business
Za duzo regulacji za mao polis
Szefowie towarzystw ubezpieczeniowych chca zachecac Polakow do ubezpieczania sie bo ciagle robimy to wyraznie rzadziej niz wiekszosc mieszkancow Europy.
W drugim dniu EKF Ubezpieczenia przedstawiciele branży dyskutowali m.in. o ubezpieczeniach zdrowotnych, kierunkach i perspektywach rozwoju rynku agencyjnego, o rozwoju kanałów dystrybucji polis czy pomysłach na zwiększenie atrakcyjności sektora jako pracodawcy. Tak jak pierwszego dnia nie zabrakło też oczywiście dyskusji o regulacjach rynku ubezpieczeń. Tysiące stron prawa – Regulacje powinny pomagać rynkowi, zakładom ubezpieczeń i klientom w zachowaniu bezpiecznych ram funkcjonowania – przekonywał Tomasz Kruzel, dyrektor Departamentu Prawnego BNP Paribas Cardif, prowadzący debatę „Rynek a regulacje”. Czy tak się dzieje? – W 2023 r. rząd i parlament uchwaliły ponad 34 tys. stron nowego prawa. Więcej było tylko w 2016 r. – mówił prof. Jacek Lisowski, kierownik Katedry Ubezpieczeń i dyrektor Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, przywołując raport firmy Grant Thornton. – W ciągu ostatnich dziesięciu lat w życie weszło prawie 250 tys. stron nowych przepisów. Na jeden uchylony przepis przypada 39 nowych. To pokazuje skalę przeregulowania – mówił.Zwrócił przy tym uwagę, że problemy z opanowaniem wszystkiego mają nawet profesjonaliści, a część ogromu nowych przepisów dotyczy także ubezpieczeń. – Zdajemy sobie sprawę, że liczba regulacji jest duża, trudna do przyswojenia, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów – przyznał Maciej Podlewski, dyrektor departamentu nadzoru nad systemem zarządzania i dystrybucją ubezpieczeń, UKNF. Wskazał, że część nowych przepisów wynika z konieczności wdrożenia unijnych dyrektyw i rekomendacji. – Wydaje się jednak, że wpływ regulacji jest pozytywny. Są obciążeniem, ale w ostatecznym rozrachunku pchają tę maszynę do przodu – przekonywał Podlewski. – Za każdym razem, gdy pojawia się nowa regulacja, rynek jest zaskoczony, jest faza wyparcia i oporu. Potem jest czas analizy i zrozumienia nowych wymogów, zaczyna się dialog i udaje się zazwyczaj wypracować coś dobrego dla klientów – mówił Paweł Pytel, wiceprezes Allianz Group. Przekonywał, że potrzebny jest większy udział ubezpieczycieli w dyskusji nad rekomendacjami na etapie ich tworzenia. Jaka przyszłość rynku Kongres zamknęła debata prezesów zakładów ubezpieczeń. – Rynek ubezpieczeniowy przechodzi głęboką transformację po stronie klientów – mówił Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden TU na Życie. Tłumaczył, że polisy zaczynają kupować nowi, młodzi klienci, ale na rynku są też ci dotychczasowi. – Musimy mieć rozwiązania dla tych różnych grup. Potrzebne są inwestycje w produkty, sposoby dystrybucji. Małe podmioty nie są w stanie udźwignąć związanych z tym kosztów, stąd konsolidacje na naszym rynku ubezpieczeń – tłumaczył prezes Kasprzyk. – Tak się składa, że akurat jestem w centrum takiego procesu. Nasza grupa przechodzi mocną konsolidację – powiedziała Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu, Compensa TU, VIG. Od początku października Aegon, Compensa Życie i Vienna Life działają jako jedna firma pod marką Vienna Life. – Zwiększamy skalę po to, by sprostać nowym wymogom, produktowym, ale też m.in. regulacyjnym – dodała. Także zdaniem Marcina Kulawika, prezesa TUiR Allianz Polska, wysoce prawdopodobne jest, że w przyszłości rynek ubezpieczeniowy będzie się dalej konsolidował, dotyczyć to będzie jednak zwłaszcza jego części dystrybucyjnej. – Patrzymy z boku na to, co się dzieje – stwierdził Artur Olech, prezes zarządu PZU. Tłumaczył, że największy polski ubezpieczyciel ma wystarczająco silną pozycję na rynku i nie musi brać udziału w procesie konsolidacji. Prezesi dyskutowali też m.in. o problemie niedoubezpieczenia. Przekonywali, że klient, który ubezpiecza na 200 tys. zł dom wart milion złotych oszukuje sam siebie, bo w razie kataklizmu, takiego choćby jak ostatnia powódź, i zniszczenia nieruchomości, nie uzyska odszkodowania pozwalającego na jej odbudowanie. – Dużo tu już zrobiliśmy, także poprzez naszych dystrybutorów, ale ciągle przed nami jeszcze dużo pracy i uświadamiania klientom konsekwencji niedoubezpieczenia – mówiła Anna Włodarczyk-Moczkowska. – Nasz branża robi kawał dobrej roboty i musimy o tym mówić z dumą – podsumował prezes zarządu PZU Artur Olech.
PREV NEWSPZU siega po nowe technologie w ubezpieczeniach zdrowotnych
NEXT NEWSPrezydent podpisa tzw. specustawe powodziowa. Rusza pakiet wsparcia
Rynek odrzuca ciecie stop proc. o 50 pb przez Fed
Rynek pracy w USA wypad znacznie lepiej niz przewidywano. Imponujaca liczba 254 tys. nowych miejsc pracy i spadek stopy bezrobocia do 41 proc. ucinaja spekulacje odnosnie mozliwego mocniejszego ciecia stop procentowych przez Fed w listopadzie. Zatem w tym momencie scenariuszem bazowym jest ruch o 25 pb. Rynek dostosowa swoja wycene przez co dolar zyska na wartosci a zoto zostao znacznie przecenione ale wciaz pozostaje powyzej 2630 USD.
TSUE Facebook musi ograniczyc wykorzystanie danych uzytkownikow do spersonalizowanych reklam
Firma Meta musi ograniczyc wykorzystanie danych osobowych zebranych z nalezacego do niej portalu spoecznosciowego Facebook do spersonalizowanych reklam - orzek w piatkowym wyroku Trybuna Sprawiedliwosci UE w Luksemburgu.
Tencent i rodzina Guillemontow rozwazaja wykupienie Ubisoftu
Chinska firma technoogiczna oraz Guillemont Brothers konsultuja sie w celu znalezienia sposobu na ustabilizowanie znajdujacego sie w kopotach Ubisoftu wynika z nieoficjalnych informacji agencji Bloomberg. Jedna z omawianych mozliwosci obejmuje poaczenie si w celu wycofania firmy z obrotu publicznego.
Sprzedaz obligacji spada o poowe
Powoli rozkreca sie jesienny sezon emisji obligacji kierowanych do inwestorow indywidualnych. Zapisy zbiera Olivia Fin a od poniedziaku doaczy do niej Kruk. Juz teraz wartosc ofert przekroczya ubiegoroczne. W tle nieznacznie ale jednak osuwaja sie wyceny na Catalyst.
Unijne ca na chinskie elektryki. Wiadomo jak zagosowaa Polska
Nie byo jednomyslnosci w unijnym gosowaniu nad wprowadzeniem ce na samochody elektryczne z Chin. Ostatecznie panstwa czonkowskie uzgodniy wprowadzenie taryf celnych na chinskie elektryki a Polska oddaa gos na tak.
Badz drugim Bradem Pittem
Dlaczego zakupy z nawyku moga byc korzystne w jakim celu warto miec krotkowidza w zespole marketingowym i jaka funkcje spenia marka sekrety decyzji konsumenckich odkrywa przed nami Phil Barden kreator globalnych kampanii dla T-Mobile i Unilever oraz autor ksiazki Odkoduj puapki myslenia w biznesie.