytuacji moga skorzystac z prawa do reklamacji. Szans na odzyskanie pieniedzy nie przekresla nawet negatywna odpowiedz banku.

September 10, 2024 | health

Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu Sytuacje, w których nie doszło do wypłaty gotówki przy jednoczesnym obciążeniu konta bankowego , zdarzają się rzadko. Warto jednak wiedzieć, jak zachować się w przypadku, gdy do takiego zdarzenia już dojdzie. Wypłaty gotówki z bankomatów nie dochodzą do skutku najczęściej z powodu braku wskazanych środków na koncie lub przekroczenia określonych limitów. Niekiedy awarii ulega również sama maszyna — wówczas jednak wyświetla ona stosowną informację. Choć rzadko, możliwa jest także sytuacja, w której bankomat nie wypłaci gotówki a pobierze środki z konta bankowego. Co zrobić, gdy bankomat nie wyda gotówki? W przypadku zaistnienia takiej sytuacji , kluczowe jest posiadanie potwierdzenia transakcji. To jest bowiem podstawą zgłoszenia, które należy kierować do banku. Reklamację, dotyczącą niewypłacenia gotówki przez bankomat, można zgłosić telefonicznie — w tym celu należy zadzwonić na infolinię banku. Istnieje również opcja zgłoszenia zdarzenia w placówce banku, a w niektórych przypadkach — również listownie lub e-mailowo. Te dane są potrzebne do reklamacji Podczas składania reklamacji, niezbędne jest podanie danych właściciela karty, informacji określających miejsce oraz czas zdarzenia, wysokości błędnie naliczonej kwoty, danych dotyczących ewentualnych komunikatów, wyświetlanych na ekranie maszyny, a także nazwy operatora bankomatu i numeru urządzenia. Proces rozpatrzenia reklamacji polega na sprawdzeniu pracy bankomatu — w tym porównaniu kwot wpłat oraz wypłat . W przypadku stwierdzenia nadwyżki gotówki w maszynie, zgłoszenie jest rozpatrywane pozytywnie . Zwrot środków następuje natomiast do 30 dni od zgłoszenia. W przypadku negtywnego rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji, możliwe jest dochodzenie swoich praw na drodze sądowej, bądź zgłoszenie sprawy do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego. Oba przypadki nie dają jednak gwarancji zmiany wydanej przez bank decyzji.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS