Blogs
Home/business/Zdesperowani Rosjanie szukaja samolotow. Prosza o pomoc Kuwejt i Katar

business

Zdesperowani Rosjanie szukaja samolotow. Prosza o pomoc Kuwejt i Katar

Pogarszajaca sie kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusia wadze do poszukiwania nowych rozwiazan. Chca przekonac kraje ktore nie naozyy na Rosje sankcji aby im pomogy. Jak na razie bez sukcesow.

By Danuta Walewska | November 21, 2024 | business

Podczaszorganizowanej przez OrganizacjęMiędzynarodowego Lotnictwa Cywilnego Airwaysi Qatar (InternationalCivil Aviation Organization – ICAO) , któraodbyła się w stolicy Malezji Kuala Lumpur , Władimir Pot i eszkin,wiceminister t ransportuRosji rozmawiał z delegacją Kataru i Kuwejtu starając sięprzekonać, aby skłoniły ich narodowych przewoźnikówdo wykonywania połączeń wewnętrznych w Rosji i odsprzedaniaużywanych samolotów. Informacja na ten temat ukazała się nastronach internetowych rosyjskiego regulatora rynku lotniczego –Rosawiacji. KuwaitAirwaysi Qatar Airways latają do Rosji Kuwejtczycyodpowiedzieli, że przekażą tę ofertę władzom swojego kraju. Podobnaoferta została złożona Katarczykom. Władze w Moskwie chciałyby,aby nie tylko Katar odsprzedał im samoloty, ale zachęca doprzejęcia części połączeń morskich. Katarczycy odpowiedzieli,że przekażą propozycje narodowemu przewoźnikowi Qatar Airways ,tyle że linia nie ma maszyn na zbyciu i z powodu opóźnień wdostawach sama ma kłopoty z niedoborem floty. Czytaj więcej Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów. Wcześniej rosyjski minister transportu, Roman Starowojt zapewniał, że „zagraniczni partnerzy” zastanawiają się nad możliwościamipołączeń kabotażowych na terytorium Federacji Rosyjskiej. Nieujawnił wówczas z jakimi krajami rozmawia. Kilka tygodni temuokazało się, że są wśród nich Kazachowie i Uzbecy, którzy nie byli skłonni do podjęcia takiej współpracy. Gdyby Katar, Kuwejt,Uzbekistan, czy Kazachstan wyraziły taką zgodę musiałyby dlatych operacji uzyskać nowy kod IATA. I jest mało prawdopodobne, aby którykolwiek z uzbeckich, katarskich,kazachskich, czy kuwejckich przewoźników zdecydował się nasprzedaż floty Rosjanom. Natychmiast naraziliby się na zachodniesankcje. Teprzeszkody nie zraziły Rosjan RosyjskieMinisterstwo Transportu już złożyło w Dumie projekt ustawypozwalającej na korzystanie z tzw wet leasing, czyli wynajmowania samolotów z załogami do obsługi połączeń zagranicznych. Bo itutaj brak im samolotów. - Chodzi o stworzenie warunków do wzrostu przewozów pasażerskich izapewnienia podaży miejsc do rosnącego popytu. Takie rozwiązaniejest już możliwe na przewozach krajowych od 1 września 2024.Teraz, wspólnie z Rosawiacją pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniamidotyczącymi transporty na połączeniach międzynarodowych.Ministerstwo Transportu w pełni popiera takie rozwiązania - powiedział agencji TASS, wiceminister transportu, WładimirPotieszkin. Aerofłotjuż wcześniej wnioskował, aby w sytuacji, kiedy nie ma możliwościpozyskania airbusów, bądź boeingów, skorzystać z maszyn zarejestrowanych w „przyjaznych krajach”i wynająć je wraz z załogami. Jakna razie nie ma ani jednej linii, która chciałaby skorzystać z tejoferty.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS